Keskustelualueet > Koti

Juhannus.

(1/12) > >>

Anniliisa:
Kylläkai ihminenkin on jonkinlainen muuttolintu.
Kotimaa ja sen valoisat kesäyöt saavat jättämään Floridan lämmön ja lentämään tänne kylmään ja sateiseen Suomeen.Pikkumies oli kummasti varttunut viime-näkemästä.Onneksi mummo osasi varautua taas uusilla villasukilla koko perheelle.Nyt vaan mökille rantasaunaa lämmittämään,jossa saa kuulemma maailman parhaat löylyt  ja sitten takan ääreen kuuntelemaan sateen ropinaa.
Juhannukseksi vaan toivotaan edes vähän kuivempaa keliä että saataisiin kokkokin  savuamaan niin ei hyttysetkään olisi kiusana..
Hyvää juhannusta vaan teille ystävät...

kropsu1:
Muuttolintujahan ollaan me kaikki luodut,,, kuinka sanoinkaan luodut", koska en siihen usko.
  Toivottavasti se viimeinen muutto ei ole vielä ,ihan kohta.
Juhannuksenaika saa jokaisen jotenkin odotukselle täällä suomen saloilla.
Iästä riippumatta odotamme jotain kaunista tapahtuvaksi, vaikka sen että mökin nurkalla
juhannusruusu alkaa aueta valkoiseen loistoonsa.Se onkin tänävuonna viileän sään vuoksi
ajoittumassa nimensä mukaan.
Ön muutakin taijanomaista mielessä entisistä muisteloista, kun maankamara työntää kaiken vuoskymmenten
siemennyksen kasvamaan. Kauaneläneenä sen mukana menee aatokset muistikuvien alkujuurille.
Juhannus on aina ollut,,,Kukka rintaan, ja on nytkin... Vaikka ikkunasta katsellen:
  ps,   Menkääs likat Ruismaahan kieritteleen niin pääsette naimisiin tänä vuonna...
  niin ja... ALASTI!

pumpuli:
Taidan jättää sen ruishalmeessa kieriskelyn väliin, voi vaikka JOUTUA naimisiin! 7 kukkaa voin laittaa juhannusyönä tyynyn alle. Saa sitten nähdä, mitä (tai kuka) uniin tulee. Sinne kaivoonkin voin alasti kurkistaa, vaikka tiedänkin, mitä siellä näkyy.

Aurinkoista, lämmintä Juhannusta teille ystävät!

Tehkää taikoja!  :-*

Anniliisa:
Pumpuli ehdottaa ruishalmeessa kieriskelyä  ja ilman rihmankiertämää,siis ilkosillaan.
 Minun muistikuvani mukaan sen ruispellon pitäisi vielä olla sen isäntämiehen jonka taloon on mielii emännäksi tai miniäksi.
 Saa kyllä jäädä sellainen ruispelto etsimättä,eikai niitä taida kovin monesta kylästä enää edes löytyä ja kun vielä muutenkin jo on tullut rukkasia jaettua..Mutta Kunnonpaikassa tanssittaa Pekka Rautio yhtyeineen niin että jospa vähän pääsisi  pyörähtelemään.....
 Olen aina haaveillut sellaisesta juhannussalosta joita Ahvenanmaalla harrastetaan.
 Kerran olen sellaisen nähnyt ,miksi sitä ei voisi laittaa vaikka savon sydämeen.
Onko teistä kukaan saanut olla sellaista laittamassa.

Anniliisa:
Anteeksi..kropsuhan sitä ehdottaakin eikä pumpuli niinkuin minä sen ymmärsin..
Hauskaahan kropsun olisi kurkkia ikkunastaan juhannusruusujen takaa kun monta naista ilkosillaan lahmaisi hänen ruishalmettaan.. Suodaanko hänelle moinen ilo..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta