Kirjoittaja Aihe: Kevät etenee  (Luettu 22676 kertaa)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Kevät etenee
« Vastaus #15 : 23.04.2013 10:48:23 »
Silmä lepää tuossa Hemulin Palokunnan rannasta ottamassa kuvassa.  :)

Kiva lukea, että tykkäsit Pumpuli kuvasta, jonka vastoin ohjeita laitoin noin isona.

Minä harvoin tulin kylälle Korkeakoskelta päin. Ennen kakkostien valmistumista tulin Leppäkoskelta päin, sitten myöhemmin Torkintietä. Kakkostietä tehtiin, kun kävin rippikoulua.
Torkintietä kun tultiin elokuviin tai muuten vaan kylälle "rimssalle" niin polkupyörä jätettiin paloaseman taakse.

Voi voi vaan, on ne kaikki tiet ja maisemat paljon muuttuneet niistä ajoista, kun siellä polkupyörällä kuljettiin....
« Viimeksi muokattu: 23.04.2013 11:45:34 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Kevät etenee
« Vastaus #16 : 23.04.2013 19:12:27 »
Silmä lepää tuossa Hemulin Palokunnan rannasta ottamassa kuvassa.  :)

Kiva lukea, että tykkäsit Pumpuli kuvasta, jonka vastoin ohjeita laitoin noin isona.

Minä harvoin tulin kylälle Korkeakoskelta päin. Ennen kakkostien valmistumista tulin Leppäkoskelta päin, sitten myöhemmin Torkintietä. Kakkostietä tehtiin, kun kävin rippikoulua.
Torkintietä kun tultiin elokuviin tai muuten vaan kylälle "rimssalle" niin polkupyörä jätettiin paloaseman taakse.

Voi voi vaan, on ne kaikki tiet ja maisemat paljon muuttuneet niistä ajoista, kun siellä polkupyörällä kuljettiin....


Antakaast Hemuli ja Pumpuli et määki lusikoin" sitä vanhanajan palokunnan rantaa, Lauttakylästä.
Siellähän sitä tuli uiskenneltua Uimalaitoksella, missä Pumpulikin akteemisen" tutkintonsa suoritti.
Hemulin kuvaus paikka onkin just sillä kohdalla, missä se laitos sijaitsi.
Sitä aloin ounasteleen et missä hemulin kotipaikka sijaitsi, pumpulin "himan" kyllä tiedänkin.
Jos sä Hemuli rippikoulua kävit sillon kun kakkostietä tehtiin, ja kylälle tulit leppäkoskeltapäin
Torkintietä, niin mistä sinä sinne torkintielle johkaannuit.. Sun täyty tulla jostakin maurunkulmalta,
Jaatisen talon ohi...  Oonkohan vallan hakoteillä, enää niinkään muista niitä kulmia tarkoin..
Jaatisenpoika, se Simo kävi omenia myymassä torinkulmilla, eikai sitä vesihallituksen pääjohtajaks olisi
kohonnutkaan, ellei olisi talousmiesverta ollut jo koulupoika aikana.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Kevät etenee
« Vastaus #17 : 23.04.2013 19:29:35 »
He-hee, Kropsu. Mää oon ajatuksissani jo aikaisemmin sijottanu Hemulin "himan" H......on, mutta voin olla väärässäkin.  :-[

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Kevät etenee
« Vastaus #18 : 23.04.2013 21:00:46 »
Heh-heh Kropsu ja Pumpuli, väärässä ootte molemmat, Pumpuli on kyllä jäljillä.
Ja Kropsu, sitten myöhemmin tulin kakkostietä ja siitä Torkintielle....
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Kevät etenee
« Vastaus #19 : 23.04.2013 21:12:04 »
Hemuli, Pumpuli ja Kropsu, sulloutukaa yhteen ja samaan autoon ja auton nokka kohti keskistä Suomea. Selvitellään täällä, mitä reittiä ittekukin on fillarilla sotkenut. Ottakaa  itte Korpela kuskiksi! Huittisten liepeiltähän te kaikki ootte lähtöisin, näköjään!

Hauskojahan te ootte.

Kuokkavieraatkin ovat tervetulleita karttaa tutkimaan!!!

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vs: Kevät etenee
« Vastaus #20 : 24.04.2013 08:49:03 »
Lesken kukka on näin keväällä keltainen ilman lehtiä.

Tällainen leskenlehti löytyi pihasta viime la 20.4..
Muitakin siinä jo kasvaa. Minkä kasvin lehdistä on kyse, minttu?

Tulvista ei ole enään mitään tietoo, vesi on Loimijoessa laskenut toista metriä. Kohta isännät menevät toukotöihin "tulvajärvilleen".

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Kevät etenee
« Vastaus #21 : 24.04.2013 09:21:39 »
Pilvinen on tämä päivä. Vesisadettakin oli eilen ajoittain sekä yöllä. Nyt on sentään satamatta. Teidän kirjoituksia kun luki niin moni tuntui olevan Loimijoen läheltä kotoisin. Loimijokea en ole kai koskaan nähnytkään mutta tämä missä minä välillä kuljeksin näyttää vesiuoman puolesta hivenen saman tyyppiseltä. Kuva on viime syksyltä.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2013 13:21:17 kirjoittanut Annuska »

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Kevät etenee
« Vastaus #22 : 24.04.2013 13:33:42 »
Niin ja missäs ne vampulalaiset piileskelee, kun olivat AK:n kanssa siellä kirjastossa?
Loimijoen maisemista hekin.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Kevät etenee
« Vastaus #23 : 04.05.2013 21:54:02 »
Piti jo aikaisemmin kiittää Piikatyttöä siitä vierailukutsusta.  :) Tämä kevät vaan on sellaista sinne-tänne ryntäilyä.

Olen ennenkin ilmoittanut, että olen valmis lähtemään, kunhan kyytiä saan. Itse en enää pitkiä matkoja ajele.

Siellä rannallahan me Kropsun kanssa voidaan esittää se luvattu Varieteeohjelmakin!"  ;D

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Kevät etenee
« Vastaus #24 : 04.05.2013 23:37:05 »
Pakko nyt jo on kantaa ottaa ,piikatytön tarjoamaan tapaamis- kutsuun.
Oon valmista kamaa kaikkeen mikä on ympäristövalvonnan sallimissa rajoissa .
13 vuotta vanha Honda kyllä kestää.. parivuotta korttikin taattu..(kännittelemättä).
Muutakun ,,ääntä makasiiniin...