Kirjoittaja Aihe: Muutoksia yhteiskunnassamme.  (Luettu 19173 kertaa)

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Muutoksia yhteiskunnassamme.
« Vastaus #15 : 08.12.2015 21:26:53 »
Justiinalle voin vastata siitä "vatupassin tehosta elämääni, ettei ole tasoittunut millinkään vertaa  :), mutta haitaannooko tuo mithää !

Taas löytyi uusi ohjelma puhelimesta, jonka kuvake on kyllä ollut etusivulla, mutta kas kummaa kun en ole aiemmin alkanut tutkia kohdetta tarkemmin, vaikka siinä silmien alla on ollut parivuotta. Päiväkirja, jonka voi kätevästi tehostaa jokaisen päivän kohdalle puheella mikrofoniin , kirjoittaa, sekä ottamalla valokuvan.
Onneksi sain poistaa , kun pari meni aivan pieleen, mutta kertaushan on opintojen äiti ! ;)
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Muutoksia yhteiskunnassamme.
« Vastaus #16 : 30.12.2015 07:55:12 »
Vähän taas keskustelun aiheesta poiketen mietin näitä muutoksia yhteiskunnassamme.
Onko näiden ..kalluppien ..ja kaiken maailman kyselyjen tarkoituskin vain sekoittaa oikeita ja tärkeitäkin asioita
ja näin johtaa monia epävarmoja äänestäjiä vain harhaan.Meissä kun taitaa olla niin paljon virran vietäviä.
Epäilykseni vahvistui kun joulukiireessäni poikkesin perussuomalaisten puurolle kuopion torilla.Siinä riisipuuroa syödessäni vähän kuulostelin kansan juttuja..
Suurin huoli taisi olla ne Lipposen hallituksen leikkaukset silloin 90 luvulla.Nyt pitäis saada ne kaikki lisäosat takaisin mitä silloin Demarit vei köyhiltä eläkeläisiltä...
Huvitti kyllä kun tietäää nykytilanteen..Mutta niin makaa kuin petaa...
Hyvää uutta VUOTTA..

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Muutoksia yhteiskunnassamme.
« Vastaus #17 : 30.12.2015 19:34:04 »
Taitettu indeksi tuli käyttöön 1996. Voisimme viettää ylihuomenna  tapauksen 20-vuotisjuhlia  ;D. Kuluneina vuosina meillä on ollut monta hallitusta, jotka olisivat halutessaan voineet muuttaa eläkeläisten asemaa, mutta pelkkää puhetta se on joka vaalien edellä ollut ja tulee olemaan. Yhteenkään lupaukseen en ole uskonut. Mikä on liian hyvää ollakseen totta ei ole totta.



Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Muutoksia yhteiskunnassamme.
« Vastaus #18 : 17.10.2017 20:09:45 »
On vanha sanonta että hyväuskoisia on hyvä ..höynäyttää.. minua nyt ainakin.

Minulla on ollut ijät ja ajat matkavakuutus kotivakuutukseen liitettynä.Nyt kun valmistelin pientä kotimaan matkaa en löytänyt vakuutus-korttiani.Soitin vakuutusyhtiööni ja pyysin uuden kortin
.Kun siinä käytiin läpi vakuutusehtojani  kävi ilmi että ei tämä minun matkavakuutus olekaan enää voimassa kotimaan matkoilla.Kun ihminen täyttää 70 vuotta niin se katkeaa.Minä olen reissannut kahdeksan vuotta ja uskonut olevani vakuutuksen piirissä .Onneksi ei ole mitään vahinkojakaan sattunut.
Nyt korjattiin tilanne ja vakuutus on voimassa 100 vuotiaaksi asti jos vain matkamies jaksaa ja kestää.
Kyllä joskus kannattais lukea ne vakuutusehdotkin tarkkaan,virkailija sanoi että ei he niitä erikseen jokaiselle soitellen ilmoita ja näin me maksellaan turhastakin.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Muutoksia yhteiskunnassamme.
« Vastaus #19 : 17.10.2017 20:53:45 »
"Laillista huijausta kaikki vakuutukset" sanoi ex kumppanini.

Se on jännää,että kun ihminen tulee vanhaksi, niin kaikki itseen kohdistuvat vakuutukset lakkaa. Minulla oli myös kotivakuutukseen liittyen oma tapaturmavakuutus. Vaan kun täytin 80 vee, niin siihen loppui. Ilmoittivat kyllä, ja niin niiden käittääkseni kuuluu tehdä. Nythän minä vasta lauteilta putoilen ym ym!!!! Varmaan sais vakuutuksen 100-vuotiaaksi asti, vaan mitä maksais.  >:( En edes kysynyt!

Matkavakuutukseni on ihmekumma edelleen voimassa. Virkailija kertoi, että on niin hyvillä ehdoilla, että ei kannata hetikään irtisanoa.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Muutoksia yhteiskunnassamme.
« Vastaus #20 : 01.03.2018 06:53:26 »
Kiitos Justiina kommentista ,samoin kaikki ..tytöt..jotka annoitte julki että elossa ollaan.
Yhteiskuntamme muuttuu niin vauhdilla että hitaana ei oikein mukana enää pysy.Tämä fageboog on nyt niin pinnalla ja kaikkiea siellä tarjolla.Minä en osaa vain sitä oikein arvostaa.Onpahan jotain Pulun nokkimista.

Juuri illlalla keskustelin tyttäreni kanssa näistä asioista.Vanha sukulaismies nukkui pois. Hänen poikansa oli laittanut isänsä kuolemasta tietoja ja kuvia tänne avaruuspalstalle.
Sanoin tyttärelleni että en hyväksy tälläistä tiedottamista.Kamalaa.

