Kirjoittaja Aihe: Rikkaus vastaan rakkautta  (Luettu 10688 kertaa)

Rohtosormustinkukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • Ei myrkyllinen
    • Profiili
Rikkaus vastaan rakkautta
« : 08.08.2012 18:01:42 »
Minun ns. paras ystävättäreni aloittaa jokapäiväisen yhteydenoton lauseella: hanki elämä ja jätä miehesi. Olen tuosta loukkaantunut. Hän väittää, että olen nainut mieheni vain rahan takia. Olen eri mieltä. Olemme olleet naimisissa jo viisi vuotta, hän yksinäinen vanhapoika ja minä jätetty 35-vuoden avioliiton jälkeen. Olen syvästi kiintynyt mieheeni ja pidän hänestä huolta, hän on vajaakuntoinen aivohalvauksen jälkimainingeissa. Vastaavasti mieheni on syvästi rakastunut minuun ja huolehtii minusta koko sydämestään.  Mitä mieltä olette moisesta ystävyydestä?

espen

  • Vieras
Vs: Rikkaus vastaan rakkautta
« Vastaus #1 : 08.08.2012 18:19:27 »
Minun ns. paras ystävättäreni aloittaa jokapäiväisen yhteydenoton lauseella: hanki elämä ja jätä miehesi. Olen tuosta loukkaantunut. Hän väittää, että olen nainut mieheni vain rahan takia. Olen eri mieltä. Olemme olleet naimisissa jo viisi vuotta, hän yksinäinen vanhapoika ja minä jätetty 35-vuoden avioliiton jälkeen. Olen syvästi kiintynyt mieheeni ja pidän hänestä huolta, hän on vajaakuntoinen aivohalvauksen jälkimainingeissa. Vastaavasti mieheni on syvästi rakastunut minuun ja huolehtii minusta koko sydämestään.  Mitä mieltä olette moisesta ystävyydestä?

Minusta tuntuu, että ystäväsi saattaa olla kateellinen. Minkä takia yleensä enää pidät häntä ystävänäsi. Tosi ystävä tukee toista kaikissa elämänvaiheissa.

Luuleeko hän siis, että menit naimisiin rahan takia? Olisiko aika päivittää ystävyydet?

Rohtosormustinkukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • Ei myrkyllinen
    • Profiili
Vs: Rikkaus vastaan rakkautta
« Vastaus #2 : 09.08.2012 08:51:51 »
Syynä tähän on varmaan pikaisesti avioeron jälkeen solmittu uusi liitto, joka kohahdutti tietysti läheisiäni. Mm. mieheni sisarukset eivät ole koskaan noteeranneet minua. Kun taas vähän kaukaisemmat sukulaiset ovat hakeutuneet seuraamme, vierailemme puolin ja toisin. Mutta olen sitä mieltä, että ihminen elää "nytku", ei "sitku".  Mieheni itse sanoo joka päivä, että olen hänelle tärkein asia maailmassa. Mielestäni rakkaus aikuisella iällä on kuin salaatti: tavallisten salaattiainesten lisäksi pitää olla sejokin, viinirypäle antamassa makua. Meidän liitossa on talous kunnossa, mikä ärsyttää hirveästi tätä ystävätärtäni.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Rikkaus vastaan rakkautta
« Vastaus #3 : 10.08.2012 08:46:15 »
Olen samaa miltä espenin kanssa: "Päivitä ystävyys!" Ethän voi antaa tämän nk. "ystävän" terrorisoida  ja aiheuttaa sinulle pahaa mieltä joka päivä.

Reiluinta kai olisi nostaa "kissa pöydälle" ja kysyä suoraan, että mikä "mättää".

Oisko ne lähisukulaiset odottaneet vanhaltapojalta perintöjä?  ;)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Rikkaus vastaan rakkautta
« Vastaus #4 : 04.09.2012 08:51:47 »
Tuo sana Rakkaus on sana jota käytetään paljon väärin.Usein se on vain huulten höpinää..
Kerron tositarinan,nimet on muutettu.

Yrittäjäpariskunta ,Martta ja Paavo.Olivat jäämässä eläkkeelle pitkän yritystyön jälkeen.
Martta osasi nauttia ansaitusta helpotuksesta ja omistautui kodille ja lapsenlapsilleen.
Mutta Paavolla oli vielä virtaa eikä osannut rauhoittua Marttansa seuraan.
Alkoi katsella onko ruoho vihreämpää aidan takana ja niinpä pariskunta päätti erota.
Martta jatkoi leppoisia eläkepäiviään,Paavo löysi uuden hoidon,Annin kanssa laidettiin kamppeet yhteen..
Kaikki meni hyvin ensialkuun mutta Paavo sairastui vakavasti ja joutui sairaalaan..
Anni ei suinkaan halunnut sairasta miestä vaan keräsi kamppeensa ja häipyi etsimään uutta ja tervettä elättäjää.

 Niin oli Paavo taas yksin ja avuton.Martan rakkaus ei ollut loppunut ,oli vaan muuttanut muotoaan huolenpidoksi.
Nyt Martta taas huolehtii Paavon hyvinvoinnista mutta ei enää  kerran hylättynä halunnut takaisin samaan talouteen.
 Nyt Paavokin arvostaa taas Martan Rakkautta ..

espen

  • Vieras
Vs: Rikkaus vastaan rakkautta
« Vastaus #5 : 04.09.2012 12:19:24 »

 Eläimen rakkaus isäntäänsä kohtaa on pyyteetöntä:

  http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/20120904011271940_v6.shtml