Kirjoittaja Aihe: " Kato, ne elää vielä."  (Luettu 5702 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
" Kato, ne elää vielä."
« : 01.12.2011 07:46:29 »
Tiedotusvälineet kertoo, että tämän päivän "trendi" on; Kun tullaan onnettomuuspaikalle, ryhdytään ensin kuvaamaan tapahtunutta käännykkäkameralla. Sitten vasta soitetaan hätäkeskukseen ja ryhdytään auttamaan. Jos silloinkaan.

Eräässä tapauksessa uhrit onnistuivat (onneksi) kömpimään ulos romusta. Kuvaajien joukosta kuului: "Kato, ne elää vielä."

Tähänkö on tultu?
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Hanna

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: " Kato, ne elää vielä."
« Vastaus #1 : 01.12.2011 15:56:39 »
Samantapaisia kokemuksia on minullakin. Olin laivaristeilyllä. Valtaosa lähtijöistä näytti olevan aikuista väkeä. (Eihän minulla, 6-kertainen isoäiti kun olen, mitään lapsia ja nuoria vastaan ole, mutta silloin kun lähden vapaalle, silloin olen kuitenkin mieluummin ikäisteni seurassa.) Tällä kertaa laivalle lähtijöitten mukana oli jostain syystä joukoittain alle parikymppisiä.

Monet heistä olivat jo satamassa odotellessani vahvassa nousuhumalassa. Laivalla heitä makaili käytävillä, tassilattialla jotkut kaatuilivat, ja seuraavana päivänä laivan Infossa oli todella vihaisia aikuisia valittamassa siitä, että eivät olleet voineet nukkua silmäystäkään, kun nuoret jatkoivat juhliaan hyttikäytävillä ja melusivat kello viiteen aamulla. - Ja tosiasia on, etten ainakaan minä nähnyt ainuttakaan aikuista humalaista. Eikä tämä ole hurskastelua, nauttivathan hekin omat alkoholijuomansa. Olivat vain oppineet omat rajansa.

Mitä minä tästä opin? Tiedän, että minulla ei enää ole mitään keinoa vaikuttaa asiaan. Aion entistä enemmän keskittyä palveluihin, jotka on tehty omanikäisilleni. - Ja loppujen lopuksi olen hyvin kiitollinen siitä, että olen jo näin vanha. Ei tätä nykymenoa kamalan kauan jaksaisi katsella.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Re: " Kato, ne elää vielä."
« Vastaus #2 : 01.12.2011 18:50:19 »
pumpuli kirjoitti:
> Tiedotusvälineet kertoo, että tämän päivän "trendi" on; Kun
> tullaan onnettomuuspaikalle, ryhdytään ensin kuvaamaan tapahtunutta
> käännykkäkameralla. Sitten vasta soitetaan hätäkeskukseen ja ryhdytään
> auttamaan.

Tuli mieleen tätä lukiessa, että jospa tuohon trendiin on syynä lehtien  vihjepyynnöt. Uutisten yhteydessä nettilehdet kyselevät "olitko paikalla?" ja pyytävät lähettämään kuvia. Maksetaanko kuvaajille? Ehkä ihmiset haluavat leikkiä toimittajaa ja ehkä itsetuntoa hivelee olla ensimmäinen kuvaaja  :?:
Syynä voi olla lisäksi ensiaputaitojen puute. Mutta vaikka kuinka tumpelo olisi, ensin pitää hälyttää apua.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »