Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 1069674 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #705 : 14.01.2013 07:26:31 »
Huomenta kaikille.Taas alkoi uusi viikko.Nousin jo vähän yli viisi ylös kahvin keittoon.Eilen olin sisällä koko päivän mitä nyt roskapussin vein.Jos olisin yksin niin en kai pääsiskään ulos kun en jaksa kääntää tuota lukkoa yhdellä kädellä.Ulkoa sisälle pääsen kyllä avainta kääntämällä ja vetämällä ovi auki.

Täällä on pakkanen laskenut puoleen eilisestä.Nyt on noin -6 astetta.Tänään on kaupassakin käytävä ruokaa hakemassa.Mqni on tarjoutunut käymään kaupassa mutta tiedän että pärjäämme itse ainakin nyt kun ei ole niin liukastakaan. Ja se piristääkin kun käy jossain eikä istu tuvassa.Kai sitä mennään seurustelemaankin tänään tuonne vakiopaikkaamme.

Hyvää alkanutta viikkoa vaan kaikille!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #706 : 14.01.2013 09:21:26 »
Huomenta nurkkaan!

Jos muutaman sanan kirjoittaisi tässä välissä kun uuni lämpiää. Sitten lähden eiliset kalat nylkemään. Voisi tehdä vaikka patakukkoa. Pitää tarkistaa onko pakastimessa possun kylkilihaa jota laittaa kalojen päälle. Se antaa kalalle hyvän maun ja tulee vähän rasvaakin kun ahven on muuten aika kuiva kala. Minun pitää vain laitella pesuhuoneeseen istuin ja joku lauta jonka päällä siivota kalat. En pysty seisaaltani isompaa määrää siivoamaan.
 
Käväisin eilen Pajarinselällä ja Ahti oli suosiollinen. Muutenkin siellä on nyt niin ihana keli ja eilenkin oli niin kaunista että silmät meinaa jäädä ulos. Tuli koekäytettyä uudet aurinkolasitkin. Tosi hyvät ovat. Aina on aikaisemmin olleet sellaiset lasien päälle laitettavat irtolinssit, kyllä nämä ovat vaivattomat.

Kotiin tullessa ja tie olikin poikki. Helikopteri oli levittämässä lannoitetta metsiin ja tie oli tukossa. Kuorma-auton lavalla oli toinen mies joka lastasi helikopterin säiliöön lannoitteen ja se kävi vain tyhjentämässä ja tuli takaisin. Leijui ilmassa tien päällä lastauksen ajan. Kävin kysymässä koska tie aukeaa. Mies sanoi että menee tässä tunteja. Hän sitten neuvoi että toistakin tietä pääsee kiertämällä että ovat senkin tien auranneet. Ne kun ovat Kymmenen metsäteitä joita ei avata joka talvikaan.

Täälläkin on vain 7 astetta pakkasta. Ehkä menen tänäänkin jäälle jonnekin päin. Tekemistä olisi kyllä kotonakin mutta ei ole oikein työhaluja. Ehkä nekin löytyvät kunhan päivät valostuu ja pitenee. Olen joskus miettinyt että olenko ainoa jota tämä ajoittain vaivaa. Tuntuu että kaikki Ystävät ja tuttavat ovat niin tekeviä ja aikaansaavia. Minulla on nykyisin niin huonoa että pitää ihan pakottaa itsensä liikkeelle että saa jotakin tehtyä. Tavallaan on ihan häpeä tunnustaakaan ja on jatkuvasti huono omatunto. Kukahan senkin minulle järjestää.

Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #707 : 18.01.2013 16:20:52 »
Eipä ole kukaan käynyt Ainulin jälkeen.Ei ole ollut minullakaan suurempia kirjoitushaluja.Nyt tänään sain kipsin kädestä pois ja käsi on ihan onneton.On vielä kipeä,sormet ei tahdo taipua nyrkkiin päin eikä käsi suoristu kyynärpäästä kun oli viikkoja kulma-asennossa.Mitään en saa nostaa eikä rannetta saa kiertää ylöspäin eikä alaspäin.Ainoastaan sormia aukoa,yrittää nyrkkiin puristaa ja sormia levitellä sekä kyynärpäästä kättä taivuttaen nostaa ja laskea.Ja sitä pitäisi aktiivisesti harrastaa.Maanantaina on tilattava aika fysioterapiaan.Onneksi sekin on ihan lähellä.Kuukauden päästä sitten taas röntgeniin ja ortopedille.Se k-piikkien poisto ei tuntunut kumma kyllä missään vaikka vähän etukäteen pelkäsin.Surkea,laiha,kuivettunut ja kivulias käsivarsi tämä on mutta josko se siitä joksikin tulee kun aikaa kuluu.Käsitöistäkään ei voi kuin unelmoida.

Täällä oli pakkasta tänään noin -22 astetta.Tuttavat vei minut sairaalaan ja hakivat myös pois.
Menen nyt käsijumppaa harrastamaan.Terveiset vaan kaikille!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #708 : 18.01.2013 19:05:49 »
Pakkasiltaa Justiinan tuvasta. Takkaa lämmitellessä pulisen tovin.

Ainuli, kirjoitit olevasi muka aikaansaamaton. Älä, älä, juuri sinun ahkeruuttasi olen ihaillut. Moninaista puuhailet, vieläkö enemmän pitäisi.
Monesti olen miettinyt tuota ahkeruuden vaatimusta. Mistäpä se muusta johtuu kuin kasvatuksesta. En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta ainakin oma sukupolveni (ennen suuria ikäluokkia syntynyt) opetettiin suorittajiksi. Nyt eläkkeellä ollessa on ollut opeteltava siihen, että hyvällä omallatunnolla voin olla jouten. Ahkera ja aikaansaapa tuttava soittelee joskus ja kyselee mitä olen tehnyt. Olen tavannut sanoa rehellisesti, etten yhtään mitään merkittävää, olen oleskellut.

Annuska, ajattelin kättäsi tänään. Jäi mieleen, että juuri tänään sinulla on aika lääkärille. Käsi on varmaan pitkän aikaa hankala. Onneksi pääset fysioterapiaan. Ja onneksi saat siskolta ja ystäviltä apua. On varmaan tuskallista, kun ei voi harrastaa käsitöitä pitkään aikaan. Ajan kanssa, ajan kanssa...
Pulise meidän kanssamme sillä välin :)

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #709 : 18.01.2013 20:09:57 »
Martin Lutherin aikaansaannoksia on meidän kulttuurissa tuo ylenmääräinen työn ihannointi.Sen huomaa jo siitäkin,kun vieraaltakin heti ensimmäiseksi halutaan kysyä,että mitä hän tekee töikseen.Tuolla keski-Euroopassa on aivan toisenlaiset puheen aiheet.Tietenkin työ on välttämättömyys ja turvaa toimeentulon sekä suojelee monelta pahalta,mutta "kohtuus kaikessa"Kun on vuosikymmenet hoitanut virkansa uskollisesti,siitä koskaan pinnaamatta,niin erittäin hyvällä omalla tunnolla voi nauttia eläkkeestä ja siitä,että voi valita temisensä.
Nautitaan  aikaansaannoksista ja "katsellaan päältä" kun toiset tekee!!

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #710 : 18.01.2013 22:41:25 »
Varmaan oikea on suhteesi työntekoon Liena..
Lutterin "puhdistustahan on tulkittu työhön pakottamisena,
otsasi hiessä on sinun leipäsi ansaittava".. nykyisin sopisi paremmin että
se leipä pitää syodä hiki päässä.. Niin se meillä.. tuotanto hukka10 prossa,KAUPPA SAMAN VERAN JA KOTITALOUDET PARIKYMMENTÄ PROSENTTIA.. Vaikka hikipäässä syödään niin haaskuun menee..
Myöskin me .. jotka esim. -seittenkytluvulla koitimme pitää (työtulos- haaskaamista ) kurissa,,saimmee
kusta kintuillemme työnantajilta kuin tekijöiltäkin..silloin oltiin puun ja kuoren välissä..
kuitattiin "sotakorvauksia ".. Tässä seiso enkä muuta voi..

