Kirjoittaja Aihe: Koti  (Luettu 39858 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #30 : 01.10.2012 14:32:54 »
" Missä oot rakkahin, sinne aatos polttavin ......."

Päivää taas! Meni vähän pitkäksi "kaistan" vaihto. Nyt tuntuu toimivan taas. Kaikenlaista härdelliä tässä vielä. En ole ehtinyt lukea, mitä kaikkea olette höpisseet täällä.

Jatkan "pumpulin plokia" muuton ihanuudesta myöhemmin.

Pumpuli-kissa kehrää tyytyväisenä uudessa pesässään. Palaillaan.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #31 : 01.10.2012 16:11:44 »
Kiva, jäämme odottamaan muuttokuulumisia!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #32 : 02.10.2012 08:25:12 »
Niin...... Miten sitä voikin ihmisen nurkissa olla tavaraa, vaikken mikään hamsteri olekaan. Viikon ajan roudasin vanhan ja uuden kodin väliä.

Viime lauantaina sitten jälkikasvu kuskasi isolla pakettiautolla  isommat tavarat. Monta kuormaa.

Uusi koti on rivitalokolmio, 73 neliötä, iso patio ja ihana, pieni sauna.

Nyt vielä tavarat hakee paikkaansa, taulut nojaa seiniin ja verhoja sovitellaan.

Alue on rauhallista, minulle melko tuntematonta. Pitää alkaa tutustua ympäristöön. Eihän sitä tiedä, minkälaista koiranulkoiluttajaa siellä liikkuu. ;)

Nyt kuitenkin lähden "maatilalle" viettämään muutaman päivän laatuaikaa. "Maatila" on Korpelan vitsi. Todellisuudessa se on pieni, kivinen tontti tien ja ison kallion välissä. Sillä toistasataa vuotta vanha mummonmökki. Vaan minulle rakas.

Huomenna on "kajupäiden kiitoradalla" Korsuorkeserin jäähyväiset, kuulemma papusopan kera. Vaan minulla on muita suunnitelmia.

Nauttikaa syksyn sateista!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #33 : 02.10.2012 08:41:32 »
Elän aivan mukana tuossa sinun muutossasi.Niin lähellä on vielä omat touhut samassa tilanteessa.

Nyt olen vielä vanhoja karmastuoleja jopa takassa poltellut,ei niitä voi enää laittaa maailmaa kiertämään.
Nyt vaan yhtiökokouksiin,siellä tutustuu naapureiden kanssa ja tietää miten talossa toimitaan.

Minäkin olen ajatellut mennä Korsuorkesterin konserttiin Kuopion Musiikkikeskukseen.
Ja Kropsu vihjaili että jos ei ole enää vientiä tanssilattioilla niin onhan myös NAISTEN HAKU.
Pitääkö minun alistua moiseen ja katsoa kuinka onnistaa..

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #34 : 02.10.2012 09:01:23 »
Voi rakkahin Anniliisa noita sinun vanhoillisia asenteitasi! NAISTEN HAKU, ei ole alistumista vaan meille naisille aivan uusi mahdollisuus ja tasa-arvoa. Vuosikymmeniä olemme olleet miesten "katsastettavina", nyt on toisin. ;D

Olen käynyt 7 vuotta NAISTEN TANSSEISSA. Miehiä on vähemmän,mutta nokkela nappaa "madon".
Minusta alistumista on se, kun naiset norkoaa "naisten rivissä", alentuisiko joku uros hakemaan!

No, kaikille tämä aktiivisuus ei sovi. Minä löysin 7 vuotta sitten paikkani ja nyt minulla on paljon YstäväMiehiä, joiden toivon jaksavan vielä tanssahdella monia vuosia.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #35 : 09.10.2012 13:05:01 »
Aiheesta poiketen  -   asun vuonna 1906 rakennetussa talossa. Remppaa on tehty monet kerrat, viimeksi tämän vuosituhannen alussa, mutta toimivaa tästä ei saa ikinä.
Toiveeni olisi päästä joskus uuteen taloon, mutta tiedän sen jäävän vain haaveeksi ellei sitten lottovoitto osu kohdalle.

Kysäisenkin, löytyyko ketään, joka asuisi yhtä vanhassa talossa?
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012 16:12:18 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Koti
« Vastaus #36 : 09.10.2012 16:58:23 »
 Tämä on rakennettu 1910, joten hieman myöhemmin, kuin Hemulin hallinnoima.



« Viimeksi muokattu: 09.10.2012 17:00:14 kirjoittanut espen »

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #37 : 30.11.2012 08:37:39 »
Ah tätä onnea! Lumiaura, valot vilkkuen, työntelee lunta ikkunani alla. Mulle jää vain omat raput ja muutama neliömetri nurkkia. Nyt se vielä hiekoittaakin. Hyvä hakea postit, vaikka yöpaita päällä! En yhtään kaipaa entiseen elämääni.  :)

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #38 : 30.11.2012 17:00:47 »
Hienoa että viihdyt  ja nautit uudesta kodistasi, kyllä se on paljon kiinni
myönteisestä elämänasenteestasi.  Osaat nauttia, etkä vain haikaile
menneitä. Varmaan mukavaa valmistaa ihan erilainen joulukin.

