Kirjoittaja Aihe: Parisuhteet.  (Luettu 13203 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Parisuhteet.
« : 28.06.2012 10:08:45 »
Joskus tunnen kateutta teille joilla on se joku .
siellä sanomassa aina sen viimeisen sanan.
Kun on nuoruudessa löytänyt ihmisen jonka kanssa on tehnyt pitkän elämän taipaleen niin jäätyään yksin on aika onneton.
Ei ole helppoa vain tarrautua jonkun hihaan ja alkaa opetella alusta uusia vaatimuksia ja kaikenlaisia tapoja .
Tiedän niin monta jotka ovatkin saaneet pettyä sellaiseen suhteeseen.


On vain yritettävä tyytyä osaansa ja nautti siitä mitä on elämällä tarjolla.
Onko se arkuutta vai pelkoa tai vain oman mukavuuden halua.
Mutta tälläinen leikkimielinen hakkailu tuo aina päivään piristystä.
Eräs mies olisi halunnut tarjota tanssipaikassa juotavaa,kun kohteliaasti sanoin ostavani omalla rahalla hän sanoi että arvostaa minua nyt vieläkin enemmän..Eikös se ole tärkeää itsetunnolle...

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Parisuhteet.
« Vastaus #1 : 28.06.2012 19:54:56 »
Kylläpä ihan sujuvalla kynällä kirjoitit ja lisäksi täyttä asiaa.Sinulla on ollut hyvä liitto kirjoituksestasi päätellen.Sitten on osa ihmisiä,jotka pienen eron jälkeen ovat tunteneet vasta ensimmäisen kerran elämässään olevansa vapaita itse päättämään elämästään.Joku kertoi,että lapsena vanhemmat saneli ,sitten aviomies.Kyllähän sitä jos kymmeniä vuosia on ollut täysin alistetussa asemassa niin muutos on suuri.Tietenkin joutuu opettelemaan monia  sellaisia asioita,joita puoliso on ennen hoitanut.No elämä kantaa joka tapauksessa.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Parisuhteet.
« Vastaus #2 : 29.06.2012 22:07:52 »
Joskus tunnen kateutta teille joilla on se joku .
siellä sanomassa aina sen viimeisen sanan.

Anniliisa, tunsin pienen piston tunnossani, koska minä Justiina Puupää (olen ollut puupää) kirjoitellut joskus PP:stä. Tarkoitukseni ei ole kehuskella, mutta kun mies "kuuluu päivään jokaiseen, kuuluu aamuun ja iltaan" laulun sanoin sanottuna, esiintyy hän myös viesteissäni.
Olen saanut elää hänen kanssaan enemmän tai vähemmän sidoksissa 48 vuotta. Kuinka kauan vielä, se on salassa. Juuri tänään puhuimme elämän yllätyksellisyydestä. Nimittäin vilkaisin keittiöstä pukuhuoneen suuntaan ja näin oven raosta lattialla makaavan PP:n liikkumattomat jalat. Säikähdin tosissaan. Hiippailin katsomaan, mitä on tapahtunut. Hengissä oli, tutki makuultaan vesivaraajan alla olevia putkia, koska suunnitellaan pientä remonttia pesuhuoneeseen. Näillä kymmenillä voi valmistautua kaikkeen, omaan ja kaverin lähtöönkin, siitä mahdollisuudesta me kaksi realistia sitten keskustelimme.

Harrastuspiiriini kuuluu kuusi naista, joista neljä on leskiä. Kolme on ollut miehensä omaishoitajia useita vuosia. He puhuvat lämpimästi miehistään, vaikka viimeiset vuodet miesten kanssa ovat ollet hyvin raskaita. Mutta kukaan heistä ei valita nykyistä elämäänsä. He sanovat nauttivansa vapaudestaan.

Viimeisestä sanasta ja määräämisestä vielä... meillä ei pyritä määräilemään ja sanomaan viimeistä sanaa. Me olemme hyvin itsenäisiä ihmisiä kumpikin. Päätämme yhteisistä asioista neuvotellen, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat ;) Jos mies alkaisi määräillä, olisi hän pian ex. Luultavasti minulle kävisi samoin.


pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Parisuhteet.
« Vastaus #3 : 02.07.2012 13:33:16 »
Kiitos, Anniliisa, hyvästä aloituksesta. Täällä ei juuri ole rohjettu ihmissuhteista keskustella, tuskin nytkään.

On totta, että joskus kirpaisee pahasti, kun ei ole sitä kaikkein läheisintä ihmistä.

Minusta on tärkeää oppia elämään yksin. Hyväksyä se tosiasiana. Vasta sen jälkeen voi kohdata tasavertaisena myös vastakkaisen sukupuolen. Voi solmia toveruus-, ystävyys-jopa rakkaussuhteita. Voi oppia jopa nauttimaan yksinolosta ja vapaudesta. Silloin myös välttyy "lyömästä päätään Karjalan mäntyyn."

