Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 974106 kertaa)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1935 : 09.10.2016 08:02:17 »
Pyhäaamun tervehdys!

Nyt on todella hyvä mieli. Mökkinaapurit tulivat eilen kaksissamiehin minua auttamaan. Seinä on nyt valmis ja kaikki muut härpäkkeet mitkä siihen liittyy. Vuorilautoja vielä uupuu kun sellaisia en arvannut ostaa. Sisko toi omalta mökiltään keräävän ruohonleikkurin ja ajeli minun nurmikoltani lehdet pois. Itsekin siinä innostuin apuna ajelemaan lehtiä ja haravoimaan seinänvieriltä ja kaivojen ympäriltä. Nyt on siisti nurmikko vaikka tulisi lunta.

Odottelen hoitokoiraa, tänään varmaan tulee. Siirille koittaa kovat ajat kun se raukka ei uskalla tulla sisälle. Ei Luke aja kissoja, mutta kun se tässä pienissä huoneissa ravaa ikkunasta ikkunaan ja on levoton niin se on Siirille liikaa. Onneksi ei kuitenkaan ole vielä kylmä.

Kuvat eiliseltä



« Viimeksi muokattu: 09.10.2016 12:09:02 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1936 : 10.10.2016 09:25:23 »
Hyvää uuden viikon alkua!

Sää näyttää muuttuneen eilisestä, eilen oli tosi kaunis syyspäivä. Nyt on ihan harmaata, ei kuitenkaan tuule. Hoitokoirakin tuli illalla. Omistajat lähtivät viikon reissuun. Muuten tämä meidän yhteiselo sujuu, mutta Siiri ei uskalla tulla sisälle. Pitää toivoa että alkaisi tottua. Rami ei ole moksiskaan.

Ajattelin että lähden koirien kanssa sienimetsään. Varmaan suppiksia vielä löytyy.

Kuva eiliseltä.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1937 : 12.10.2016 17:18:53 »
Hyvää keskiviikkoa!

Ainuli on laittanut Carosta hyvän kuvan. Päivät menee niin nopeasti, että välillä tuntuu ettei tänne nettiinkään ehdi katsella. Ulkoiltukin on ihan tarpeellinen määrä naapurin kanssa. Eilen käytiin aamupäivän puolella kanervia laittamassa hautausmaalle ja iltapäivällä tehtiin pitkä lenkki. Tänäänkin oltiin pari tuntia kahdestatoista kahteen ulkona. Metsäpolkuja ollaan kuljeskeltu. Aika viileää on ollut tänäänkin. Mittari ei noussut +3 astetta korkeammalle koko päivänä. Ei meillä kylläkään kylmä ollut. Osattiin pukeutua sopivasti. Nyt sitten oleskellaan vaan tämä loppupäivä tuvassa. Syöty ja tiskattukin on joten ei tässä mitään erityistä tekemistä ole muutenkaan.

Mukavaa iltaa kaikille!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1938 : 13.10.2016 11:47:33 »
Rauhallista menoa kohti syksyä täälläkin. Ulos pitäisi mennä korjaamaan viimeisiä kuolleita perennanvarsia ja hieman haravoimaankin. Asiantuntijat sanovat, ettei kasveja saisi leikata syksyllä. Kai ne paremmin talvehtisivat varsiensa alla, mutta kamala sotku on keväällä selvitettävänä riipin raapin kaatuneista ja osin mädänneistä kasvustoista. Haravoinnistakin ollaan kahta mieltä, mutta jos syksystä tulee taas tammikuulle kestävä, ovat lehdet ja muut roskat aina silmän alla. Lumipeite on armollinen, jos sellaista saadaan. Kolea sää on jarrutellut ulos menoa. Luulen, että minulle laitettiin viimeisimmässä lonkkaleikkauksessa ilmapuntari jalkaan, niin kovasti on kolotellut hyiseksi muuttunut ilma.  ???

