Kirjoittaja Aihe: Kädestä suuhun.  (Luettu 8428 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Kädestä suuhun.
« : 09.11.2013 08:09:09 »
 Matkaa valmistellessa tuli mieleen.Onko se niin että myös nämä matkatoimistot ja lentoyhtiöt syövät niinsanotusti suoraan kuormasta.Ainakin näille kysytyimmille reiteille varataan ja maksetaan lennot jo pari kuukautta aikaisemmin.
Sama kai se on käytäntö myös näillä eläke ym yhdistyksillä.Varmaa nämä käyttörahat näin pyörii ja sitten ne sijoitukset ovat tallessa pahan päivän varalle.Voishan sitä samaa käytäntöä yrittää myös tavallinen pienyrittäjä.Jospa vaikka nyt maksetaan ne joulukinkut ja saadaan ne sitten jouluksi hakea.Tai putkimies laittaa ensin laskun ja sitten vasta tekee työn.
Mutta Hyvää Isän ja Martin päivää.
PS.
En usko että on kovin hauskaa meidän ministereillä kun yrittävät olla kaikkien kavereita.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Kädestä suuhun.
« Vastaus #1 : 10.11.2013 09:02:13 »
Jatkan tässä eilistä palstaani niin ei lue joka palstalla vain minun nimimerkki.Kovin on hidasta kirjoittelu nyt kaikilla toisilla.
Kun olen yksin ja ulkona sataa ja kadut kiiltää kuin Pariisissa,jossakin laulunsanoissa.
On tuossa Sunnuntaisuomalaisessa juttu Vaikea valinta,käsittelee näitä valolähteitä hehkulamppujen tilalla.
Minulla ei ole ollut siitä mitään ongelmaa,vävyni on Englantilainen,siellä ei ole ollut hehkulamppuja enää vuosiin.
Mutta nämä Suomalaiset Sittarit eivät ole ajantasalla eikä myyjät mitään Mestarimyyjiä.
Menin ostamaan pakkasenkestävää ulkovaloa.Pyysin osastolta myyjää antamaan sellaisen lampun,en viitsinyt alkaa itse etsimään tuosta viidakosta.Kyllä siinä meni aikaa ennenkuin hän sellaisen osasi minulle esittää.
Hintaa oli 14€ .Kestää kyllä 30 -ast.Kun kotona aloin tutkia niin puoltahalvempikin lamppu kestää saman kylmyyden mutta syttyy vähän himmeämpänä kovalla pakkasella.Näin maksoin aivan turhaan kun ei oltu asiatuntijoita.
Hyvää sateista liputuspäivää teille isät.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Kädestä suuhun.
« Vastaus #2 : 20.08.2015 08:56:14 »
Ensin asia.Juuri tuossa uutisista kuulin mitä Suomi maksaa noille pakolaisille joita alkaa olla pilvin pimein.
Jos nuorille ihmisille maksetaan jo niin sanottua taskurahaa1300€ kk,hoito ja asunto siihen päälle niin en yhtään sitä kyllä ymmärrä.Ei eletä edes kädestä suuhun vaan vielä pahempaa,ole ihme että valtion kirstu on tyhjä kun näin eletään.
Paljon vähempään saivat aikoinaan tyytyä oman maamme kansalaiset kun jäivät sodan jalkoihin karjalassa.


Lainaan tähän Dosentti Markku Myllykankaan ajatuksia.....Sallimalla hallitsemattoman maahanmuuton länsimaat ovat käynnistäneet itsetuhokoneiston..Siinä on monikulttuuri kaukana..Heillä
on unelma islamin hallitsemasta maailmasta.Vapaus voi painua helvettiin.
Lopullista antautumista vauhdittavat..politikkopellet..jotka eivät osaa eivätkä uskalla katsoa totuutta silmiin.

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Kädestä suuhun.
« Vastaus #3 : 22.08.2015 18:12:59 »
Nyt olet Anniliisa lisännyt ykkösen eteen, eilen ainakin uutisissa näytettiin
lukuja ja summa ole vähän yli 300 euroa / kk plus asunto ja terveydenhoito.


Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Kädestä suuhun.
« Vastaus #4 : 11.03.2016 07:52:45 »
Taitaa olla jokin nyt pahasti vialla.Onko tämä kaikki vaan sitä kun on jaeltu rahaa niin holtittomasti,niin ja vielä velkarahaa.
Kukaan ei enää osaa eikä haluakaan seistä omilla jaloillaan.
Viimeinen pisara tulee kunhan ruokakin loppuu...Tuottajatkin on saatu narrattua samaan veneeseen.
Kun Maamies taipuu niin kaikki vaipuu...
Nytkö se vanha totuus toteutuu....

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Kädestä suuhun.
« Vastaus #5 : 13.03.2016 10:52:34 »
Jatkan vielä tätä maatila-yrittäjien halua vähän korjata elinehtojaan.
Kun perjantaina läksin käväisemään Päivärannan Citymarketissa hämmästyin sitä isojen traktorien paljoutta kaupan parkkipaikalla.Oli savon viljelijöitä myös sinne kokoontunut ja sitten läksivät jyristelemään kohti Kuopion toria.
Melkoinen omaisuus noissa pienen talon kokoisissa koneissakin...
Kuinka moni vielä muistaa sen kun liityttiin EU-hun.Sehän oli kuluttajan juhlaa,Elintarvikkeiden hinnat halpenivat roimasti
ja alettiin pelata näiden tukien kanssa.Sitten vain koko ajan on pitänyt suurentaa tilojen kokoja että on pysynyt kelkassa mukana.Vielä kuusikymmenluvulla riitti parikymmentä peltohehtaaria,kymmenen lehmää ja hevonen tallissa elättämään pienen perheen...Ja metsä antoi sivutuloja talven aikaan.
Olen tämän kokenut,menin aikoinaan naimisiin talonpojan kanssa.
Tsemtiä että asiat korjaantuu.Ja hyvää  ja keväistä MARIAA.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Kädestä suuhun.
« Vastaus #6 : 25.06.2017 10:07:48 »
Ei taas kovin ole juhannusjuttu tämä minun kertomus.
Menin eilen illalla käväisemään lähi-Marketissa vähän ennen sulkemisaikaa, hakemassa täyteaineita muurinpohja letuilleni.
Mutta siellähän olikin ostajan markkinat.On kuulemma nyt tapana iltaisin ennen sulkemista myydä pois vanhenevat tuotteet 60 prosentin alennuksella. Näin kaupat saavat edes vähän vielä katetta näille mittatappioileen eikä näitä elintarvikkeita  tarvitse lahjoittaa  leipäjonoihin. Ja kyllä kansa sen jo näköjään tietää mistä saa ruokaa halvalla..