Kirjoittaja Aihe: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua  (Luettu 27553 kertaa)

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #15 : 02.07.2014 09:53:51 »
Minusta taas nämä harrastajateatterin esitykset ovat yleensä tosi hauskoja.
Kotipaikkakunnallani on 35 vuotta toiminut harrastajateatteri ja aina he
osaavat yllättää positiivisesti, niin tänäkin kesänä.

Kyllä se vaatii intoa, taitoa ja melkoisen määrän työtunteja ennenkuin kappale
on esityskunnossa.

Kyllä tämä harrastajateattereiden valtava määrä Suomessa osoittaa heidän suosionsa.


leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #16 : 02.07.2014 18:33:38 »
Olen samaa mieltä Merituulen kanssa noista harrastajateattereista.  Hauskoja, kansantajuisia esityksiä.
Jopa tällainen ihan tavallinen "pulliainen" osaa  niistä nauttia

Ei voi muuta kun ihailla kirjoittajien, näyttelijöiden, sekä kaikkien teatterin tekemiseen osallistuvien paneutumista asiaan.

Monta iltaa ja viikonloppua varmasti kuluu ennenkuin näytelmä on esityskunnossa.








Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #17 : 10.07.2014 21:10:47 »
Kyllä nyt tulee harrastettua teatteria, kun eilen taas tuli käytyä kesäteatterissa tuolla naapurikaupungissa.
Musiikkinäytelmä tämäkin, "Suklaasydän", nyt oli vuorossa 60-luvun iskelmät.
Ihan tuli haikea olo, kun kuunteli niitä kultaisia nuoruusajan iskelmiä.
Esiintyjät olivat ammattilaisia ja olihan siinä ero viikon takaiseen harrastajien esittämään näytelmään, vaikka hyvä-äänisiä oli sielläkin.

Mihinkähän kesäteatteriin seuraavaksi....

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #18 : 10.07.2014 22:16:38 »
Hyvä Hemuli, kesäteatterikärpänen on puraissut sinuakin!

Katri-Helena-esityksestä taisinkin jo kertoa, mutta eilen illalla minäkin olin paikallisessa Riihikahviossa tuolla esikaupunkialueella katsomassa "Riihitanssit". Kahdeksan näyttelijän voimin veivät loppuunmyydyn esityksen läpi mahtavassa riihirakennuksessa. Itse pimeään riiheen ei onneksi yleisöä, eikä näyttelijöitäkään viety. Ympärillä on muuta tilaa ja vielä hyvä kahviokin.

Joka kesä olen heidän esityksensä käynyt katsomassa.

Pari kesäteatteria olisi vielä käytävä "kansoittamassa".

 

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #19 : 14.07.2014 21:40:01 »
Ei epäilystäkään etteikö teatteri nostaisi elämän laatua.Kesäteattereilla varsinkin suuri merkitys.Niihin tulee kaikki kansa,sellaisetkin,jotka eivät talvisin harrasta syystä tai toisesta teatteria.Minusta teatteri on yksi parhaista psyyken lääkkeistä.

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #20 : 15.07.2014 08:26:07 »

   Ihmetten itseäni, en saa en kesä-enkä talviteattereista mitään suurta iloa tai tunnelmaa.
   Enkö osaa käyttää mielikuvitusta tai paneutua teatterin "sanomaan".
   Muuten kesäisenä retkenä käynti eri kesäteattereissa on ihan jees. Minulta vain elämys puuttuu.
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #21 : 15.07.2014 09:26:32 »
Viola,olet samantainen tosikko kuin edesmennyt mieheni oli.Sain hänet joskus ..narrattua ..jotakin katsomaa.Aina hän löysi jotakin negatiivistä niistä esityksistä.Viimeinen pisara oli se Kuopion yhteisteatterin esitys,Huojuva talo.
Sen jälkeen ei enää minun konstit riittäneet ,sain mennä ilman rakasta siippaani jos teatteriin mielin..
Nyt ensi lauantaina mennään taas bussilla Rautavaaralle katsomaan Osuuskaupan Mariaa..Kehuvat hyväksi ja katsomisen arvoiseksi,onko teistä joku jo nähnyt..

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #22 : 15.07.2014 16:12:02 »
Olen Violan kanssa vähän samoilla linjoilla. En syty kevyihin farsseihin. En kaipa hömppää enkä kohellusta, niitä on elävässä elämässä tarpeeksi! Jos esityksen on tarkoitus olla vakava ja koskettava, sen pitää myös sitten koskettaa. Olen aika kriittinen siihen, mitä menen katsomaan.

Mutta Turun logomossa alkaa syksyllä Kvartetti. Esiintyjäkaarti on kutkuttava: Maija-Leena Soinne, Leena Takala, Ismo Kallio ja Risto Salmi. Pitää alkaa varaamaan lippuja. On varmaan melkoinen kassamagneetti!  :)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #23 : 20.07.2014 08:53:29 »
Jos tuohon Korpelan väitteeseen että..Teatterissa käynti nostaa elämän laatua..on uskominen niin
minun elämänlaatu on nyt nostettu.
Tuli käytyä katsomassa menneellä viikolla Alapitkän kesäteatterin esitys ..Jätkät.
Simo Hämälaisen vähän kärjistetty kertomus menneen ajan Savotta miehistä ja ensimmäisistä moottorisahoista.
Sitten vielä tämä Rautavaaran Teatterin esitys..Osuuskaupan Maria..

