Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 1070420 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #660 : 26.12.2012 18:40:29 »
Eipä ole ketään käynyt koko päivänä.Tapaninajelullako ovat vai Tapanintansseissa.Eikös niitä sellaisiakin ole.Itse en ole käynyt missään.Äsken katselin Sydämen asialla ja lähellä oli etten nukahtanut istualleni sohvalle.Täytyi nyt lähteä tätä välillä näpyttelemään että pysyy hereillä koska muuten en nuku yöllä.Ymmärrän nyt miestäkin kun aina torkkuu sohvalla.Kyllä väsyy jos ei voi mitään tehdä ja tuijottaa TV-ruutua pitkän aikaa.Jos katsoisi seuraavaksi vasta sen joululaulu-konsertin.Kahvit voisin keittää tässä välissä.

Sää on ollut tänään hyvä mutta en uskaltanut lähteä mihinkään nyt juoksentelemaan.Huomiseksi onkin kai luvattu lumisadetta.

Hyvää Tapaninpäivän iltaa jos joku tänne eksyy!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #661 : 27.12.2012 10:02:46 »
Huomenta-päivää nurkkalaisille!

Joulu on onnellisesti ohi. Hyvin rauhallisesti minun Jouluni meni. Rannalla olin aattona mökkinaapurien luona. Ensin Joulusaunassa ja sitten iltaa viettämässä. Pari lahjaakin sain, siis olin ollut riittävän kilttinä.

Eilen oli kylmä päivä, yli 20 astetta koko päivän ja nousi välillä yli 25 asteen. Polttelin koko päivän kattilassa tulta niin oli suhteellisen lämmintä. Mökkinaapurit kävivät Joulupäivänä puurolla ja kahvilla, heidän mielestään oli kylmä, istuivat ruokapöydässäkin vaatteet päällä. Minä olen tottunut viileämpään, mutta heillä on itsellään aina melko lämmintä vaikka on kesämökki.

Nyt olen sitten taas yksin täällä etäänperällä. Ajattelin lähteä jäällä käymään kunhan saan pellit kiinni. Kissoille ei ole yhtään kalaa. Kaikki varastot ovat tyhjät kun en juuri kahteen kuukauteen ole kalassa käynyt ja en ole kyllä mitään saanutkaan.

Kyllä varmasti Junella käy aika pitkäksi kun olet tottunut käsitöitä tekemään. Se on jotenkin outo juttu kun on tottunut ainakin sen neuleen ottamaan käteensä kun televisiota katselee niin tuntuu oudolta olla tekemättä mitään. Laitoin neuleet koriin Joulun ajaksi ja oli outoa.

Hyvää loppuviikkoa toivottelen!

« Viimeksi muokattu: 27.12.2012 10:04:38 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #662 : 27.12.2012 15:55:16 »
Onhan Ainuli käväissyt.Hyvinhän se on mennyt sinunkin joulusi.Kovin paljonhan siellä on pakkasta ollut.Täällä ei ole vielä kai ihan -20 noussutkaan.Nyt laskee täällä liiankin alas kun on jo miltei nollassa.Ei saisi mennä suojan puolelle koska silloin tulee liukkaammaksi tiet ja muutenkin on jo paketoitu.

Kaupassa kävin ja kampaamossa hiukset pesettämässä.Onneksi ovat niin lähellä.Siskokin kävi aamupäivällä vilkaisemassa meitä.Kyllähän tämä tässä on mennyt päivä kerrallaan vaikka vaivaisia ollaan nyt molemmat.
Yhteispelillä se sujuu.Kaupassakin on aina joku ystävällinen ihminen tai tuttu joka laittaa hedelmät pussiin minulle ja kyselee tarvitsenko apua.

Hyviä välipäiviä toivotan ja Ainulille kalaonnea että saavat kisulit kalaa.


Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #663 : 28.12.2012 18:50:27 »
Mitähän kaikki touhuu kun ei ole ketään pulisijoita ollut.Katselin aina välillä onko joku kirjoittanut mutta ei ollut.
Kävin minä virkistymisreissulla seurakunnassa.Tiesin että lähetyskahvilassa lauletaan joululauluja kahvin kera.En kuitenkaan uskaltanut lähteä räntäsateeseen seikkailemaan.Sieltä soitettiinkin yllättäen että tulevat autolla hakemaan minut ja miehen.Mies ei jaksanut lähteä joten menin yksin.Olihan se piristävää vaihtelua kotona istumisen sijaan.Toivat minut sitten takaisin kotiovelle.

Siskokin taas käväisi minua vähän jelppimässä.Joka päivähän hän on käynyt katsomassa.Sairaalasta tuli kirje että 18pv tammikuuta ensin röntgeniin ja sitten ortopedian poliklinikalle ilmoittauduttava.Nykyisin on se automaatti jossa pitää itse ilmoittautua.En ole koskaan käyttänyt sitä.Kirjeessä luki että saa henkilökohtaistakin palvelua.Aion käyttää sitä enkä ala sen automaatin kanssa leikkimään.

Hyvää perjantai-iltaa kaikille! Koettakaahan toipua joulusta ja ylensyönnistä jo.


ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #664 : 29.12.2012 11:41:17 »
Tervehdys pulinanurkkaan!

Pistäysin eilenkin ohimennen mutta en malttanut jäädä kirjoittelemaan. Asioita hoitaessa meni koko päivä kun kun käväisin keskustassa. Ajokeli oli ihan kamala. Lumi pölisi ja sitä tuli lisää koko ajan. Mökkinaapuri kävi illalla pihan auraamassa, ei ole paljon yöllä lisää tullut.

Onneksi sää lauhtui alle kymmenen asteen. Ulkonakin on ihan mielellään. Pitää laittaa päälle ja käydä linnuille lisää ruokaa laittamassa. Ostin eilen neljännen 25 kilon säkin siemeniä. Tällä vauhdilla saa ostaa vielä monta säkkiä ennenkuin ollaan keväässä. Ei se haittaa koska saan paljon iloa lintujen seuraamisesta. Äitikin haluaa että täällä ruokitaan niin kauan kuin talo on hänen nimissään. Siellä uudessa kodissa ei voi kun asuvat rivitalossa kylän keskustassa.

Kynttilöitä olen poltellut vielä Joulun kunniaksi vaikka mennythän se on. Ennen aikaan pidettiin koristeita ja kuusta Loppiaiseen saakka. Niin olen tehnyt joka vuosi vaikka ei ole kuusta ollutkaan. Punaiset verhot saavat olla keittiössä kevään ikkunanpesuun asti.

Oikein hyvää viikonloppua toivottelen!

Kuva kotipihasta 2009
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #665 : 29.12.2012 17:42:28 »
Hei vaan kaikille yhteisesti!
Annuska on opetellut joutenoloa olosuhteitten pakosta tai ainakin hieman keventämään kiireitä.
Kiva että pääsit hieman tuulettumaan.

Ainuli, sinulla käy varmaan paljon lintuja ruokintapaikalla? Meillä ei ole ollut yhtään punatulkkua koko talvena. Harmi. Ne ovat koristeellisia kuin elävästä joulukortista ikään.

Valokuvasi puut ovat kuin täältä tällä viikolla. On ollut lumisia ja huurteisia puita ihailtavana. Muutenkin on ollut ihanan rauhallista, takkatulta ja lukemista.
Olisipa vielä pilvetön yö, että saisi ihailla kuutamoa. Nyt kun kuu nousee korkealle, se valaisee hyvin.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #666 : 30.12.2012 15:48:14 »
Tulin käväisemään täälläkin välillä.Telkkaria tuossa olen katsellut Tohtorit,Eliabethin elämästä ja Englannin kartanoelämää.Nyt siellä on Esko Salminen.Mitäpä tässä muutakaan.Syötiin me kyllä siinä välissä.Aamupäivällä kävi siskokin miehineen.Pimeäkin on jo tullut.Työnsin äsken töpselin seinään että kynttelikkö ikkunalla syttyy.Jos veisi kynttilän parvekelyhtyynkin.Voi kai niitä poltella nyt uutena vuotena ja loppiaisenakin.Sitten vasta ennenkin kuusi riisuttiin ja koristeet laitettiin pois.

