Kirjoittaja Aihe: Riitely seis  (Luettu 17804 kertaa)

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Riitely seis
« : 12.09.2012 11:27:16 »
Haluan kertoa tämän teille tiedoksi.

Golden Age -porttaali on ollut olemassa 12 vuotta. Se on perustettu alunperin sitä varten, että tosiaikuiset ihmiset oppisivat käyttämään  tietokonetta ja tulisivat netin kanssa tutuksi. Portaalin teemoihin keräämme tosiaikuisia koskevia jokapäiväisen elämän linkkejä ja artikkeleita. Vapaaehtoisa artikkelien kirjoittajia kaipaamme koko ajan lisää.

Keskustelufoorumit ovat tärkeä osa portaaliamme ja olemme tehneet aika paljon töitä sen eteen, että se olisi turvallinen  paikka jutella. Keskustelufoorumin sisällön tekevät kuitenkin kirjoittajat ja on myös ihmisiä, jotka käyvät vain lukemassa juttuja.
Millaisessa ilmapiirissä keskustelua käydään senkin "määrää" keskustelijat.
Voisin yrittää kirjoittaa tähän  keskusteluohjeita, mutta siihen en ryhdy. Luotan siihen, että toisiaikuisina hallitsette keskustelemisen taidon paremmin  tai ainakin yhtä hyvin kuin minä.

Kun lukee käytyjä keskusteluja, voi todeta, että olette loistavia keskustelijoita. Toiset kirjoittavat lyhyesti ja toiset pidempään.

Koska käytännön ohjeita on annettu tosi vähän, pyydän, että niitä noudatetaan.

Turha riitely

Tällä foorumilla on 8 eri teemaa juteltavaksi ja jokaiseen voi kukin aloittaa oman juttunsa.

Ymmärrän, että on tilanteita, jolloin pitää purkaa huonoa mieltään. Se on sosiaalisen median yksi vahvuus, mutta toisaalta myös heikkous.

Olemme varmasti monista asioista eri mieltä ja eilaisten näkökantojen esille tuomien on suotavaa, mutta se ei saa johtaa henkilökohtaisuuksiin. Jatkuva toisten kimppuun käyminen ei tule kysymykseen ja toisaalta älkää provosoituko kovin herkästi.
Jos ei tykkää jonkun jutuista, ne voi jättää lukematta.
No tässä tuli yksi tärkeä ohje.

Terveisin
goldenage.fi
tosiaikuiset.fi
aarnokorpela.fi

« Viimeksi muokattu: 12.09.2012 11:36:04 kirjoittanut Aarno Korpela »

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Riitely seis
« Vastaus #1 : 12.09.2012 12:16:10 »
Kiitoksia Aarno Korpelalle.

espen

  • Vieras
Vs: Riitely seis
« Vastaus #2 : 12.09.2012 12:27:00 »
Hyvä yleiskatsaus aiheesta.

PS.

Lisään tähän vielä pikkaisen. Todella hyvä, että Foorumin ylläpitäjä näyttäytyy. Sellaisilla Areenoilla olen ollut myös itsekin, joissa sivuston ylläpitäjä ei ole ollut oikein koskaan aktiivinen, eikä edes vastannut kyselyihin.

Tällöin vaara piilee, että homma puuroutuu, menee yleiseksi hulinaksi ja täysin ulkopuoliset häiriköt, jotka ei osallistu muuhun kuin häirintään saavat ylivallan.

Foorumin sääntöjen pitää olla sellaiset, että niitä on helppo noudattaa, eikä tulisi antaa kenellekkään jäsenelle omia etuoikeuksia.

Sellainen alkaa helposti närästämään muita kirjoittajia ja saa eripuraa aikaan.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2012 13:05:11 kirjoittanut espen »

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Riitely seis
« Vastaus #3 : 12.09.2012 12:30:38 »

  Kyllä. Bossi.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Riitely seis
« Vastaus #4 : 12.09.2012 13:46:08 »
.
Minä kauniisti anelen Bossilta jotta saisivat olla ja tulla, koska eivät tarinat eikä runot ole mitään , jos nyt eivät niilläkään ole mitään. Vielä tylsemmiksi käyvät, jos mahdollista. Koska täällä kuvat ovat sallittuja, miksi ne yhdeltä kirjoittajalta evättäisiin. Kenenkään ei ole niitä pakko katsella, ÄlyVähää availla. Harvemmin kirjoitan mihinkään muualla.
Pliis.
.