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #711 : 19.01.2013 08:21:21 »
Hyvää huomenta vaikka minulla tuntuukin olevan hirveän hankala aamu.Yön kun nukkui niin tämä käpälä on jäykistynyt entisestään ja kipeä kokonaan kainaloon asti.Ihan kuin ei olisi oma käsikään.Johtuu kai eilisestä aktiivisesta käsijumpasta.Turvotukset vielä kiristää sitä niin että on hauskuus kaukana tänä aamuna.Täytyy toivoa että päivää kohti paranee edes hiukan.Se oli kyllä hyvä asia että voin mennä suihkun alle ihan kokonaan ja siellä minä jo kävinkin hiukan yli kuuden.Kiitos Justiina myötätunnosta.Nyt on kyllä sellainen olo että mitähän tästäkin käpälästä tulee.Toiveenani on että siitä tulee sellainen että pystyn käsitöitäkin harrastamaan vaikka tiedän että aikaa se vie ja pitkään.
Ainulille sanon että ole  vaan välillä aikaansaamaton.Se tekee hyvää.

Pakkasta täällä on -23 astetta.Pitäisi kyllä lauhtua päivää kohti.Mieskin oli jo hereillä mutta koisaa jo uudelleen sohvalla pitkänään.

Hyvää lauantaita kaikille!


ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #712 : 19.01.2013 09:08:51 »
Huomenta Nurkkalaisille!

Kurkistin eilenkin monta kertaa ja huomasin ettei kukaan ollut kirjoittanut. Nyt huomasin ilokseni uusia kommentteja.

Justiinalle kiitos ja toisillekin jutuista. Kyllä se on totta että meidät on kasvatettu siten että joutenolo oli kaikista paheista suurin ja itse sen vaatimuksen itselleen asettaa että ei voi vain olla. Aina pitää vähintään olla se käsityö kourassa jopa telkkaria katsoessa. Oikein kun ajattelee niin se on jopa surkuhupaisaa. Minullakin on sorminivelet ja olkapäät aina kipeät. Sorminivelissä on paha nivelrikko ja ne ovat jäykät ja kömpelöt ja silti pitää haalia sellaista tekemistä joka lisää kipeyttää.
Uskon että Annuskakin on ihan hukassa kun ei edes käsityötä voi tehdä. Yritä nyt kestää, ajan kanssa paranee, entiselleen tuskin koskaan tulee.

Meillä olikin eilenaamulla talven kylmin päivä, aamulla oli digimittarin mukaan 32.4 ja yli 25 koko päivän. Poltin koko päivän kattilassa tulta ja silti oli tänä aamuna lämmöt vähissä. Ulkona on laskenut nopeasti pakkanen ja nyt on jo alle kahdenkymmenen. Olikin pitkästä aikaa sellainen viikonloppu ettei Mökkinaapurin tarvinnut heti ruveta traktoria käynnistelemään. Lumisade oli heikkoa pakkaslunta ei tullut sitäkään paljoa. Nyt alkaa satamaan lisää. Näytti että tulee aurinkoinen päivä, mutta ei.

Viettäkää mukava viikonloppu!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #713 : 22.01.2013 16:22:12 »
Talviuniako vetelette kun ei ole paljon kirjoittelijoita.Nyt on kyllä ollut hyvät ulkoilusäätkin.Täälläkin oli tänään -6 astetta ja aurinko paistoi.Ainulikin on varmaan ollut jäällä pilkkimässä.Katsoin eilen kai telkkarista kun testasivt pilkkijät jotain lämpöpohjallisia.Eivät kuitenkaan mielestäni suuremmin innostuneet niistä.