Olenkin ollut tupahommissa ja harrastanut kaikenlaisia säilöntäkokeiluja kurpitsasta ja omenista. Kokeilin tehdä minttuhyytelöäkin ensi pääsiäisen lampaan seuraksi. - Pitkän tähtäimen suunnitelma! Siinä puuhastelun ohella olen muistellut Eino Leinon runoja. Inspiraatio on tullut Ainulin runokorteista. Sattui somasti eräänä päivänä, kun kuulin radiosta Leinon sanoihin sävelletyn Syystunnelman.
Runokorttien syysmaisema tuli mieleen eilen illalla, kun ajelin hämärissä kotiin. Tienvarren lehtikuuset loistivat vielä keltaisina kuin lyhdyt. Kesällä niitä ei huomaakaan.
Jokin aika sitten runokorteissa oli Väinämöisen laulun viimeinen säkeistö. Tässä on sen ensimmäinen, joskus muistokirjoituksissakin käytetty:

Ei iloja monta ihmislapselle suotu:
Yks kevään riemu
ja toinen kesän
ja kolmansi korkean, selkeän syksyn riemu.
Kyntää, kylvää,
korjata kokoon,
levätä vihdoin rauhassa raatamisestaan.
- Eino Leino -

Komea runo kaikkinensa.

-------
Yritän liittää tähän lapsenlapsen piirrosohjelmalla tekemän kuvan mummon auringonkukista. Nyt ne kyllä roikottavat päätään hallan puremina.
Hyvää tätä päivää, kirjoitelkaahan toisetkin.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2016 11:49:36 kirjoittanut Justiina »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1939 : 14.10.2016 08:40:49 »
Justiina miettii ajankohtaisia asioita.Nyt kun on  lehtipuut riisuneet kesämekkonsa on se aika että haravat heiluu.Täällä ..kaupunki...kodin pihalla olen kyllä rapsutellut .Jokaisella asukkaalla on kova halu siistiä pihaa ja nyt onkin kaikki irtonainen taas säkeissä ja valmiina vietäväksi keräilypaikalle maatumaan.
Kesäpaikalla on tilanne toinen. Kokeillaan nyt sitä toista vaihtoehtoa.Hoidetut alueet ajettu leikkurilla silpuksi ja saavat jäädä lunta oottelemaan. Jos  ei keväällä silmä totu niin sitten haravoidaan.Huomattiin kuinka on maa köyhtynyt ainaisesta haravoinnista ja erroosio..hieno sana..näkyy.Nyt olen alkanut pähkäillä olisiko sittenkin tuo turhakkeeksi joskus valittu lehtipuhallin parempi vaihtoehto pihaalueiden siistimisessa.Minulla ei ole siitä kokemusta.Onkohan nyt sipukikukkien istutusaika.Kun nämä syksyt ovat nykyään niin pitkään lämpöisiä.Eilen jo pyörittelin krookus sipulipussia ja huomasin että käskettiin kastelemaan istutuksen jälkeen.Olenko ollut uusavuton,en ole koskaan aikaisemmin sitä tehnyt..Syysterveiset kaikille ,myös multapeukaloille.. 

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1940 : 15.10.2016 09:36:56 »
Lauantaihuomenta!

Mukava että olette käyneet kirjoittamassa. Mukavia syystunnelmia kommenteissanne. Itselläni jää syksyllä haravointi tekemättä. Useasti pojat haravoivat keväällä. Nyt nurmikko on melko siisti kun sisko keräävällä leikkurilla sen ajeli. Nythän minulla ei varsinaisia perennapenkkejä olekaan.
Kesäkukkia vain ja amppeleita.

Eilinen päivä menikin tarkkaan etten ehtinyt illalla käydä koneella. Silmälääkärissä kävin ja sain ihan hyviä uutisia. Silmänpaineet olivat hyvät, silmänpohjat ja näköhermot kunnossa. Harmaakaihin alkua on, mutta se on kuulemma normaalia. Pelätystä glaukoomasta ei ole merkkejä, lääkärin mukaan sitä ei ehkä minulle tulekaan, koska se puhkeaa yleensä nuorempana.

Hyvää viikonloppua!

Kuvassa marjakoira Caro viime syksyltä


« Viimeksi muokattu: 15.10.2016 09:38:51 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1941 : 15.10.2016 14:56:01 »
Hyvää lauantaita!

