Kirjoittaja Aihe: Rahaa palaa  (Luettu 29825 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Rahaa palaa
« : 19.10.2011 09:18:57 »
Taas on järjestetty diplomaattipäivälliset, 60.000 euroa.

Lautasilla sentään näkyi olevan kotimaisia aineksia: suppilovahveroa, siikaa ja jokirapua, hirveä, karhunvatukkaa, puikulaa, omenaa ym.

Samoihin aikoihin vietettiin myös Asunnottomien päivää.  :cry:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Re: Rahaa palaa
« Vastaus #1 : 26.10.2011 09:32:32 »
Sanomalehteä selaillessani  huomasin että meille niin rakkaat markat voikin vielä hyödyntää..
Ainakin vanhempi polvi jätti niitä silloin kymmenen vuotta sitten laatikoiden pohjille pyörimään,muka niinkuin muistoksi.Nyt niitä vaihtaa S-PANKKI ,ei tarvitse mennä Suomen -Pankkiin asti vaihtamaan.Kurssi arvo ei ole kyllä muuttunut Kymmenessä vuodessa.Minkä lienee inflaatio syönyt sijoituksiamme.Niitä voi vaihtaa nyt Prismojen ja Sokoksen asiakaspalveluissa..
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Re: Rahaa palaa
« Vastaus #2 : 21.11.2011 16:53:12 »
Rahaa taitaa palaa taas monenmoiseen tavaraan näin Joulun alla.  Hyödyllistä, mutta myös hyödytöntä krääsää taidetaan osteskella.  Kiinalaisiako rikastutamme.  Siellähän se moni teollisuus on nykyään voimissaan.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Raili

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Re: Rahaa palaa
« Vastaus #3 : 22.11.2011 00:42:03 »
Samaa asiaa mietin minäkin jo vuosia sitten. Minulla on iso perhe, jouluja vietettiin milloin kenenkin luona. Rahaa joululahjoihin meni enemmän kuin minulla olisi ollut varaa ja nekin aika lailla turhuuksiin. Lopulta tein sopimuksen läheisteni kanssa: Lahjoja ei osteta muille kuin saman joulupöydän vieressä istuville. On helpottanut, ainakin minun oloani.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Rahaa palaa
« Vastaus #4 : 12.01.2014 16:54:57 »
   
 En ollut käynyt kampaajalla pitkiin aikoihin kuin vain leikkauttamassa hiukset.

 Nyt piti mennä kun oli ensiesiintyminen avecina uuden ystävän illanvietossa.

 Pyysin kampaajalta vain normaalin kampauksen, hinta oli 43€ :D, olin seljälleni kaatua.

 Ei meikäläisen pussilla kannata enempää "hienostella".

 
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Rahaa palaa
« Vastaus #5 : 14.01.2014 08:16:52 »
Kyllähän tässä saa hiukan tarkkana olla rahan suhteen. En ole myöskään käynyt kampaajalla kuin hiukset leikkauttamassa. En edes 65-vuotispäivän vuoksi käynyt kampausta ottamassa. En kyllä muutenkaan niitä suuremmin juhlinut.

Terveyden hoito meillä nielee aika paljon.  Eilen juuri maksoin miehen päiväkirurgisena tehdyn kaihileikkauksen jonka hinta oli 90,30 euroa. Tänään olisi haettava apteekista lääkkeitä hänelle.

Tässä on jo oppinut ,että yrittää säästellä rahojaan kun ei tiedä mitä ikävää ja yllättävää milloinkin tapahtuu.

Kaupasta kun ostaa ruokaa, niin tuntuu ettei osta paljon mitään, mutta summa on kuitenkin omasta mielestä suuri. Ihan niin kuin tuo ruokakin kallistuisi aina vaan. Vuokra nousi myös ja sähkölaskun tulo alkaa jo hirvittää kohta. Lisäksi on puhelin ja tämä tietokone.

Vielä ollaan pärjätty ihan hyvin kun ei osteta mitään tarpeetonta eikä käydä missään mikä maksaa paljon. Onneksi tuli noita vaatteitakin osteltua enemmän kun oli töissä ,joten niitä voi käyttää pois kunhan pitää linjat niihin sopivina. Jotain on kyllä silloin tällöin uuttakin ostettava kuten esim. alusvaatteet, jalkineet,vuodevaatteita yms. Ja kivahan se on joskus jotain uuttakin saada. Piristäähän se mieltä.

No eiköhän sitä pärjätä me kaikki.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Rahaa palaa
« Vastaus #6 : 14.01.2014 23:30:16 »
Annuskan "menolistalta" poimin vuodevaatteet. Tänään eläkepäiviään viettävältä sairaanhoitajatuttavaltani kuulin hyvän idean. Hän kääntää muutaman kerran vuodessa nukkumabonnelisänkynsä niin, että vuoroin "pää on jalkopäässä ja vuoroin taas pääpäässä"! Näin bonneliin ei tule kropan kuvaa, johon upota!!! Pidentää itse bonnelin ikää.

Nyt kun huollan rannalla bonnelisänkyjen suojalakanat, vaihdan "pääpuolet jalkopäähän" ja samalla vielä uusin bonnelijalkojen huopapalaset.

Oppia ikä kaikki!

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Rahaa palaa
« Vastaus #7 : 15.01.2014 18:55:45 »
Annuskan "menolistalta" poimin vuodevaatteet. Tänään eläkepäiviään viettävältä sairaanhoitajatuttavaltani kuulin hyvän idean. Hän kääntää muutaman kerran vuodessa nukkumabonnelisänkynsä niin, että vuoroin "pää on jalkopäässä ja vuoroin taas pääpäässä"! Näin bonneliin ei tule kropan kuvaa, johon upota!!! Pidentää itse bonnelin ikää.