Mutta tämä tyttö lentää nyt etelän lämpöön täältä lumimyrskystä ja
nauttii siitä.








pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #39 : 01.12.2012 08:44:06 »
Nauti todellakin, Merituuli! Hyvää matkaa sinulle!  :)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #40 : 16.09.2013 03:57:56 »
Oho, loppui uni keskenkaiken! Siispä skrivaan tähän.

Kohta on kulunut vuosi siitä, kun nukuin ekan yön  täällä uudessa kodissani.

 Olen viihtynyt. Minulla on täällä kaikki, mitä tarvitsen. Erityisen onnellinen olen aurinkoisesta, isosta patiosta ja pienestä saunasta tähtitaivaineen. Tekniikka on toistaiseksi pelannut. Ainoastaan kerran on putkimiestä tarvittu ja ilmastointimies käy pyytämättä tarkistamassa hommat.

Naapurit ovat tyypillisiä Varsinais-Suomalaisia. Kääntävät mielummin takapuolensa, kuin heittäytyvät juttusille!  ;)  Eilen juuri kohtasin pihalla eläkeläisrouvan, jonka kanssa olen tuskin sanaa vaihtanut koko vuonna. Jäin sitkeästi juttelemaan ja kas, lopuksi en meinannut päästä lähtemään!? 2-vuotias Tua-tyttö sentään huutelee perääni: " pumpuliii, pumpuliii!" Ja naapurin iso koira tulee innokkaana tervehtimää ja huiskii isolla hännällään. Naaputitalon leinkkeilevästä herrasmiehestä saisi juttukaverin, mutta hän onkin "junan tuoma".  ;D

Harrastukset ja naapurivierailut hoituu edelleen entisessä elinpiirissäni.

Kunnallinen terveydenhoito toimii loistavasti. Viime viikolla tutustuin ensikertaa kirjastoon. Oli hyvinvarustettu. Uimahalliin pitäisi myös vihdoin mennä tutustumaan.

Mitenkähän tämän ketjun aloittajan, Merituulen,asunto-asiat etenee?

Hyvää yötÄ!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #41 : 16.09.2013 16:28:35 »
Oho, loppui uni keskenkaiken! Siispä skrivaan tähän.

Kohta on kulunut vuosi siitä, kun nukuin ekan yön  täällä uudessa kodissani.

 Olen viihtynyt. Minulla on täällä kaikki, mitä tarvitsen. Erityisen onnellinen olen aurinkoisesta, isosta patiosta ja pienestä saunasta tähtitaivaineen. Tekniikka on toistaiseksi pelannut. Ainoastaan kerran on putkimiestä tarvittu ja ilmastointimies käy pyytämättä tarkistamassa hommat.

Mukava lukea tyytyväisen asukkaan terveisiä.
Jos koirat ja lapset tykkäävät sinusta, on kaikki hyvin.  Kumpaisillakin on kyky aistia aitoa ystävällisyyttä.
Toinen juttu on, kannattaako pyrkiäkään läheisiin väleihin naapureiden kanssa. Minulla on tapana jutella pikkupuhetta naapurin kanssa postilaatikolla mikäli törmäilemme siellä, mutta kahvikekkeri-tasolle en haluakaan.
Vuosien mittaan olen oppinut varjelemaan yksityisyyttäni. Toisaalta pienessä maalaiskylässä olisi parempi itse puhua asioistaan niin kuin ne oikeasti ovat, ettei kenenkään tarvitsisi keksiä omasta päästään olettamuksia Puupäitten elämästä. Olemme asuneet täällä jo yli 10 vuotta. Luultavasti uutisarvomme on väljähtynyt.  ;D

P.s.
En uskalla enää mennä yöllä nettiin. Siinä karkaa helposti loputkin unet. Kerran tein sellaisen virheen, että sellasin vanhoja kirjoituksiani ja kauhistelin ensiksikin niiden määrää ja toiseksi laatua. Olen itsekriittisimmilläni suden hetkillä, jos olen silloin hereillä.
Hyvää illansuuta!

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #42 : 16.09.2013 17:41:23 »
Merituuli asustaa edelleen omakotitalossaan ukko-kultansa kanssa
melko tyytyväisenä ja suunnittelee taas muuttoa ensi vuonna.
Että eipä ole asiat edistyneet.

acca

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #43 : 16.09.2013 19:45:16 »
 Niin se menee,acca&kumpp. haikaili myös muuttoa maalikylille.
 Käytiin tutustumassa muutamaan rivariin,tuntui että seinät kaatuu päälle,oli niin pienet tilat.
 Eipä tuu muuttoa tällä haavaa.

espen

  • Vieras
Vs: Koti
« Vastaus #44 : 20.09.2013 14:09:52 »
Täälähän myökii kuppelehditaa Vanhas Mörskäs. Ei tulis mieleenkän lähtee jonnekin muualle.

Kerrostalojen ihanuudetkin on koettu. Jokaisel sit sitä mitä ite halluu !