Hyvää loppuvuotta!


ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Hyvää uutta Vuotta!
« Vastaus #667 : 31.12.2012 10:21:16 »
Täällä on jatkunut lumisade koko yön ja yhä sataa. Lumitöihin on lähdettävä muuten ei saa puita sisälle. Olen miettinyt jos ostaisi sellaisen ahkion jolla voisi tuoda puita silloin kun piha on ummessa. En enää nykyisin ole traktoria liikutellut. Odottelen että mökkinaapuri huolehtii siitä. Joskus hän käykin keskellä viikkoakin koska veljensä asuu tuossa kolmen kilometrin päässä ja siellä on pakko olla tie aina auki jos vaikka sairaskyytiä tarvitsee. Kun käy siellä, samalla linkoaa myös nämä tiet ja pihat.

Justiina noista linnuista puhuit. Kyllä täällä on todella paljon lintuja. Kahdessa paikassa ruokitaan kun sisko ruokkii tuolla rannalla. Suuret havumetsät tässä ympärillä. Lajejakin käy niin paljon että en ala luettelemaan. Kyllä Punatulkkujakin on, melkein päivittäin näkee. Tänä talvena on ollut kolme tikkalajiakin. Ovat hakanneet vanhan navetan seiniin koloja, ainakin Orava siinä pesii. Viherpeipot ovat lisääntyneet, ainakin 30 kpl käy täällä ja välillä myös tuolla rannalla. Tiaisia on ainakin viittä lajia, viime talvena harvinaisempi Viitatiainenkin oli. Tänä talvena en ole niitä nähnyt.

Vähän on enää jäljellä tätä vuotta. Toivotan kaikille Oikein Hyvää tulevaa vuotta!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #668 : 31.12.2012 13:08:23 »
Hyvää vuotta 2013 kaikille foorumilaisille ja muillekin.

Lähde SN.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #669 : 01.01.2013 18:44:12 »
Vesisateisena alkoi v2013.En ole tänään käynyt ulkonakaan kuin parvekkeella.Eilinen ilta oli yhtä räiskettä  ja paukuttelua yli puolen yön.Telkkaria tuli katseltua koko illan.Menin nukkumaan vähän yli puolenyön mutta nukahdin vasta puoli kahden jälkeen ja nousin aamulla kuuden aikaan.Tämä pakettikäpälä tuppaa vaivaamaan nukkumista.Tuntuu ettei sen ole hyvä missään.

Tänään olemme tosiaan olleet ihan sisällä koko päivän.Katsoinhan minä Presidentin uudenvuoden puheen ja uudenvuoden konsertin Wienistä.Aika kauan kestikin konsertti mutta hyvää musiikkia jaksaa kuunnella.Mies kyllä nukkui koko ajan.

Eipä tässä muuta kuin Onnea v 2013.

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #670 : 01.01.2013 20:44:22 »
 Sain lahjaksi 3 kirjaa,kelpaa nyt viettää härkäviikkoja lueskellen. Alotan Puolivallattomasta presidentistä,seuraavaksi sopisikin Rosa Meriläisen "Nainen punaisissa". Täällä kovasti kehuttu "Jää" saa olla sitten viimeinen,olen hidas lukija,tässä menee varmaan aika pitkälle kevääseen.

