Kirjoittaja Aihe: Vihreät tomaatit  (Luettu 6870 kertaa)

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vihreät tomaatit
« : 30.09.2012 11:24:57 »
Tomaatit taitavat jäädä vihreiksi.

Pitäiskö niille puhua "tuhmia", jotta punastuisivat?
Älkää kuitenkaan yrittäkö!

espen

  • Vieras
Vs: Vihreät tomaatit
« Vastaus #1 : 30.09.2012 12:46:40 »
 Varmaan jotkut jäävätkin vaaleanvihreiksi, tuossa omia kirsikkatomaattejani, joita eilen napsin varsista irti. Tuo isompi on Ruissalon Pihvitomaatti, tosi íso, saas nähdä kypsyykö vielä?



Viinrypäleitäkin tuli sangollinen, ovat ulkosalla.

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vs: Vihreät tomaatit
« Vastaus #2 : 30.09.2012 14:47:31 »
Espen, millainen viinitarha sinulle on?

espen

  • Vieras
Vs: Vihreät tomaatit
« Vastaus #3 : 30.09.2012 18:43:14 »
Ei mulla ole mitään viinitarhaa. Olen tuolla jossain aikaisemmin kertonutkin, että on yksi isohko Zilga viiniköynnös. Joinain vuosina antaa paljonkin satoa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Vihreät tomaatit
« Vastaus #4 : 30.09.2012 21:35:02 »
Olen punastuttanut tomaatteja sisällä. On erilaisia oppisuuntia tässäkin asiassa. Jotkut laittavat vihreät tomaatit pimeään kypsymään, toiset valoon.
Viime syksynä keräsin hallan uhatessa tomaatit terttuina ja ripustelin niitä naruihin riippumaan keittiön ikkunaan. Kyllä niistä punaisia tuli, mutta maku ei ole yhtä hyvä kuin auringossa kypsyneissä.

Joskus olen tehnyt vihreistä tomaateista salaattia, mutta sitä ei nykyään suositella myrkkypitoisuutensa vuoksi. Entisaikaan kun ei tiedetty tomatiinista mitään, syötiinn tomaattisäilykettä surutta. Tieto lisää tuskaa tässäkin asiassa.

Onkohan kukaan kokeillut paistettuja vihreitä tomaatteja? On sen niminen elokuva. Aikoinaan katsoin sen ja tykästyin kovasti.