Kirjoittaja Aihe: Aikamatka 50-luvulle  (Luettu 22271 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Ja niin joulu joutui..
« Vastaus #15 : 23.12.2013 08:19:55 »
Nyt ei ole joulu  enää kovin monen nukuttavan yön takana.
Kun on tälläinen tiukka lamaaika elettävänä ei moni enää viitsi paneutua joulun valmisteluihin.
Niinpä on täälläkin tuonne viereiseen kuntoutuskeskukseen tulossa paljon joulunviettäjiä.Tänä jouluna ei siellä olekaan joulupäivällistä ulkopuolisille.Hotelli on täynnä joulunviettäjiä.
Niinpä nyt toteutuu tämä kolmen leskinaisen yhteinen joulu.
Perhepiirissäni on tänä vuonna kaksi mummoa jäänyt yksin,papat ovat päässeet paremmille kalavesille...
Kun pantiin kolme viisasta päätä yhteen niin löytyihän meille joulunviettopaikka
Ei haluttu nyt kenenkään kotiin vaan ollaan kaikki jouluvieraita täysihoidossa.
Niinpä nyt toivottelen teille ystävät Hyvää joulun aikaa..
Lopetan tämän Katri-Helenan laulun sanoihin..Eikä sinne matka varmaan kovin kauan kestä,Joulumaa kun jokaiselta löytyy sydämestä..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Tapanin aurinko.
« Vastaus #16 : 27.12.2013 13:41:51 »
Joulun vietto sujui oikein hyvin , tämä on sellainen pitopalvelu yrittäjän maatila.
Iso tupa yhteisiin hetkiin ja sitten somia mökkejä yöpyjille.
Isäntä musiikkimiehenä piti huolen että joululaulut raikuivat.Pitopöytä  notkui herkuista tarjottiin myös vapaana kasvanutta
villisikaa.Itkettiin ja naurettiin naisystävien kanssa kun muisteltiin menneitä.


Kun tulin tapanina kotiin paistoi kirkas aurinko.Ei ole enää pesässä eikä märännytkään.

Minä olen aina ollut sitä mieltä että suomalaiset jouluruuat ei ole lapsille mieleen.
Kysyin illalla 8v.lapsenlapseltani mitä sinä haluaisit syödä.Paistaisit mummi minulle lettuja,ja mummi paistoi.
Olen kyllä keittänyt joskun aiemmin jouluaamuna perunavelliäkin että lapsetkin söisivät muutakin kuin makeisia.

 Nyt on vuorossa uintiretki tuonne viereiseen kylpylään.Hyvää vuoden loppua kaikille.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Aikamatka 50-luvulle
« Vastaus #17 : 17.08.2017 09:48:28 »
Tuli ihan hyvä mieli kun Pumpuli ja Piikatyttö olivat päivittäneet sivujamme.
Minä aina kurkista Ainulin runon ja onko muuta uutta .

Nyt on oltu aikamatkalla 50 luvulle Elviksen mukana. Elin parasta nuoruuttani kaupungissa kun tämä musiikin Kuningas oli todellisuutta.
Vieläkin sydän sykähtää tätä musiikkia kuullessa.

Toinen ..aika matka..on kun Marimekolla työskentelevä tyttäreni oli videolla esittelemässä Marimekon ajattoman kauniita sini-valkoisia
kankaita Siljalinen 60 vuotista taivalta juhlistamaan.