Kirjoittaja Aihe: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille  (Luettu 235987 kertaa)

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« : 06.05.2012 12:30:21 »
Tähän kirjoitat tekstiä jostakin aiheesta ihan tavanomaisesti tai selostat ottamastasi kuvasta oleelliset asiat omin sanoin.
Voit  liittää valokuvan kätevästi jutun loppuun.

Klikkaa sivun alaosassa näkyvää linkkiä "+ Liitteet ja muut asetukset" .

Silloin saat näkyviin valikon, jota käyttäen haet kuvan oman tietokoneesi muistista.
Katso kuvia sivun lopussa. Etsit oman tietokoneesi kansiosta kuvan, klikkaat sitä ja sen jälkeen klikkaat "open" tai "avaa". Liite osioon tulee näkyviin silloin kuvan osoite. Valitettavasti esikatselu ei näytä kuvaa - vasta lähettämisen jälkeen kuva näkyy sivulla.
Toivon kuvien olevan itse ottamiasi tai että sinulla on oikeus käyttää kuvaa. Henkilöiden kuvaamiseen pitäisi olla suostumus. Ylesötilaisuuksista otetut kuvat ovat mielesäni sallittuja, kunhan olet ottanut itse kuvat. Joissakin tilaisuuksissa kielletään erikseen kuvien ottaminen esityksestä. Kuvien turhaa näpsimistä on syytä välttää. Luontokuvat ovat sitten vallan toinen juttu.

Kokeilkaa rohkeasti kuvien liittämistä näille sivuille. Jos jotain menee pieleen, korjaan kyllä.

Verkkoon laitettaessa kuvan pixelimääräksi suosittelen 72. Kun viette otoksianne kamerasta kehitettäväksi paperikuviksi, silloin tarvitaan pixeleitä enemmän. On siis huomioitava kuvia käsiteltäessä laitetaanko ne tettiin vai tehdäänkö niistä perinteisiä  valokuvia.

Kokeillaan nyt kuvia niin, että niiden leveys on korkeintaan 500 pixeliä. Suosittelen myös, että talletatte kuvat oman tietokoneen kansioon gif- tai jpg-tiedostona.

En kirjoita nyt ohjetta pidempään, sillä seuraavaksi pitäisi neuvoa kuvankäsittelyä. Toki mieluusti opastan kuvankäsittelyssä sen verran, mitä itse olen oppinut. Oletan, että joku täällä hallitsee kuvankäsittelyä minua paremmin.

Allaolevat kuvat saa isommaksi klikkaamlla kuvaa.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2012 12:34:11 kirjoittanut Aarno Korpela »

Marja

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #1 : 08.05.2012 16:05:11 »
Kokeilemaan täytyi minunkin tulla, vaikka puutarhassa riittäisi töitä enemmän kuin riittämiin.
 :)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #2 : 09.05.2012 15:53:22 »
Marja sai kuvan esille.

Voi voi, kiinnostaisi kovasti, mutta minulla ei ole muuta kuin kännykässä huono kamera. Ei pikselit riittäisi.
Olen asettanut itselleni tavoitteen: hankin digikameran ja opettelen kuvien siirtoa. Olisi mukava lähettää vanhoille ystäville sähköpostin mukana kuvakuulumisia. Ehkä joskus tännekin jotakin.

Aika näyttää, mitä siitäkin savolaisesta projektista tulee. ;D
Hyvä tietää, että ohjeita saa täältä.

Marja

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #3 : 09.05.2012 22:43:44 »
Hei Justiina! Ei minulla ole digikameraa. Ihan vain kännykällä ottamani kuvan laitoin, sieltä lataan kuvat aina koneelleni.  Totta kyllä on että se täytyy jollain kuvankäsittelyllä tehdä "kooltaan" pienemmäksi. Minulla on koneellani ilmaisohjelma nimeltä Irfanview (tai jotain sinnepäin) ja se on minulle just sopivan yksinkertainen. Ja niin tein kuvastani pienemmän. Ja Onnistuin! Ihan melkein olen ylpeä itsestäni.
Kokeile! Se on hauskaa.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #4 : 11.07.2012 19:13:15 »
Kiva, että voi kokeilla, kuinka kuvan laitto onnistuu...

