Kirjoittaja Aihe: Inhimillinen erehdys  (Luettu 6000 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Inhimillinen erehdys
« : 23.07.2012 10:36:15 »
Minulla on kotikaupungissani kaima, meillä on sama etu- ja sukunimi. Ei edes mikään kovin tavallinen nimi. Kaimani on vielä vanhempi, kuin minä. Räväkkä täti, joka " sanoo ruman sanan niinku se on."

Maailman sivu meillä on menneet postit ja puhelut ristiin. Monta hauskaa on ollut. Kerran mm. eräs sukulaismieheni oli ottanut puhelinluettelosta vahingossa kaimani numeron. Puhuivat pitkät tovit ( molemmat kovia puhumaan) ennenkuin huomasivat, etteivät tunne toisiaan!

Vaan nyt, tietokoneiden aikakaudella, alkaa mennä vakavaksi:

- Henkilöstökassa (olemme mol. olleet kaupungin palveluksessa) makselee minun tililtäni kaiman puhelinlaskuja.

- Vakuutusyhtiö lopettaa minunkin mökkivakuutukseni, kun kaima vaihtaa vakuutusyhtiötä.

- Ja pahinta kaikesta. Laboratorionäytteet olisivat sekaantuneet, ellei kaima olisi ollut skarppina. Nykyisin tarkistamme molemmat henkilötunnuksen, ennenkuin annamme ottaa labranäytteet!

Tyypillistä näille kaikille on se, että virkailijat eivät millään tahdo myöntää, että virhe on tapahtunut. Välillä kaiman on tarvinnut käydä "luukulla" riehumassa, ennenkuin asiat ovat selvinneet. Pitävät meitä vanhoina höppänöinä!

Olemme suunnitelleet yhteistä laivamatkaa. Vähän pelottaa, mitä tapahtuu, kun pumpuli lähtee tuplana risteilemään!" ???

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Inhimillinen erehdys
« Vastaus #1 : 23.07.2012 20:47:38 »
Pumpuli, sattuipa hauskasti taas.
Kun muutin nykyisille olomailleni, ilmeni että minulla on kaksi täydellistä nimikaimaa. Etunimeni on aika yleinen sota-ajan lapsen nimi ja erittäin harvinainen sukunimeni muuttui avioliiton myötä hyvin tavalliseksi Puupääksi (nimi muutettu).
Muuton jälkeen aloin saada joulukortteja  tuntemattomilta, merkillisiä puheluja oudoilta tyypeiltä, veroviranomainenkin sekoili erään asunnon omistussuhteiden kanssa jne. Kamalin oli puhelinsoitto, jonka sain humalassa itkevältä mieheltä. Tyyppi valitti, että olin juoruillani sekoittanut hänen ja tyttöystävänsä välit. Kauan sain selvitellä, että en tunne miestä enkä tyttöystävää, en koskaan ole tavannut, en kuullutkaan hänestä... Lopulta uskoi, mutta seuraavan kännin aikaan soitti saman virren. Alkoi jo vähän pelottaa, että mitä keksii pääni menoksi...

Talletin numeron enkä vastannut enää. Lopulta antoi periksi, eikä ole ilmestynyt kolkkaamaan minua. Jäi vähän kaivelemaan, kuka kaima oli mustamaalannut miestä. Vai onko jossakin lisää kaimoja?

Pitäisiköhän meidän kaima-porukan lähteä risteilemään yhdessä. Millainen soppa siitä syntyisikään? ;D