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vs: Riitely seis
« Vastaus #5 : 12.09.2012 14:06:00 »
Vastaan pariin viestiin tänään vielä.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Riitely seis
« Vastaus #6 : 12.09.2012 17:23:54 »
.
K.o  Älyvähä EI ole käytössä. Ei kiinnosta. EN osaa.
On huutavan väärin, jos en saa runojani , tarinoitanii kuvittaa vain sillä perusteella että Jotkut eivät voi olla avaamatta Vähää.  Sekä haluavat niin. Ja itse laittaa kuviaan. En osaa käyttää perintökameroitani..
Loppu.
.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Riitely seis
« Vastaus #7 : 12.09.2012 18:36:57 »

Kuvat kuuluvat asiaan. Jos et enää ohjeistaisi. Kiitos

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Riitely seis
« Vastaus #8 : 12.09.2012 19:15:53 »

Kulma ei hyväksy liikkuvia kuvia.
Älä laske tätä miksikään. ;D ;D ;D

Xantippa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Riitely seis
« Vastaus #9 : 12.09.2012 19:32:44 »
Haluan vain välittää Snipelle terveisiä, että olen kanssasi aivan samaa mieltä. Juuri tästä syystä en juuri enää
ole palstalla käynyt, koska satu- ja kiiltokuvakausi on osaltani jäänyt kauas lapsuuteen.

espen

  • Vieras
Vs: Riitely seis
« Vastaus #10 : 12.09.2012 19:37:48 »
Haluan vain välittää Snipelle terveisiä, että olen kanssasi aivan samaa mieltä. Juuri tästä syystä en juuri enää
ole palstalla käynyt, koska satu- ja kiiltokuvakausi on osaltani jäänyt kauas lapsuuteen.

Niin, sopiiko kysyä, oletko sama Xantippa, joka kirjoittelee Näkökulmalle. Olen siellä seurannut keskusteluja, ovat asiapohjaisia, varsinkin omat kommenttisi.

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Tiedoksi
« Vastaus #11 : 12.09.2012 20:11:00 »
Pyysin aamulla, että riitely lopuisi,

Te kuitenkin jatkatte.

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vs: Riitely seis
« Vastaus #12 : 13.09.2012 12:56:06 »
Viestin oli eilisaamulta, ei tänään

Hyvää jatkoa ja hyviä juttuja lahden takaa.

Xantippa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Riitely seis
« Vastaus #13 : 13.09.2012 20:29:04 »
En ole kirjoitellut muille palstoille. Nimimerkkien samanlaisuus on pelkkää sattumaa. Minun osaltani riitely ( ?? ) loppuu tähän.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Riitely seis
« Vastaus #14 : 14.09.2012 03:49:41 »
Kiitän  GA:n Vapaayhteisön Rauhannneuvottelijaa Aarno Korpelaa rauhan palauttamisesta Yhteisöön..
Minä kiitän Xantippaa. Suomessa on erittäin korkeatasoinen lasten-nuortenkirjaliisuus. Otetaan nyt vaikkapa Tove Janssonin  Muumit.  En ikimaailmassa kuvittele olevani lähelläkään Toven saappaita, eikä nuo varsinaisesti lapsille nuo tarinat. Vaan voihan Mukulakunta niistä tykätäkin.
Kukin näkee omalla tavallaan. Kovasti niitä on lyhyen ajan sisällä luettu, oisikohan kuukausi, puolitoista.  Siinä tuhannen pintaan. Sain neuvoja kuviin, älä liikaa kuvia käytä, sekoittaa tekstiä Olen  samaa mieltä Joskus niitä vaaan lipsuu sinne ihan huomamatta. Korpelan mielestä eivät vie paljon tilaa, joten oli sekin mukava kuulla.
Ja se tilapulmahan on jo miljoona kertaa läpikäyty.
 Nyt niitä joka tapauksessa laitellaan niinkuin ennenkin.
Ja tarinat jatkuvat.
Mukava kun sinäkin santippa olet niitä lukaissut jotta tiedät mitä mieltä olla.
Kiitos.
Sinulla on muuten sama nimimerkki kuin eräällä tunnetulla pakinoitsijalla.
Ei taida enää kirjoitella.

.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2012 03:51:37 kirjoittanut matleena »