Kirjoittaja Aihe: Jokapäivälle omat harminsa  (Luettu 27671 kertaa)

Jalmarinpoika

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Jokapäivälle omat harminsa
« : 16.08.2012 12:53:04 »
Hyvää päivää pitkästa aikaa kultaisen iän tosikaikuisille.
Jp:n kesä on sujunut pienessä sairastelussa, ei ole humpalle pystynyt.

otsikon tapainen tuli siitä, että jokapäivälle tuntuu riittävän oma harminsa.
Eilispäivänä katkesi vaatehenkari poikki ja tänään taas kahvin annoslusikan  varsi.
Eilen hain  tunnin verran kännykkääni, joka löytyi ihan läheltä jalkojeni juuressa olevasta  kassista.
onneksi ei ollut kuumalle linjalle kukaan soittanut.

siis tämmöstä se on jp:n elämä tässä pahassa maiilmassa.
Jospa välttyis niiltä isommilta.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #1 : 19.08.2012 07:22:33 »
Mukavaa, Jalmarinpoika, kun olet taas tullut esiin piilostasi. Jatka vaan kirjoittelua.

Sitten on asiat vähän pahalla mallilla, jollei humpalle kykene. Uskon, että sekin asia kohdallasi kohenee. Buranan voimalla minäkin siellä pyörin.  ;) Sattuipa sellaistakin, että "papalta" oli unohtunut iltalääkkeet kotiin. Valitteli asiaa lippuluukun rouvalle. Takaisin kotiin oli lähdettävä. Vaan rouvallapa oli samat lääkkeet, ja ilta oli pelastettu!

Sovitaanko niin, että pikkuharmit on elämän suola ja nautitaan kaikesta hyvästä ja kauniista, mitä ympärillämme on.

Lämmintä, kaunista syksyä!

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #2 : 19.08.2012 10:25:22 »
Älä välitä Jalmarinpoika, täällä toinen "tohelo". Aamutuimaan kannoin mukaanotettavia tavaroita autoon, kännykkä housujen taskussa (niin oletin!). Kun tavarat olivat autossa, aamupala syöty ja vaatteet vaihdettu "kaupunkivaatteiksi", kännykkää ei löytynyt mistään! Ei housujen taskusta, ei monilta muiltakaan vakiopaikoilta. Ei ole enää lankaliittymää, josta hälyttää. Oli niin kiire, ettei kannattanut pojillekaan sähköpostittaa, että soittakaa, soittakaa...Lähdin kaupunkiin, ostin toisen kännykän. Kotia palattuani jännäsin, missä hälyttää. Puseron vasemmassa rintataskussa. Sinne sen olinkin vaihteenvuoksi aamulla sujauttanut ja housujen taskussahan sen piti olla....

Mutta nyt on millä hälyttää, kunhan vaan kakkoskännykän kaikki koodit pysyvät tallessa!!!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #3 : 06.09.2012 08:56:56 »
Tämä päivä alkoi huonosti. Heräsin turhan aikaisin, eikä uni enää tullut.

Silläaikaa, kun kirjoittelin tänne höperöitä, vääriä tietoja, paloi hellalla puuro pohjaan!

Olen hävittänyt muuttotouhuissani vanhoja, poreisia asioita heittämällä ne pihalla kiveen. Menevät sitten pienempään tilaan. Naapureita huvitan huikkamaalla, että " Arabiat " lentää. Vaan tänä aamuna ei meinannut millään hajota.

Kun nyt alan pakkaamaan " hienompia " lasiastioita, niin anskattoo kuin käy!?  ???

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #4 : 06.09.2012 11:21:28 »
 Nyt Pumpuli tekee sellaista  jota tein muutama vuosi sitten.
 Kun on asunut vuosikymmenet samassa paikassa niin kummasti sitä kaikkea kerää ympärilleen.
On myös nyt vaara että iloitsee elämänmuutoksesta ja luopuu liian helposti näistä aarteistaan.
Sitten myöhemmin alkaa miettiä jotakin esinettä.
Ja jos vielä sen löytääkin vaikka luuli pois heittäneensä.
En ole mikään rojujen kerääjä,päinvastoin ,mutta ne muistot ne muistot .
Kannattaa vähän epävarmat aarteet säilyttää ja luopua niistä vähitellen niin ei tarvitse mennä uusia kirpparilta etsimään.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #5 : 06.09.2012 12:45:18 »
Naapureita huvitan huikkamaalla, että " Arabiat " lentää.

Älä nyt hyvä ihminen "arabiaa" hävitä, joku ottaisi ne kokoelmiinsa riemumielin.
Itse en keräilyä harrasta, mutta pakosta monenmoista roinaa on vuosikymmenien saatossa kertynyt nurkkiin.

Sanotaankin, että ihmisen pitäisi muutaman kerran elämänsä aikana muuttaa, että jäisi turhat tavarat matkan varrelle.
Minä tuskin pääsen muuttamaan koskaan, yli neljäkymmentä vuotta on samassa paikassa asuttu ja isäntä ei varmaan lähde täältä kuin jalat edellä.  8)
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #6 : 06.09.2012 13:24:36 »
No, ei ne nyt ihan Arabian astioita ole, se oli sitaateissa.