Käsi on lähes samassa tilassa kuin ennenkin turvonnut ja jäykkä vaikka kuinka jumppaisi.Eihän nyt vielä saa muuta tehdä kuin sormia yrittää nyrkkiin ja auki sekä ojentaa suoraksi kun jäi vähän kyynärpäästä koukkuun.Rannetta ei saa kiertää mihinkään suuntaan.Eilen kävin eka kerran fysikaalisessa hoidossa.Lähinnä hän hieroi kättä ja sitten oli tätä sormijumppaa.Kai tuo jossain vaiheessa hiukan osoittaa paranemisen merkkejä.Välillä tuntuu hassusti kuin olisi rannerengas ranteessa.Johtuneeko titaanilevystä vai jostain muusta ne tuntemukset.

Terveiset vaan kaikille ja aurinkoisia päiviä.




Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #714 : 22.01.2013 17:47:57 »
 :D
Ei talviunia ollenkaan vedellä Puupään huushollissa. On parina päivänä ollut tiivistä menoa. Vasta illan hämärtyessä kotiuduin ja heti lähdin jäälle hiihtämään. Tulee hapenpuutetta, jos ei pääse ulos. Nyt oli vesi kadonnut jään pinnalta. Oli aivan upea hiihdellä, kun iltarusko valaisi maiseman.
Saukko oli jättänyt parijälkien jonon hangelle. Mistähän se pääsee jään alle, kun kukaan ei taida laskea täällä talviverkkoja?

Annuska, sinun kätesi on varmaan kipeä pitkään. Voi vain kuvitella.  :(
Päivä kerrallaan, päivä kerrallaan...
Muistan miten tuskaisen turhauttavalta tuntui tehdä pieniä jumppaliikkeitä monta kertaa päivässä, könkätä kyynärsauvoilla, toivoa parasta ja pelätä pahinta. Niin vain opin kävelemään ilman fysioterapiaa - kas kun kukaan ei edes ehdottanut sitä.
Paranemista kädellesi! Kerro kuulumisia taas.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #715 : 22.01.2013 20:23:06 »
Justiina onkin ollut hereillä ja käynyt täällä.Olin välillä tuolla telkkarin ääressä ja samalla tein käsijumppaa.Minulle se ortopedi kirjoitti lähetteen fysikaaliseen hoitoon 10 kertaa.Kela korvaa siitä osan.Olet Justiina oikeassa että tämä on tuskaisen turhauttavaa.Lisäksi tuntuu että tuleekohan tästä toimivaa kättä joskus.Toivoo tietysti nopeita muutoksia parempaan suuntaan.Täytyy kai olla kärsivällisempi.

Tulin nyt vain vilkaisemaan tänne tässä välillä.Iltapalakin tuli jo syötyä.Konvehtirasian puolikas on syömättä olohuoneen pöydällä mutta jos nyt saisi näppinsä pysymään siitä erossa ettei joudu kiusaukseen syödä niitä jälkiruuaksi.

Kaikille hyvää loppuiltaa ja yötä!

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #716 : 22.01.2013 21:38:14 »
Varmaan on sinulla Annuska aika pitkää, kun aina olet tottunut käsityön äärellä olemaan.
Oli hyvä, että sait lähetteen fysikaaliseen, kyllä ne siitä vielä toimivan tekee, ne Kelan korvaukset ovat vaan aika pieniä.