.Matleenan runo kertoo korkeista kerrrostaloista.
Kuopion kaupunkikin puuhaa jotakin Kuopion porttia. Kolmetoista kerroksisia asuintaloja entisen linjaauto ja rautatieasemien läheisyyteen.Sieltä sitten katsellaan kun Lentävät kalakukot kiitää Kuopioon.

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Muutoksia yhteiskunnassamme.
« Vastaus #21 : 03.03.2018 22:29:53 »
Arvon Naiset,Hyvät Herrat,pitkästä aikaa olen tällä palstalla,ainakin omasta mielestäni. Netistä ja suljetun FB ryhmäni kirjoittelusta olen seurannut kotomaanni tapahtumia.Oma käsitykseni on että Kun asutaan euroopan pussin perällä erityksissä merentakana on siinä syntynyt oma kultuuri jossa on paljon hyvää mutta myös heikkousia.Heikkoudet,mitä muut meistä ajattelee? Mitä väliä sillä on?mutta juuri se on se oman itsetunon ali arvo.Oma kokemukseni on vain poika vuosilta Helsingin Olympialaisten aikaan,piti kaupunki saada näyttämään kansain väliseltä,tuli cocacola ja keltaiset amerikan taksit,gini lonkero unohtamatta.Haluttiinko unohtaa Suomalaisuus ja näyttää että ollaan suur kaupunki?Oliko gugenhaimi syndroma jo silloin?Matkailullisesti jos pyritään olemaan sama kuin Lontoo,Parisi,Tokio,yms;jne;ketä kiinnostaa tulla Suomeen? .Eroa on Viroon,siellä myydään omaa kultuuria on Kohvik eikä cafe' söökla tai trahter oikein fiini on sitten restoran. Eikä pelkästään Viro vaan koko Baltia Latvia ja Lietttua näkyy sama ja matkailu kukoistaa,en laske suomalaisia Tallinan päivä matkailijota tähän.Baltit  pieni kieli ja kansa kuiten kansainvälisesti arvostavat ja vaalivat omaa kieltä ja kulttuuria,ilman alemuuden tuntoa,Ilman"mitä meistä ajatellaan" henkeä.Muita aatoksi tuli mieleen,myydään kansallis omaisuus pilkkahintaan,arvometlleita ei Suomalaiset itse kaiva vaan ulkolaiset yhtiöt tekevä voitot ja muruse eli verot saadaan,Telakat kun ne oli valtiolla oliko ne poliittisia suoja työpaikkoja?Saksalainen telakka yhtiö sai tilaukset ja takoo rahaa joka Suomen  valtiolle ei kelvannut.On sellainen tunne että hallituksilla ei ole maltti vaurastua,kun päätösten vaikutukset menee vuosia tai kymmeniä,liian monta vaalikautta että poliittisen kunnian saa ne jotka ei vielä olleet päättämässä?
Näitä täällä meren rannalla palmun alla attelen.

"pitää mennä kauaksi,että näkee lähelle"   

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Muutoksia yhteiskunnassamme.
« Vastaus #22 : 07.03.2018 06:57:20 »
Yritän olla kohtelias ja vastata tälle Kettu-herralle.
Jos istut siellä palmun juurella rahasäkin päällä niin tulepas nyt hätiin ja pelasta tuo nikkelikaivos.
Nyt on taas siellä huoli monen piensijoittajan rahoista kun ovat yrittäneet olla veronmaksajien ja valtion tukena.
Eikös sitä sanota että niin monta mieltä kuin miestä..

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Muutoksia yhteiskunnassamme.
« Vastaus #23 : 13.03.2018 14:17:15 »
Hyvä Anniliisa ei minun (käänteisen indeksin) eläkerahoilla kaivoksia pelasteta.Eikös korkean tahon poliitikot lähteneet Talvivaaran osake sijoittajiksi,ministeriä myöten? pika voitot mielessä? Silloin aikanaan kullankaivuu porukassa arvelivat,osin kokemukseen perustuen,käynnistys ja voitollisen tuotanon alun vievän noin vuosikymmenen?
Metka seurata maailman menoa,kuinka vähän Suomen uutisia kansaivälisesti näkyy.Presitentin vaippa ostokset,suopotkupallo,avanto uinti kisat.Erityiseen sauna ja alstomuus tietyn kultuurin piirissä hämmentää,liitetään seksi hurjasteluun. Siinä muutama uutiskynnyksen ylittävä juttu.Tulevat vähän niinkuin meillä 10 uutisten kevennys.
Jos kommenttini aiheuttaa lisää keskustelua,niin ihmeessä kommentoikaa!
 
"mitä enemmän,luet,koet,näet,opiskelet,maailmaa matkailet,sitä paremmin tiedät miten vähän lopultakin tiedät"

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Muutoksia yhteiskunnassamme.
« Vastaus #24 : 28.03.2018 22:56:18 »
Anniliisa, tuolla Koti-ketjussa on oikaisu Talvivaara-Ahtium-Terrafame sekoiluuni! Toivottavasti huomaat.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Muutoksia yhteiskunnassamme.
« Vastaus #25 : 29.03.2018 07:51:19 »
Maailmassa monta on asiaa joita en kunnolla ymmärrä.
Yksi juuri nämä pörssit ja osakkeet.
.Sen olen ymmärtänyt että jos joku voittaa niin toinen silloin häviää.
 Kiitos Justiina,olet sellainen tukihenkilö palstallamme.Ja elämää ymmärtävä
Jaksamista ja hyvää elämää toivottelen teille Ystävät.