Liikaa taisin pienentää, on epäselvä kuva.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2012 19:17:06 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #5 : 11.07.2012 20:51:47 »
Olkikukkiako?
Ihan selkeä kuva. Hienoa :)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #6 : 13.07.2012 22:27:03 »
Juu, olkikukkia ovat amppelissa.
On vain vähän juoppo ja minä laiska kastelemaan....
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #7 : 18.07.2012 09:28:39 »
 Olin viime yönä liikkeellä. Teen vähän sellaista hommaa, jossa joutuu liikkumaan öisin. Ihan vain sen vuoksi, että kunto ei pääse rapisemaan liikaa, kun tässä kuitenkin ollaan eläkkeellä.



Nappasin muutamia kuvia siinä sivussa. Kukahan tunnistaa, että missä maisemissa liikuin? Nyt on tarkoitus lähteä Pori-Jazz tapahtumapaikalle. Tuskin mihinkään konsertteihin, mutta haistelemaan vaan ilmapiiriä, kun ei ole sadettakaan odotettavissa.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2012 09:30:56 kirjoittanut espen »

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #8 : 18.07.2012 09:45:22 »
Oltaiskohan Wanhassa Raumassa?

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #9 : 18.07.2012 09:51:06 »
Sieltähän espen on komian kuvan pläjäyttänyt!  :D
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #10 : 18.07.2012 15:33:21 »
Wanhaa Raumaa veikkaisin minäkin. Keramiikka- ja muut taiteilijat ovat sielläkin aktiivisia.

Mustan pitsin viikolle on tehnyt jo kauan mieli, mutta saas nähdä mikä vuosi sinne ehtii.




Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #11 : 18.07.2012 15:45:17 »
Mihin se minun sepustus taa katosi..
En tunne noita rannikkokaupunkeja Rauman puolelta.
Kuva voisi ollla vaikka Porvoon vanhalta puolelta
Kujat ovat yhtä kapeita,kadut ehkä vielä muhkuraisemmat..

Mutta tuota kuvaa kesäisestä herkkupöydästä minä katselen vähän kriittisesti.
meillä sallatti,siis rosolli on jouluruoka ja missä ne uudet perunat ovat.
Savukalat näyttävät herkullisilta,vai ovatko ne paistettuja muikkuja.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #12 : 18.07.2012 16:46:03 »
En tiedä missä on kuva kesäisestä herkkupöydästä, mutta vähän niistä herkuista.

Kyllä sallatti kuuluu ehdottomasti kesän herkkuihin. Heti kun torimyyjille ilmestyy ensimmäiset "sallatt'värkit" niin pakko on ostaa nippu punajuuria, kaks porkkanoita sekä sipulinippu ja perunat omasta maasta, niistä se lauantain herkku syntyy.

Tietysti se sallatti  kuuluu myöskin joulupöytään kuin myös pitopöydän ruokiin.

Piikatytölle terveisiä, että kannattaa lähteä Rauman pitsiviikolle,
varsinkin juuri tuo vanha Rauma on nähtävyys, silloin pääsee kurkistelemaan pihoillekin.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #13 : 18.07.2012 22:16:00 »
En tiedä missä on kuva kesäisestä herkkupöydästä, mutta vähän niistä herkuista.

Kuva on aivan etusivulla mikäli sitä ei ole tällä välin muutettu.
Länsisuomalaisilta olen oppinut, että sallatti kuuluu sekä pitopöytään että arkeen muulloinkin kuin jouluna.

Miksipä ei rosollia eli sallattia voisi tehdä Savossakin heti syyskesällä, kun uusia juureksia on saatavilla. Silloinhan niitä ei tarvitse kauan keitellä ja ovat vitamiinipitoisempia kuin talvella. Laitan vinkin korvan taakse ja toteutan.  ;)

Laitatko Hemuli sallatin kanssa kalaa tai lihaa tarjolle, vai onko sallatti koko ateria? Eli miten lauantaisallatti tarjoillaan oikeaoppisesti?

espen

  • Vieras
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #14 : 19.07.2012 08:46:08 »
Laittamani kuva oli tosiaan Wanhasta Raumasta.

Eilen kävimme vähän patsastelemassa naapurikaupungissa Porissa. Pori Jazzin tiimoilta.



Ilmaiskonsertti menossa, kuvasta löytyy ainakin Ted Curson, Olli Ahvenlahti, Reiska Laine ym, nyt en muista muiden nimiä.



Yleisöä oli tullut paikalle kuulemaan hyvää musaa ilmaiseksi.

http://www.youtube.com/watch?v=y-6Mj1l2HJg

Tässä kyseinen herra, Ted Curson, trumpetisti aiemmin, mukana Pori Jazzin kuvioissa erikoisvieraana kymmenet vuodetsekä  Grand Old Man Jyrki kangas Bassossa. Kuva on aiemmilta vuosilta.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2012 08:51:01 kirjoittanut espen »