Joskus marketin juustotiskillä kuulee pariskunnan riitelevän siitä minkälainen juustokimpale otetaan. Silloin minä, herttaisesti hymyillen, valitsen ihan oman mieleiseni palan ja jatkan matkaa pirullinen virne suupielessä.  ;D

Kirjoita sinä, Justiina, vaan siitä PP:stä. Niitä juttuja on mukava lukea. Emme me ole kateita!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Parisuhteet.
« Vastaus #4 : 02.07.2012 14:42:48 »
Jk. Justiinalle. Jos sinä joskus alat siitä PP:stä tehdä ex:ää, niin sano sille, että Justiina Puupään paikkaa on kyselty!  ;)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Parisuhteet.
« Vastaus #5 : 02.07.2012 22:51:12 »
Pumpuli, sovittu! Kilpailuksi varmaan menee, sillä sisäsiisti, ripeä ja hyvin opetettu pihamies on kysytty ja ikäluokassaan katoava luonnonvara.
 ;D  ;D

Olen samaa mieltä kanssasi yksin elämisen taidosta. Vaikka ihmistä sanotaan laumaeläimeksi, on tärkeää viihtyä yksinkin.

espen

  • Vieras
Vs: Parisuhteet.
« Vastaus #6 : 21.07.2012 12:03:13 »
Just, just, meillä on parisuhde alkanut vuodesta 1967. Syrjähyppyjä en oo tehny, enkä havainnu toisenkaan niitä tehneen. Emme kuitenkaan "kyttää" toisiamme.

Molemmilla meistä on erilaisia tapoja ja tottumuksia, joihin vuosien saatossa on  mukautunut. Ei kannata väkisin yrittää muuttaa elämänkumppaninsa persoonaa joksikin muuksi, mitä se on luonnostaan. Meikäläinen on joskus liiankin rehvakas ja pakkaa lausumaan asiansa värikkäästi ja suoraan, jopa isommassa porukassa.

Tämmöistä vaimoni joskus "kauhulla" seuraa vierestä. Taidan olla joskus liiankin lennokas, jos näin voisin itsestäni todeta. Vaimo taas on sellainen, että ei henno moittia juuri mitään. Paitsi silloin tällöin purkaa sydäntään olkaani vasten.

Meillä on kolme aikuista lasta jotka jo aikapäiviä ovat lennelleet milloin minnekkin. Yksi nyt tällä haavaa asustaa samassa kaupungissa, kuin me vanhemmatkin.

Kaiken perusta on luottamus toiseen osapuoleen. Jos se rakoilee, niin luulisin, että kannattaa lopettaa yhdessäeläminen.

espen

  • Vieras
Vs: Parisuhteet.
« Vastaus #7 : 08.11.2012 17:27:55 »

 60-vuotiaat mies ja nainen olivat olleet onnellisesti naimisissa täydet 40 vuotta.
Tästä tyytyväisenä avioliittokeiju päätti täyttää kummankin yhden toivomuksen.

Nainen sanoi:  "Haluaisin paljon rahaa.  Enhän ole koskaan ollut rikas."
Ja kuuluikin "PUFF" ja ympärille alkoi sataa paksuja setelinippuja sen verran että riittää !

Mies sanoi:  "Tahtoisin olla naimisissa itseäni 30 vuotta nuoremman naisen kanssa."
Kas vain, kuului taas "PUFF" ja mies huomasi toiveensa toteutuneen.  Hän oli yht´äkkiä
-  yhdeksänkymmentävuotias !

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Parisuhteet.
« Vastaus #8 : 09.11.2012 08:19:02 »
Vaimo valittaa miehelleen että sinähän lupasit täyttää minun pienimmänkin toiveeni.
Mies siihen että kun minä en osaa nyt päättää mikä niistä olisi se pienin,
kun sinulla on niin monta toivetta.

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Parisuhteet.
« Vastaus #9 : 06.12.2015 11:44:13 »
Pieniltä tuntuvat nykyihmisten murheet luettuani vanhan pariskunnan yhteiselosta, ja heidän yhteisestä 80 vuoden avioliitostaan.
Tuntui sopivalta aiheelta tutustua lähemmin tänä itsenäisyyspäivän aamuna heidän elämäntarinaansa aamukahvin parissa.
Siihen mahtuu monta joulua ja itsenäisyyspäivää, sekä myöskin myötä että vastamäkeä.
Hatun noston arvoinen asia ! :)
Linkki, kohdassa “ Ikuiseksi sovittu liitto “
http://www.hs.fi/kotimaa/aihe/avioliitto/

« Viimeksi muokattu: 06.12.2015 11:46:42 kirjoittanut Inkeri »
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Parisuhteet.
« Vastaus #10 : 06.12.2015 16:59:12 »
Luin sen eilen paperilehdestä syvää kunnioitusta tuntien. Oma lähes viisikymmenvuotinen "sotani" on ollut leikintekoa (tähän asti) pariskunnan taipaleeseen verrattuna. Toivottavasti he saavat viettää 100-vuotispäiviään yhdessä.