 

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #671 : 01.01.2013 21:54:01 »
Noita minäkin luen,mutta listassa on vielä Sofi Oksanen:Kun kyyhkyset katosivat.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #672 : 03.01.2013 16:47:51 »
Missä lie kaikki ovat kun ei ole käynyt kuin Pauliina ja Liena uudenvuodenpäivänä.Eilen tuli oltua sisällä koko päivän kun satoi vettä ja oli märkää sohjoa tiet.Tänään oli kuiva keli ja lähdimme seurustelupaikkaamme.Huono oli silti mennä kun tiet oli jäätyneet.Tie oli kovin epätasainen ja röpöliäinen rollaattorin kanssa kulkea.Vaaralliseltakin tuntui kuljeskella kun oli jäätä.Oli minulla liukuesteet kengissä mutta silti oli varottava.Saa nähdä mitä on aamulla kun on lähdettävä näitä ompeleita  poistattämaan.Jos vaikuttaa kovin pelottavalta niin tilaan taksin.Toivottavasti haavakin voi hyvin ettei ole tulehtunut.Sitä kun ei itse näe kun on piilossa.Huomenna olenkin kannellut tätä 3 viikkoa kaikkiaan.Lähes viikon oli se eka kipsi ja nyt huomenna tulee 2 viikkoa leikkauksesta.Jo tähän kohta tottuu tai kyllästyy perusteellisesti.Mutta minkäs teet kestettävä on.Varokaahan te muut näitä liukkaita kelejä että pysytte ehjänä.

Hyvää loppuviikkoa!



pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #673 : 03.01.2013 17:20:45 »
Ootko huomannut, Annuska, että me ollaan kaikki nyt tuolla "harrastukset"-osiossa. Tulehan mukaan!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #674 : 03.01.2013 17:27:27 »
Tervehdys nurkkaankin!

Mukava kuitenkin että joku käy aina kurkistamassa. Olen ulkoillut ihan olan takaa kun on ollut leudommat ilmat. Kahtena päivänä peräkkäin olen jäällä käynyt. Eilenkin oli ihan mukava vaikka räntää satoikin. Sain ihan fileahvenia. Kävin uuden kuntamme toisessa taajamassa asioilla. Samalla Taipaleenselällä pilkillä. Ei näkynyt koko aavalla järvellä ketään muita. Saatiin Caron kanssa istuskella aivan rauhassa. Carokaan ei nyt lähde kauemmas juoksentelemaan kun on lunta paljon ja vettäkin jäällä. Nyt sentään säilyivät jalat kuivina kun otin toiset kengät käyttöön.
Tänään käytiin Irmelin kanssa Syrjäsalmella. Saalis pientä kissankalaa. Hyvä sentään että jotakin saatiin. Ikävä se on aivan tyhjällä reiällä istua.

Minua on pyydetty kummiksi "Varamummin" nuoremmalle pojalle. Kumminlahjankin jo ostin. Lupasin leipoa pullat ristiäisiin. Huomenna leivon. Pojat tulevat huomenna. Käyn vain lauantaina siellä ristiäisissä, enhän siellä montaa tuntia viivy.

Pitäisi vähitellen saada työn reunastakin kiinni. Kutoa entinen matonloimi loppuun ja miettiä kutoisiko välillä vaikka poppanaa. On minulla vielä yksi matonloimikin valmiina. Pitää miettiä kannattaako sitä laittaakaan puihin täällä vai muuttaako jo puut mökille aittaan ja kutoo siellä sitten kesäaikaan. Kun ei tiedä kuinka pitkäaikaista se tässä asuminen on. En kyllä tarpeen vuoksi tarvitse mattoja kutoa, niitä on ihan riittävästi. Harrastuksen vuoksi tietysti voisin kutoa. Ei kukaan osta käsinkudottuja mattoja. Hinta kun on korkeampi kuin kaupasta saatavien ja eihän ne varmaan sovi muutenkaan nykyaikaiseen kalustukseen. Sekin on varmaan makuasia.

Hyvää loppuviikkoa toivottelen!

Opissa se on variksenpoika tuulessa