Kyllä nämä harrastajateatterin näyttelijät tekevät valtavasti työtä paneutuessaan näihin rooleihinsa.
Jotenkin jäin kaipaamaan sitä nautittavuutta näihin vähän tosikkojuoniin.
Mutta varmaan kesä ei olisi suomessa kesä ilman näitä teatteriesityksiä,niin oli paljon yleisöä paikalla.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #24 : 14.09.2014 19:08:03 »
Terveisiä elokuvista - teatteria se on elokuvakin!

Olin katsomassa "Mielensäpahoittajaa" ja kyllä kannatti mennä katsomaan, niin pian vierähti sen parissa melkein kaksituntinen.
Antti Linja oli mainio, kuten aina, samoin Mari Perankoski miniän roolissa.

Isolla kirkolla on pieni elokuvateatteri ja siellä tulee elokuvat esityksiin yht'aikaa isojen elokuvateatterien kanssa. Kiitettävästi siellä yleensäkin riittää katsojia ja sitten aina välillä on näitä kassamagneetteja, nytkin oli täydet salit, eikä ollut edes ensiesitykset, siellä on nimittäin kaksi pientä salia, joissa nyt näytettiin molemmissa tämä elokuva.

Useammin pitäisi vain itsekin käydä, on se eri kuin tv-ruudusta katsominen.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #25 : 16.06.2015 12:19:45 »

  Nostaako teatterissakäynti elämänlaatua?? Voisi se sen tehdäkin jos osuisi oikeanlaiseen teatteriin, mutta mikä on taas oikeanlainen teatteri??
  Siinäpä vaikea kysymys, taitaa olla niin että jokaisella on omanlaiset toiveet teatterin ja varsinkin kesäteatterin suhteen.
 
  Kerronpa oman kokemukseni, olin Ypäjän musiikkiteatterissa,  Seppo Parkkinen on dramatisoinnut sinne  "Täällä Pohjantähden alla" kesäteatteri-version Linnan kirjasta. Oli masentava ilta. Luulin että Linnan trilogiasta saa kevyemmänkin version, mutta Parkkinen mässäili kaikella karmeudella mitä  sisällissota pitää sisällään. Pentinkulman opettajallakin oli iso rooli, vaikka mielestäni se Linnan kirjassa on pieni sivujuoni.
 No Parkkisen ideologia kävi kyllä hyvin selväksi.

  Ehkäpä sisällissodan arvet eivät vielä ole arpeutuneet kun niin mieleni pahoitin, vaan enpä ollut ainoa meidän bussissa.

 

Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #26 : 16.06.2015 16:01:31 »
 ,Violan ideologia tuli selväksi, sisällis-sodan,(luokkataistelun)- suhteen..
Tuskin hän lähtisi marssimaan "Halmeen Emman punasen alushameen perässä"..

- Anna arpistenhaavojen ollaaaaa!
Eiköhän Jääkärin morsiantakin joku kesä-teatteri apinoi  :) :) :) :) :o

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #27 : 16.06.2015 17:19:29 »
 -muuten on melko valikoiva,kultturellisuuteen, eli en oikein oo mukana.
Joku kuiteskin näytti sellasen kirjan ,kuin  Tommy Hesteen.. Tietäjä"
 Sk: arvostelija oli oikeessa..  8) 8)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #28 : 24.09.2015 21:33:21 »
Syksy on tullut ja kulttuurin ja viihteen nälkä.  :)

Varattu on lippu Turun Logomoon Tamara musiikkinäytelmään. Kertoo Tamara Lundin elämästä. Saanut melko hyvän vastaanoton. Olihan Tamara aikalaisemme ja eli täyden elämän iloineen ja suruineen. Odotan elämyksellistä iltaa.

Tamperelaisystäväni olen valtuuttanut hankkimaan liput Kari Tapion muistokonserttiin Tamperetalolle. Saa nähdä onnistuuko?

Tampereen Teatterissa menee myös Sugar-piukat paikat. Sinnekin on veteessä lipputilaus. Saattaa mennä pitkälle, ennenkuin pääsee.  :D

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Uutinen: Teatterissakäynti nostaa elämänlaatua
« Vastaus #29 : 11.11.2015 07:29:24 »
Tamperetalo oli ääriään myöten täynnä sunnuntai-iltana. Kari Tapion muistokonsertti.

Jani Jalkanen ja Hänen orkesterinsa, Vantaalainen jousiorkesteri (nimi hukassa), Dimitri Keiski, Milana Misic, Simo Silmu, Arttu Viskari, Mika Kartano, Suora Lähetys.  :)

Suurella taululla koko ajan kuvia ja videoita Kari Tapion elämästä. Tuntui, kuin hän olisi ollut itse läsnä.

" Sydän, sielu ja kyyneleet. "