Kirjoittaja Aihe: Miten nyt .Suomalainen mies.  (Luettu 21440 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Miten nyt .Suomalainen mies.
« : 14.10.2012 17:39:17 »
 Nyt kun vietettiin niinsanottua vanhusten viikkoa tuli mieleen näitä asoita.
Oli meillä jonkin asteen seminaari tuossa kuntoutuskeskuksessa.
Oli,naisia nuorempia ja myös vanhempia.
Toiveita saatiin esittää miten turvataan vanhuus.
Terveydenhoito ja yleinen viihtyvyys olivat tärkeitä.
Hemmotteluakin kaivattiin ja halauksia.
Puhuttiin myös pienemmistä asunnoista,ei enää tarvita 180 neliötä.

Oli mies,suuri omakotitalo oli vaihtunut kerrostalo kolmioon.
Mutta vaimopa olikin ominut  sen ylimääräisen huoneen ja tämä vanheneva mies katsoi tulleensa petetyksi.
Nyt vaimo ompeli ja kutoi siellä ja mies jäi istumaan sänkynsä laidalle.
NÄINKÖ SE MENEE TASAARVO,Naiset,miettikää...


Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #1 : 14.10.2012 22:19:27 »
Kertoiko "vanheneva mies", mitä hän olisi kolmannessa huoneessa touhunnut. Heidän olisi pitänyt ottaa omat huoneet sänkyineen päivineen ja vain vierailla toistensa kammareissa!!!

Niin ja onhan kuitenkin vielä olohuone ja keittiö "yhteistä" tilaa.

Otin asian ehkä hieman kevyesti, mutta en toisaalta ymmärrä valittajiakaan, jos nyt tosissaan on ollutkaan.


Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #2 : 15.10.2012 07:58:45 »
 Vastaan piikatytölle näiden alistuvien miesten ongelmista.
 Oli minullekin yllätys tämä asia.

 Tämä pariskunta näyttää ulospäin aivan ookoolta mutta totuushan on silti toinen.
 Mies on varmaan niin kiltti että antaa vaimonsa määräillä.
 Seuraava siirtohan on että hän siirtää harrastuksensa tuohon lähi-Bubiin.
Siellä niitä kyllä riittää samassa asemassa olevia.
Eräskin mies kertoi että ei häntä tarvita muulloin kuin vuokranmaksu päivänä.
Minä en ainakaan halua sellaista miestä joka kulkee kuin koira vaan minne vaimo vie.
Pää pystyyn vaan sellaiset miehet ja
vaatikaa tasaarvoa itsellenne.. 
Laittakaa vaikka se työhuoneenne sinne vaimon niin Moderniin olohuoneeseen niin jospa se auttaisi.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #3 : 15.10.2012 15:42:51 »
Vastaan piikatytölle näiden alistuvien miesten ongelmista.
 Oli minullekin yllätys tämä asia.

 Tämä pariskunta näyttää ulospäin aivan ookoolta mutta totuushan on silti toinen.
 Mies on varmaan niin kiltti että antaa vaimonsa määräillä.
 Seuraava siirtohan on että hän siirtää harrastuksensa tuohon lähi-Bubiin.
Siellä niitä kyllä riittää samassa asemassa olevia.
Eräskin mies kertoi että ei häntä tarvita muulloin kuin vuokranmaksu päivänä.
Minä en ainakaan halua sellaista miestä joka kulkee kuin koira vaan minne vaimo vie.
Pää pystyyn vaan sellaiset miehet ja
vaatikaa tasaarvoa itsellenne.. 
Laittakaa vaikka se työhuoneenne sinne vaimon niin Moderniin olohuoneeseen niin jospa se auttaisi.

Voi TaattoTaivainen.
Mitä vikaa on kiltissä miehessä.
Ei mitään. Sinä halajat vissiin ryyppäävää, hakkaavaa
tahi muuten vain komentelevaa, pahasisuista miestä.
Ei siinä mitään.
Minä kun tunnen monia pariskuntia missä mies on kiltti.
Kohtelee Vaimoaan kuin Kukkaa.
Ja minusta se mahdottoman nättiä.
Vaan halunsa ne kullakin.
Tule Onnelliseksi.
.
.
.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #4 : 15.10.2012 16:08:46 »
 Matleena vaan haluaa niitä miehiään alistaa,mutta minähän puhuin tasaarvosta.
 