Anni-Liisa tuntuu tajuavan, missä minä nyt menen ja neuvotkin on hyviä.

Kun kuitenkin menen huomattavasti pienempiin tiloihin, niin jostain on luovuttava. 44 vuotta olen tässä asunut, niin että monenmoista on nurkiin kertynyt. Jälikasvu ottaa jotakin, mutta ei niille mun vanhat hyllyköt ym. kelpaa. Antiikkia ei huushollissa ole.

Huvitti eilen. Olen pyörittänyt yhtä vanhaa maalausta ees-taas. Tummasävyinen, joten kenenkään seinälle ei kelpaa. Vein sen lopulta SPR:n Konttiin. Eilen, kun poikkesin, se oli heidän Aarreaitassaan, hinta 52 euroa. Menee ainakin rahat hyvään tarkoitukseen.

Viime aikojen kulkureittini on ollut: koti-paperinkeräys-lasinkeräys-metallinkeräys-roskis-koti.  ::)

pauliina

  • Vieras
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #7 : 06.09.2012 16:04:31 »

Minä tuskin pääsen muuttamaan koskaan, yli neljäkymmentä vuotta on samassa paikassa asuttu ja isäntä ei varmaan lähde täältä kuin jalat edellä.  8)

 Sama juttu minulla enpä taida osata muuttaa tästä mihinkään,yli 40 vuotta myös asuneena. Isäntä tosin on jo lähtenyt "suorilta jaloilta,jalat edellä".
  Aika muuttaa meitä,kohta voi olla jo helpotuskin päästä pienempiin oloihin ja vähäisempiin pihahommiin.

 Huomaatteks kaikki että mä osaan jo lainauksen:))

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #8 : 06.09.2012 16:29:56 »
Hienosti lainaat, Pauliina!
~~~~
Meillä on myös liikaa roinaa. Itse olen valmis kierrättämään tavaroita ja kieltäytymään uusien hankinnasta, mutta rakas puoliso P. Puupää tutkii jätesäkit ja vaivihkaa ottaa parempaan talteen periaatteenaan: eihän sitä koskaan tiedä, milloin tuotakin tarvitaan. Onneksi hänellä on oma verstastilansa kuin Vaahteramäen Eemelillä, siellä onkin tavaraa kerroksittain. Kuulemma hyvässä järjestyksessä.
Säälien ajattelen perikuntaa...

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #9 : 06.09.2012 17:08:57 »
Ihan naurattaa tuo Justiinan kirjoitus P. Puupäästä.
Oli aivan kuin meidän "hamsterista" - kuinka monta kertaa olenkaan kuullut, että ei, ei sitä voi hävittää, sitä voidaan joskus tarvita. Onpa tosiaan joskus roskiksestakin vielä jotain roinaa pelastanut.  ::)

Sanonpa vaan, että on sitten perukirjotuksessakin jotain....
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #10 : 06.09.2012 17:34:19 »
Hehhehh, joo joo, kyllä  vaan tuntuu tutulta. Ostin täällä vanhasta Prismasta, kun oli poistomyyntiä sen muuttaessa uuteen toimipaikkaan, niin ostin Black&Decker työskentelypenkin, jossa on puristimet työstettävän esineen kiinnitystä varten.

No, tottakai ostin, kun sai puoleen hintaan. Kokeillut sitä olen, mutta en koskaan varsinaisesti tarvinnut, minulla kun on ruuvipenkki ym juttuja.
Viimeksi ostin kulmasahauslaitteen, käsikäyttöisen, kirppikseltä, lähes uuden, vain 10 €. Kulmia saa jos jonkinlaisia sahattua, uudet on terät, yhtään listaa ei ole kuitenkaan vielä tarvinnut katkaista. Ja voi, voi, varmaan paljon muutakin on tullut osteskeltua hetken huumassa.

Eihän sitä tiedä, jos joskus vaikka tarttis?

pauliina

  • Vieras
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #11 : 11.09.2012 07:06:11 »
Oivoi, lopettakaa nyt tuo riitely.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #12 : 11.09.2012 08:07:31 »
Täysin samaa mieltä!  :o

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #13 : 20.09.2012 08:47:12 »
Lainaus
Mutta nyt on millä hälyttää, kunhan vaan kakkoskännykän kaikki koodit pysyvät tallessa!!!

Tuttu tilanne, sillä olen unohtanut kakkoskännykän koodit.

Tämä aamu alkoi, että hammasmuki putosi vessan pyttyyn - harmi sekin.
Nyt lähden ulkohommiin, toivottavasti harmit jää tänne sisälle.
Ensin pitää löytää kuitenkin ruohikosta ikkunahaka, joka putosi vaihtaessani iltahämärissa yhtä ikkunaa.

Eiköhän tämä ole hyvä toivotus tälle päivälle:

Rauhaa sielulle

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Jokapäivälle omat harminsa
« Vastaus #14 : 15.12.2012 08:40:46 »
Tämä päivä ei alkanut hyvin. Aukaistessani keittiökaapin kaunis, lasinen kippo putosi  ja meni tietty tuusannuuskaksi! Sirpaleet levisi ympäri keittiötä.  :o

Kovasta siivoamisesta huolimatta, saan varmaan vielä sirpaleen jalkaani.

Parempaa päivää teille muille!  :)