Täällä on ollut tihkusateinen ja harmaa päivä. Melko lämmintä kuitenkin eikä tuule yhtään. Teillä on tuota touhua riittänyt. Minulla ei noita tuollaisia pihahommia oikein ole ellei huvikseen halua jotain haravoida. Mehän asumme vuokratalossa ja pihan hoitaa muut kuin asukkaat. Kyllähän mekin välillä innostutaan jotain tekemään. Kesäkukistahan me osa laitettiin ja osa on jo pois heitettykin.

Tänään en ole käynyt kuin apteekissa ja kaupassa. Uuniruokaa äsken tein ja muniakin tuli keitettyä taas pitkästä aikaa. Kukaan ei taida haluta lähteä uloskaan tuon tihkusateen vuoksi. No kuluu se aika tässä tuvassakin. Josko huomenna olisi parempi säätila.

Kaikille hyvää viikonloppua!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1942 : 19.10.2016 18:43:46 »
Keskiviikkoiltaa kaikille!
Kyllä luonnossa liikkuminen on parasta lääkettä ihmiselle. Parani kiukkupäänsärky tunnin tarpomisen jälkeen, mitä nyt vähän jomottaa ohimoilla. Olin ja olen vieläkin vihainen itselleni; tein tänään pahemman mokan jolla oli kuitenkin onnellinen loppu. Pudotin nimittäin pankkikorttini jonnekin automaatin lähistölle. En huomannut asiaa vielä kotonakaan, mutta puhelimeen oli tullut oudosta numerosta puhelu ja tekstiviesti. Ystävällinen löytäjä oli vienyt kortin pankkiin, josta yritettiin minuun yhteyttä soittaen ja lopulta tekstiviestillä. Minua suututtaa kaikki omat mokat, niitä en tahdo millään antaa anteeksi itselleni. Toisia mokailijoita kyllä ymmärrän ja lohdutan pahan paikan tullen, mutta että itse olen huolimaton.  >:(
Lähden huomenissa lunastamaan kortin ja yritän olla huolellisempi vastaisuudessa.

Anniliisa, meillä on sähkökäyttöinen lehtipuhallin. Sitä käytetään vain rakennuksen ympärillä olevan "kivipenkin" (seulanperäkiviä) puhdistamiseen. Pitkän sähköjohdon kanssa on ikävää touhuta. Nyt on ollut niin kuivaa, että yritin puhaltaa muualtakin. Tekniikka on vielä hakusessa, onnistuin puhaltamaan multaa ja hiekkaa silmät täyteen.
Meillä on vielä pensaissa lehtiä. Kestää pitkään ennen kuin kaikki on maassa. Varsinkin tyrnit pitävät kesämekoistaan tiukasti kiinni.
Tässä on koivuangervon ruskaa. Nyt senkin lehdet ovat ruskeita.

Kaikkea hyvää iltaanne! Kirjoitelkaahan, toivoo yx höseltäjä.




ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1943 : 21.10.2016 10:45:56 »
Tervehdys pulinoihin!

Kylläpä sinulla Justiina kävi hyvä tuuri kun sattui kohdalle rehellinen lähimmäinen. On minullakin kokemusta siitä kun ajatukset eivät ole siinä asiassa jota tekee. Kerran olin keskustan marketissa ostoksilla ja kun olin laittanut ostokset autoon niin jätin ostoskärryn ja lähdin ajamaan seuraavaan osoitteeseen. Siellä vasta tajusin ettei käsilaukku ole mukana. Meinasi sydän pysähtyä kun tajusin että käsilaukku jäi ostoskärryyn kilometrin päähän. Tietysti heti sinne takaisin ajamaan. Huomasin yhden naisen kantelevan laukkuani. Hän kysyi että onko se minun ja että oli viemässä sitä marketin kassalle. Tietysti kiittelin häntä kovin. Nyt käytänkin hyvin pientä laukkua ja voin sen laittaa ostoskassiin jo kaupassa, ei unohdu niin helposti.

Autostani särkyi pakoputki. En nyt voi ajaa ennenkuin se on korjattu. Menen maanantaina pajalle jos siihen mennessä saataisiin ehjä äänenvaimennin. Toivottavasti ei ole muualta rikki.

Hyvää viikonloppua!

Lintuja on paljon.





« Viimeksi muokattu: 21.10.2016 15:00:41 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1944 : 24.10.2016 21:34:10 »
Ehtoota!
Kyllä olen iloinen Visan kotiutumisesta. Kortin löytäjälle oli pankki tarjonnut palkkiota, mutta ei ollut sitä halunnut. Sellaisiakin henkilöitä vielä on, kiitos siitä.
Ainulilta meni pakoputki uusiksi. Auton kanssa on jatkuvasti monenlaista rahanmenoa. Kävin tänään arvuuttamassa Ravin kuntoa katsastuskonttorilla. Leima tuli, onneksi. Viime viikolla käytin autoa pakokaasumittauksissa eräässä korjaamossa, koska PP:n mielestä katsastusaseman mittaukset ovat kiskurihinnoissa. Mitähän ne maksavat muualla? Korjaamolla maksoi 30 €, lisäksi siihen kuului valojen yms. katsastuksessa tarkistettavien juttujen tsekkaus.
Nyt vielä pitää saada talvirenkaat alle. Meistä kummastakaan ei ole vaihtajaksi. Vuosia sitten tytär piti minulle kurssin renkaanvaihdossa. Se oli silloin kun renkaat olivat pienempiä ja voimaa itsellä enemmän.  ::) ::)
Lumisateella uhkaillaan, joten pitänee pysyä jalankulkijana vain.

Pihatyöt ovat jääneet vähän vaiheeseen. Taitaa tulla jokin romustus syksyn kunniaksi, kurkku on kuin kaktuksen nielleellä ja yskittää.
Taidan vaipua talviunille... hyvää yötä!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1945 : 25.10.2016 06:33:51 »
Hyvää huomenta!

Toivottavasti et pahemmin sairastu. Ainakin näyttää että on lämpimät sukat jalassa ja kuumaa mukissa, sekin auttaa.
Auton kanssa kävi hyvin vai miten sen sanoisi että putken vaihto siirtyi tuonnemmaksi. Höpinäpönttö olikin ehjä, ei vielä vuotanut. Pajalla vain otettiin kulmahiomakoneella se irronnut pelti pois. Nyt kun seuraavan kerran on siinä ongelmia, täytyykin uusia kaksi pätkää. Katsastus on tammi-helmikuussa. Voi olla että katsastusmies puuttuu siihen putkeen. No se on sen ajan murhe sitten.

Aikaisemmin minäkin sain itse renkaat vaihdetuksi. Nyt en edes uskalla yrittää. Toivottavasti pojat tulevat ensi viikonloppuna ja vaihtavat ne. En enää uskalla luottaa hyvään tuuriin kauempaa. Sitä lunta nyt varmaan tulee koska sää on muuttunuut hyvin kylmäksi.

On joskus tullut todetuksi että kissoillakin on se oma tahto ja kuinka erilaisia persoonia ne ovat. En ole hiekkalaatikkoa pitänyt. Kissat pyytävät ulos aamuyöllä. Siiri hyppää sänkyyn ja tekee mutkan jalkojeni päällä ja siihen herään. Rami taas hakkaa käpälillä sängyn laitaa tai nousee jalkojen päälle takomaan. Eivät toki ne mene yhdellä ovenavauksella, sehän olisi liian helppoa. Caro yleensä pärjää koko yön, käy illalla viimeiseksi ja aamulla ensimmäiseksi.
Nyt se makaa selkäni takana ja näkee jotakin unta jossa se ajaa villisti juosten jotain takaa ja haukkuu samalla, sen yleensä kuulen.

Toivotankin teille mukavaa viikonjatkoa!

Tämän kuvan olette varmaan jo nähneet, mutta laitan sen kuitenkin. Kuvattu 3.12.-13

Opissa se on variksenpoika tuulessa

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1946 : 29.10.2016 11:13:50 »
Huomenta pulinoihin!

Johan on muutama päivä mennyt kun viimeksi tähän kirjoitin. En ole vielä toivoa heittänyt kokonaan tämän foorumin elpymisestä. Ehkä jokunen entisistä kirjoittajista palaisi tänne. Minulla ei tosiaan ole mitään käsitystä siitä että mikä aiheutti tämän palstan kuihtumisen. Omalla kohdalla varmaan oli suurin syy etten ymmärtänyt että kirjoittamattomuus johtaisi tähän.

Täällä käväisi kahden päivän talvi. Nyt lumi on kadonnut kokonaan. Ajoin kesärenkailla torstaina vaikka oli lunta ja sohjoa tiellä. Hyvin selvisin eikä sattunut vaaratilanteitakaan. Odotin poikia nyt viikonloppuna käymään mutta eivät kuitenkaan tulleet. Täytyy yrittää itse vaihtaa vaikka yksi rengas päivässä. Selkä ei nyt tykkää mistään työstä. Joudun ottamaan Voltarenia kaksi tablettia päivässä, että yleensä pystyn kävelemään. Yhtenä päivänä varasin jo kepit näkösälle ettei konttaamalla tarvitseisi kulkea.

Tuo palvelin jonka kautta olen nämä kuvat viime aikoina laittanut lakkasi toimimasta. Toivottavasti nuo kuvat kuitenkin säilyvät täällä. Nyt aloitin Aijaan kautta siirtämään. Ihan samahan se on millä siirtää kunhan se vaan toimii. Tämä Postimage oli helppo kun se kopiointikin hoitui yhdellä hiiren klikkauksella. Nyt on varmaan alettava maksaa jos sivustoa aikoo käyttää.

Kaikille hyvää viikonloppua!

Kuvaksi vanhempi kuva Aronian syysväristä

« Viimeksi muokattu: 29.10.2016 13:51:31 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1947 : 29.10.2016 17:52:48 »
Onneksi sentään Ainuli pitää elonmerkkejä yllä täällä. Tämä olisi hyvä foorumi jutustella, mutta kirjoittajia on turhan vähän. Miksi?
Olen pitänyt muutaman päivän kevytflunssaa. Nyt kaktus kurkussa on pienentynyt yskänärsytykseksi ja aivasteluksi. Ohi taitaa mennä.

Tänään sain autooni talvirenkaat alle. Tuttu opiskeleva nuorimies on käynyt auttelemassa meitä raskaammissa hommissa kuten poisti tiilikatolta sammalta ja nyt vaihtoi renkaat. On mukavaa, että on verkostoiduttu!  :)
Maanantaina tulee uunimuurari korjaamaan takan rapautunutta peräseinää. Jäi homma vähän liian myöhäiseen ajankohtaan lämmitystä ajatellen.

Meilläkin oli ensilumen päivät, mutta nyt on ihan mustana maa. Toivoisin lunta, toisaalta lumityöt huolestuttavat. Kylillä oli jo keksitty, että Puupäät muuttavat rivitaloon kirkonkylään. Asiaa oli puhuttu totena ympäriinsä. Itse emme olleet siitä kuulleetkaan ennen kuin eräs tuttu soitti ja kysyi muuton ajankohtaa...  Kyllä maalla on mukavaa!

Hyvää lauantai-iltaa kaikille!

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1948 : 30.10.2016 20:23:46 »
On se huomattu,että kylällä tiedetään asiat paremmin kuin itse kotoväki.Melkein pitäisi mennä kylältä kyselemään,että mitäs meille nyt kuuluukaan.Nyt olen oppinut niin asennoitumaan ,että en korvaani lotkauta huhupuheille.Aika hauskojakin juttuja joskus keksivät.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1949 : 01.11.2016 08:30:38 »
Maalla ja omassa  niin tutussa ja turvallisessa kodissa asuminen on järkevää niin kauan kuin jaksaa.Sitten vain voi joskus tehdä niitä muuttojakin.Olisko ihan kamalaa jos Puupäätkin jo vähän alkaisitte luovuttaa.Jos on vielä omassa sakissa joku joka haluaa jatkaa tuossa niin rakkaassa kotipaikassanne. Niinhän sitä ennen sanottiinkin että kylä kyllä kuuluttaa ja vesisade vihkii..