Naisten tasaarvon tavoittelu on karannut jo vallantavoitteluksi.
Sellainen mies on lapatossu ja säälittävä joka antaa alistaa itseään.
Tämä mies josta puhuin oli vaan niin pettynyt vaimonsa toimintaan ja halusi sen tuoda julki.
Kerrostalossa on niin vähän puuhaa toiminnan miehelle.
Minä ajattelen positiivisesti ja olen onnellinen,kärsin jos jollakin menee huonosti ja yritän auttaa.
 Tämän kiltin miehen vaimo ei ole ymmärtänyt miestään,ja touhottaa ja katsoo vaan omaan napaansa..
 Olisi hänen mukava varmaan tietää mitä hänestä miehensä kylillä puhuu..

espen

  • Vieras
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #5 : 15.10.2012 17:43:04 »

Naisten tasaarvon tavoittelu on karannut jo vallantavoitteluksi.
Sellainen mies on lapatossu ja säälittävä joka antaa alistaa itseään.
Tämä mies josta puhuin oli vaan niin pettynyt vaimonsa toimintaan ja halusi sen tuoda julki.
Kerrostalossa on niin vähän puuhaa toiminnan miehelle.
Minä ajattelen positiivisesti ja olen onnellinen,kärsin jos jollakin menee huonosti ja yritän auttaa.
 Tämän kiltin miehen vaimo ei ole ymmärtänyt miestään,ja touhottaa ja katsoo vaan omaan napaansa..
 Olisi hänen mukava varmaan tietää mitä hänestä miehensä kylillä puhuu..

Minä ymmärrän, mitä Anniliisa tarkoitat. Mies, jolta on viety omanarvontunto on kuin kynnysmatto, johon jalat pyyhitään mennen tullen. 
Perinteisesti sellaista ei ole ennenvanhaan edes mieheksi kutsuttu. Joskus kuullut sanottavan:

    - Oletko Mies vai Hiiri ?

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #6 : 15.10.2012 20:17:36 »

.
Mikä suhde sellainen on jossa toista pyritään alistamaan. Kumminkaan päin.
Tasa-arvoinen nyt ei ainakaan.
En ymmärrä kumpaakaan. En naista joka alistaa alistaa, en miestä joka alistuu.
Kun ei nykymaailmassa ole pakko.  Ei kummankaan.
Itse olen oikein miellelläni hellittävänä, saan kukkia. Rakastetaan ja arvostetaan.
Ei mies menetä tippaakaan miehisyydestään  vaikka Naistaan helliikin.
Suorastaan palvoo.
Olen Prinsessa miehelleni, todelliselle Miehelle, oikein melelläni.
Sama toisinkin päin.
Minun Prinssini.
.

 

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #7 : 15.10.2012 20:23:15 »
 .
Vaikka minä olen edellisen viestini Prinsessa tämä nainen ei ole.
Eikä tule.
Itse en sekaantuisi naapurin asioihin.
Miksi minun pitäisi. En ole Avioliittoneuvoja.
Käytän senkin ajan Mieheni hellimiseen.
.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #8 : 15.10.2012 21:50:39 »
"Kultaisen iän kansalaisten" jos keiden pitäisi muistaa, missä asemassa nainen on tässäkin maassa ollut. Isojen maatilojen piiat olivat isäntien "makuualustoja". Jos piikä synnytti kuolleen lapsen tai pahimmillaan keitti sen sikojen ruuaksi (tosijuttu), isäntä pääsi pälkähästä, piika lähti "lusimaan".

Ilman palkkaa ja omaa rahaa monet naiset ovat hoitaneet lapset, miehensä, kotinsa jne. jne. Eläkettä ei kertynyt mistään, oltiin miehen "armoilla".

En ole naisasianainen, mutta olen sitä mieltä, että on oikein, että meidän naistenkin työpanosta arvostetaan. Meillä on työelämässä vieläkin paljon päteviä, asiansa osaavia naisia, jotka jäävät "vähäpätöisempien" miesten varjoon.

Lomataloprojektimme aikana sain huomata, että nainen pyörittämässä aikamoista projektia sai joskus lähes todistaa sen, että ymmärtää rakentamisestakin jotain!!!
Miesten se maailma aika pitkälle on.

Nahjuksia on sekä naisissa että miehissä. Kasvatus ja kaikenmaailman muut asiat vaikuttavat siihen, että kaikissa perheessä ei mennä rintarinnan.