Kärsivällisyyttä sinulle toivoo Hemuli, jota ei ole erikoisemmin kärsivällisyydellä siunattu!  :D
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #717 : 23.01.2013 07:18:36 »
Huomenta kaikille.Hemulikin on käynyt illalla.Kyllä se Kelan korvaus on aika pieni noin 20 prosenttia kaiketi.Tiedän että joudun maksamaan itse 41 euroa kerta jos olen koko tunnin hoidossa.Onneksi jakauttuu pitemmälle ajalle.Seuraava kerta on ensi tiistaina.Laitoin jo tästä eka kerrasta rahan yhteen purkkiin jemmaan.Ajattelin tehdä niin joka kerta kun käyn siellä.On sitten rahat valmiina kun lasku tulee enkä joudu pulaan sen laskun kanssa.Voihan ne ehkä tihentää näitä käyntikertoja kun sitä kättä voi enemmän yrittää käyttää.Nyt on vielä ensi viikko ettei voi sitä väännellä mihinkään muuta kuin sormia ja kyynärpäätä.Miten onnistuinkin saamaan kaksi luuta murtumaan sekä kyynärluun että värttinäluun alaosan.
Helmikuun 1 pv onkin sitten mentävä sinne luuntiheys-mittaukseen keskus-sairaalaan.

Tänään pitäisi tulla kaunis aurinkoinen päivä.Pakkasta on nyt kai jotain -8 astetta.Suihkussa kävin nyt aamulla ja aamupalaa pitäisi mennä haukkaamaan.

Mukavaa aurinkoista päivää.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #718 : 26.01.2013 13:49:23 »
No on täällä ollut tosi hiljaista.En ole kyllä itsekkään kirjoitellut muutamaan päivään.Tässä nämä päivät on menneet yksi toisensa perään mitään tekemättä.Kaupassa ja apteekissa olen tänään käynyt.Hyvä sää kyllä on ollut tänään.Käsi ei ole paljon sen kummemmaksi muuttunut.Turvotus on kyllä vähän laskenut muualta paitsi sormista.Telkkaria on tullut paljon katsottua ja samalla jumpattua kättä.Taitoluistelua eilenkin katsoin pitkän aikaa.Tänään on sitten se naisten vapaaohjelma ja sehän täytyy katsoa.
Kukatkin voisin kastella kun koetin just tuossa ikkunalla olevia kukkia ja totesin että on kuivan oloiset.Kyllä tässä jotain pientä saa aina tehtyä.

Onkos Justiina paljon hiihdellyt.Nythän on ollut sopivat hiihtokelit ainakin täällä.Ei liikaa pakkasta eikä liian lauhaa.
Hemulin käsityötä katsoin tuolta käsityöjutuista.Ihan hyviä on kaikki hänen työnsä.

Hyvää viikonloppua vaan kaikille ja Ainulillekin hyvää kalaonnea.Jäällä olet kuitenkin.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #719 : 26.01.2013 16:35:53 »
Tervehdys Annuska ja toisetkin kumppanit.

Hiljaista on. Nyt aktiiviset kultaisen iän ihmiset taitavat olla Siilinjärvellä Kunnonpaikassa. Minulla ei olisi ollut matkakaan sinne suunnata, mutta juuri nyt olen huonommassa hapessa  ja hyvin aikaansaamattomassa tilassa  :(.
Hiihtelykin on jäänyt vähälle, koska niveleni kipeytyivät tosi pahasti. Tilasin jopa lääkäriajan, jotta pääsisin röntgeniin. Minullahan on hankala niverikko. Siitä huolimatta yritän liikkua kivun sallimissa rajoissa.
Tässä kotosalla puuhastelen pienimuotoisesti. Tänään siivoilin vähän. Nyt rojahdin läppärin avulla kanssanne seurustelemaan.

Annuska, aikasi käy varmaan pitkäksi, kun et pääse lempiharrastuksesi pariin. Minulla on pahan päivän varalle tallennettuna digiboksiin monta elokuvaa. Niin paha päivä ei vielä ole tullut, aina olen jaksanut kipeänäkin ratkoa ristikoita ja lukea kirjoja. Kerran sairaalassa maatessani luulin kuoleman olevan jo oven takana, kun kumpikaan harrastus ei jaksanut enää kiinnnostaa yhtään...

Onkohan Ainuli jäällä? Täällä meillä ei ole näkynyt ainoatakaan pilkkijää. Ei ole ollut kelkkojakaan. Ihmeen hiljaista kaikkialla.