Kirjoittaja Aihe: Timantteja hangella  (Luettu 10081 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Timantteja hangella
« : 29.01.2012 08:15:51 »
Aamuaikainen lehdenhakumatka antoi taas upean elämyksen.

Varmaan miljoonia timantteja kimalteli hangella. Kun kävelin, ne tuikkivat minulle ja kun pysähdyin, nekin pysyivät hiljaa.

Nauttikaa talvesta. Kohta tulee kevät.  :)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

pauliina

  • Vieras
Re: Timantteja hangella
« Vastaus #1 : 01.02.2012 13:25:59 »
Kauniina talvipäivänä:
           Lumipuista kauneimmat ovat omenapuut.
          Sateista hiljaisin on lumisade.Luistavin,
           loistavin ura on latu.Huudoista turhin huudetaan hankien takaa.
                                                  Risto Rasa:Taivasalla.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Re: Timantteja hangella
« Vastaus #2 : 11.03.2012 13:38:31 »
Edelleen timantteja hangella.  Puhdas valkoinen lumipeite oli aamulla vallannut maan.  Aurinko taivaalla loitetta antoi.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Timantteja hangella
« Vastaus #3 : 03.01.2016 08:17:32 »
Nurmikkomme on ollut vihreä näihin päiviin asti. Nyt siinä on kevyt , valkoinen kuurapeite. Ja miljoona timanttia tuikkii katulampun valossa.  :)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Timantteja hangella
« Vastaus #4 : 11.11.2016 08:06:53 »
Erikoisia nämä Suomen säät. Juuri leikattiin nurmikkoa ja nyt siinä loistaa tuhannet timantit hangella. 

Ei ole muuten mun vika, jos kohta jokaisessa ketjussa lukee viimeisenä "pumpuli".  ;)










Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Timantteja hangella
« Vastaus #5 : 18.11.2016 12:25:46 »
Ei ole muuten mun vika, jos kohta jokaisessa ketjussa lukee viimeisenä "pumpuli".  ;)
Onko sitten parempi, että kohta kaikkialla on Justiina näkyvillä?  ::)
On sentään meillä Ainuli, joka jaksaa laittaa aamunavauksen runokortin muodossa. Aamuisin tulee tunne, että joku on käynyt lakaisemassa portaat valmiiksi tai että on  kuin ennen maalla kun katsottiin naapurin piipusta nousevaa savua ja ajateltiin että hyvä, hengissä siellä ollaan.

Timantit tulivat ja menivät, valitettavasti. On tyypillinen marraskuinen päivä. Ei mulla olisi ollut mitään talvisempaa säätä vastaan. Avasin jo hiihtokaudenkin, kun yhtenä päivänä oli lunta kahlata asti. Hiihdin reppu selässä postilaatikolle, välillä kyllä pikkukivet tökkivät suksenpohjiin. Koskahan seuraavan kerran pääsee suksille. Viime talvena en hiihtänyt metriäkään. Ensiksi ei ollut lunta ja sitten kun sitä oli, olin telakkareissun jälkeen pitkään toipilaana.

Muistatteko, millaista oli viime jouluna? Etsin joulupäivänä ottamiani kuvia. Tämä kertonee parhaiten lauhasta alkutalvesta:

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Timantteja hangella
« Vastaus #6 : 28.11.2016 09:43:36 »
Nyt niitä taas on,nimittäin näitä timantteja hangella.Saatiin viikonlopun aikana paljon uutta puhdasta lunta ja pakkastakin on 10 astetta.
 Justiina kyseli viime vuoden joulunajan säätiloja.Oli kai niitä jonkinlaisia Kaisan kaljamia ennen joulua mutta kaikki ne hävisi joulun aikaan ja maa oli vielä tammikuussakin ilman lunta.
 Ja sitten tulivat ne vuosisadan kovimmat pakkaset,ei ollut lumesta suojaa ja tuli paljon vahinkoja puutarhoissakin.
Aika nyt näyttää miten tänä vuonna.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Timantteja hangella
« Vastaus #7 : 06.12.2016 07:58:34 »
Nyt niitä on taas,  timantteja hangella. Ja pakkastakin noin 15 ast.
Siniristi liput liehumaan.
Hyvää Itsenäisyyspäivää.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Timantteja hangella
« Vastaus #8 : 02.01.2017 07:42:06 »
Niin se nyt vain taitaa olla että vuodetkin ovat veljeksiä..
Kun joulu meni vesisateessa liukastellen niin nyt saadaan pakkaset ja timantteja hangelle.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Timantteja hangella
« Vastaus #9 : 30.11.2021 08:32:25 »
Nyt niitä taas on, timantteja.  :) Ei hangella, mutta kuuraisesa maassa ja puiden oksilla. Länsirannikolla on pakkasta kymmenisen astetta.

Joulu tulee ja minä vetäydyn yhä enemmän "kuoreeni". Kauheeta hössötystä ja kulutusjuhlaa!

Elämme erikoisia aikoja.

Lähden katsomaan ,olisiko chatissa ketään kivaa paikalla!  ;)

Rauhaisaa joulunodotusta!