 

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #9 : 15.10.2012 22:32:05 »
Nahjuksia on sekä naisissa että miehissä. Kasvatus ja kaikenmaailman muut asiat vaikuttavat siihen, että kaikissa perheessä ei mennä rintarinnan.

Näin on, Piikatyttö. Aamen.
----
Kysyin P :n mielipidettä kolmannen huoneen ongelmaan, mutta ko. kieltäytyi ottamasta kantaa, koska häntä ei yhtään kiinnosta miten muut ihmiset tekevät elämänsä hankalaksi. Lisäksi hänen mielestään pitäisi tietää noiden ihmisten väleistä enemmän, että voisi olla mitään mieltä. Heruttelin lisää, että mitäs sitten jos kyseessä olisimme me muuttamassa kyläkeskukseen. Asia tuntui hänestä kovin kaukaiselta, mutta jos niin onnettomasti kävisi, hän ei kokisi ongelmaksi Justiinan ompeluhuonetta. Muikunverkot sopisi hänen puolestaan ripustaa olohuoneen kristallikruunuun selvitettäviksi. ;D

Pitäisi  tietää, mitä puheena oleva mies oli ajatellut tehdä huoneella? Mitä hän  itse aikoi siellä harrastaa? Eikö sinne sopisi mieskin jotakin vuoleskelemaan?
Ettei taustalla olisi pelkästään ikävystyminen ja toimettomuus, kun miehiset puuhat jäivät omakotitaloon, koneitten rassaamiset, puunhakkuu ja sen sellaiset. Olikohan  emännän tahto muuttaa helpompiin oloihin? Jospa mies on nyt hieman kateellinen, koska vaimo sopeutuu paremmin uusiin oloihin. Ja jospa miehen oma turhautumien purkautuu valitukseen kolmannen huoneen käytöstä. Minä en keksi mitään syytä pitää sitä tasa-arvon riistämisenä mieheltä.

Taustalla on varmaan enemmän...

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #10 : 16.10.2012 07:15:02 »
Hyvä Justiina!

Jos minulla olisi kristallikruunu ja jos minulla olisi muikunverkkoja kokeva mies, ei muuta kun muikkuverkot kristallikruunuun riippumaan ja iso saavi alle ja verkko selväksi ja muikut pannulle! Pitää noille miehillekin joskus antaa orkesterin johtamisvuoro!

Ollessani kesän 1969 Bostonin kupeessa, jouduin puhdistamaan melkoisen kokoisen kristallikruunun kristallit. Ei siinä nyt ihan puolta päivää mennyt, mutta melkein! Kaunis se oli "kiillotuksen" jälkeen.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #11 : 16.10.2012 09:29:23 »
 Kun minä vaan niin mieleni pahoitin tämän kiltin miehen kohtalosta.
Hän on ollut ammatiltaan kai lentomekaanikko ja harrastuksena hänellä on tälläinen Radion kanssa hommailu.
Ottaa yhteyksiä eripuolille maailmaa ja saa sieltä postikortteja
Tälläinen vaatisi oman rauhallisen tilan ja sitä tämä niin menevän sorttinen vaimo ei ymmärrä.
Minun mielestäni pitäisi vain vaatia tilaansa eikä alistua.

Kyllä varmaan Justiinan mies ei alistuisikaan.Eikä minun,joka nyt jo kalastelee siellä paremmilla kalavesillä.

Mutta oletko Matleena varma mitä tämä sinun hellijäsi kylillä touhuaa.
Muistatko aina kysyä mitä on nyt tullut tehtyä kun näin hyvitellään.

Yksikin mies yritti naisia iskeä ,kun kysyin mitähän Elli tästä tuumaa hän selitti että osti juuri vaimolleen uuden auton
ja Elli meni sitä nyt sisarelleen Ouluun näyttämään. Niinpä mies oli vapaa vähän irroittelemaan ja muita naisia narraamaan.
 Ja mitä näihin naisten hakkaajiin tulee .Eräs vaimo kevensi sydäntään ja sanoi.
Ennen oli karjalassa sanonta.Kylän riemu on kotihirmu..






kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #12 : 16.10.2012 10:01:29 »
"Kultaisen iän kansalaisten" jos keiden pitäisi muistaa, missä asemassa nainen on tässäkin maassa ollut. Isojen maatilojen piiat olivat isäntien "makuualustoja". Jos piikä synnytti kuolleen lapsen tai pahimmillaan keitti sen sikojen ruuaksi (tosijuttu), isäntä pääsi pälkähästä, piika lähti "lusimaan".

Ilman palkkaa ja omaa rahaa monet naiset ovat hoitaneet lapset, miehensä, kotinsa jne. jne. Eläkettä ei kertynyt mistään, oltiin miehen "armoilla".

En ole naisasianainen, mutta olen sitä mieltä, että on oikein, että meidän naistenkin työpanosta arvostetaan. Meillä on työelämässä vieläkin paljon päteviä, asiansa osaavia naisia, jotka jäävät "vähäpätöisempien" miesten varjoon.

Lomataloprojektimme aikana sain huomata, että nainen pyörittämässä aikamoista projektia sai joskus lähes todistaa sen, että ymmärtää rakentamisestakin jotain!!!
Miesten se maailma aika pitkälle on.

Nahjuksia on sekä naisissa että miehissä. Kasvatus ja kaikenmaailman muut asiat vaikuttavat siihen, että kaikissa perheessä ei mennä rintarinnan.

No voi sun pershanan himskatti. Nyt täytyykin lainata kokonaan Piikatytön vuodatus.
Kyllä minä mieleni "hyvitin, kun sen aamuevääkseni luin.
Todeta pitää et kyl on parisuhteisilla vastamäkee jos myötämäkeekin, tarkotan ketjun
aiemminkäsittelemiä vivahteita. Piikatyttö pani luun kurkkuun niin pirttihirmuille kuin tohvelisankareillekin.
Kehasen omaa entistä perhe-elämääni senverran, ettei meillä tullut siitä vääntöä onko olohuoneessa
mun höyläpenkkini vai vaimon kangastoolit.
 Se Piikatytön kertoma, kotiseutuopin" ,Isäntä - Piikasuhde, piti paljosta paikkansa..
ei ne ainoastaan Isännät niitä piikoja polkeneet vaan talon poikaklontitkin heitä hyväks käyttivät.
" jokos oot meen uutta piikaa kokeillut" oli kysely naapurin pojalta.
Leikkuupuimurin hinta ja lapsenruokko, olivat suurinpiirtein markkamääräsesti verrattavissa, kuten
intin päiväraha ja norttiaskinkin hinta.
Kuten jo edellä mainitsin, itselleni valiutui mailman ainakin toiseksparee vaimo,,jonka menetin kuoleman kautta,
ja jonkakanssa saimme sellaisen perheen joka alenemana sisältää 31 jäsentä,,vävyt ja miniät poislukien.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #13 : 16.10.2012 11:20:39 »
Kun minä vaan niin mieleni pahoitin tämän kiltin miehen kohtalosta.
Hän on ollut ammatiltaan kai lentomekaanikko ja harrastuksena hänellä on tälläinen Radion kanssa hommailu.
Ottaa yhteyksiä eripuolille maailmaa ja saa sieltä postikortteja
Tälläinen vaatisi oman rauhallisen tilan ja sitä tämä niin menevän sorttinen vaimo ei ymmärrä.

Tuota taustaa vasten on helpompi ymmärtää miehen valitus. Mielestäni huoneen käyttö on kuitenkin neuvottelu- tai järjestelykysymys. Radioamatöörin vehkeet vievät tilaa, mutta kai huoneessa olisi tilaa ompelukoneellekin. Kerroit vaimon kutomisharrastuksesta. Savolaisena ajattelen kangaspuita, niillä minä kudon (tai joskus nuorempana kudoin). Ne ottavat kyllä tilaa.

Mitä sanoit kylän riemusta pitää valitettavasti paikkansa. Ihmiset vetävät rooleja eri ympäristöissä.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2012 11:23:19 kirjoittanut Justiina »

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Miten nyt .Suomalainen mies.
« Vastaus #14 : 16.10.2012 11:30:04 »
Kuten jo edellä mainitsin, itselleni valiutui mailman ainakin toiseksparee vaimo,,jonka menetin kuoleman kautta,
ja jonkakanssa saimme sellaisen perheen joka alenemana sisältää 31 jäsentä,,vävyt ja miniät poislukien.

Sinulla on ollut onni saada ymmärtäväinen puoliso ja suuri jälkikasvu.
Se on paljon enemmän kuin monella muulla ihmisellä. Muistot elävät ja aleneva polvi kiinnittää tähän hetkeen.