Nyt kun huollan rannalla bonnelisänkyjen suojalakanat, vaihdan "pääpuolet jalkopäähän" ja samalla vielä uusin bonnelijalkojen huopapalaset.

Oppia ikä kaikki!

Kuiva raha palaa" hyvin,kuten muukin helpostisyttyvä.
Eikös se rakkauskin oo palavaa,,eli palaa karrelle jos liikaa vaalii.
Tänään 6den- uutiset kehui mailmanhaaskauksen taas elpyvän arvioitua nopeemmin.
Teräs ja Nikkeli- kaivannais teollisuus on herännyt henkiin.
Kai se Talvivaarakin saa ne "atomiraaka-aine luvat,,jos ei saarelan ryhmä ehdi hätiin.
 Sykli alkaa olla täys,,kaikki kun on korkeimman käres..
Jokohan köyhien kyykyytys on loppuunkaluttu ....
 Se ponnelinsäästäminen Piikatyttö taitaa olla niitä hölmölähommia..
 

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Rahaa palaa
« Vastaus #8 : 16.01.2014 14:53:17 »
Hauskaahan meillä on täällä palstalla keskustella.Olen kyllä nyt samaa mieltä Piikatytön kanssa tuossa Bonnelijutussa.Ainakin minä joka kerta lakanoita vaihtaessa käännän myös sijauspatjan. Ainakin silloin kun sen tuuletankin. Se peruspatjan kääntö on vähän suurempi juttu mutta kyllä senkin aina sillon-tällöin käännän.Kurkkaapa Kropsukin eikö jo ala olla tarpeen vähän vaihtaa pääpuolta sängyssäsi.

Tuohon rakkauden palamiseen sain tänä aamuna uuden ajatuksen.
Suvi Teräsniska nauloi niin kauniisti..Kaipuu on onnellista ikävää..

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Rahaa palaa
« Vastaus #9 : 17.01.2014 00:54:36 »
Minä Kropsu tykkään hölmöläisten tarinoista! Olen kirpparilta löytänyt hauskoja hölmöläistarinakirjoja, pitääkin joskus lainata joku tarina tännekin.

Molemmat juniorit tulevat viikonlopuksi tänne rannalle. Viemme katetulle terassille (23 m2) kaikkien talojen kaikki vuodevaatteet  ja muut tekstiilit, vaikka pakkasta ei ole kuin 13 astetta.

Ja sitten käännämme jalkopäät pääpuolelle, kaikki 18 bonnelsänkyä kääntyvät!!!

Tulin tänne illan suussa ja lämmitin kaikkien talojen varaavat takat, vaikka kuinka kirjoittavatkin "puulämmityssaasteista"!

Talosta toiseen talsiessani sain ihailla melkein täysikuuta, valaisi mukavasti maiseman ja jääpeitteisen järven.

Vain kavaljeeri puuttui, olisi sitä ollut niin ihanaa käsikädessä ihailla mahtavaa kuutamoa!!!

Anniliisa ja muut Savon tytöt, autoilkaapa tänne rannalle. Kuopiosta ajelee puolitoista tuntia meittien rannalle. Nyt on maksavien turistien suhteen rauhallisempaa.

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Rahaa palaa
« Vastaus #10 : 17.01.2014 09:41:42 »
Minä Kropsu tykkään hölmöläisten tarinoista! Olen kirpparilta löytänyt hauskoja hölmöläistarinakirjoja, pitääkin joskus lainata joku tarina tännekin.

Taas menin aukoon päätäni, vasten parempaa tietooni.
Oikein tartti pöyhiä koko sänkyni, kun tarkastin et onko mun polstarini tullut huikkapäiseksi.
 Petauspatja on entisensä, se on sellanen 5-6 senttinen kroppaamyötäilevä Sensus.
Se varsinainen ponneli, (vuosiapalvellut) - saattaa olla muotoontunut makaajansa, atleetti-vartalon"
lailla. melkein 100 kilonen- pillikinttuinen pisaramalli, voi aihettaa muutoksia polstariin..
 Huomioiden yleisen mielipiteen, menin ja käänsinkin sen niin et nyt on pää- päin ovee ja jalaat
päin seinää.. Samalla tuli vietyä petivaatteet pakkaseen, pitää muistaa hakee pois annen pimeetä.
 Kiitoksia vaan ohjeista, menee ne perille kun tarpeeksimoni terottaa kovaan kallooni sitä.  ;D
 

Molemmat juniorit tulevat viikonlopuksi tänne rannalle. Viemme katetulle terassille (23 m2) kaikkien talojen kaikki vuodevaatteet  ja muut tekstiilit, vaikka pakkasta ei ole kuin 13 astetta.

Ja sitten käännämme jalkopäät pääpuolelle, kaikki 18 bonnelsänkyä kääntyvät!!!

Tulin tänne illan suussa ja lämmitin kaikkien talojen varaavat takat, vaikka kuinka kirjoittavatkin "puulämmityssaasteista"!

Talosta toiseen talsiessani sain ihailla melkein täysikuuta, valaisi mukavasti maiseman ja jääpeitteisen järven.

Vain kavaljeeri puuttui, olisi sitä ollut niin ihanaa käsikädessä ihailla mahtavaa kuutamoa!!!

Anniliisa ja muut Savon tytöt, autoilkaapa tänne rannalle. Kuopiosta ajelee puolitoista tuntia meittien rannalle. Nyt on maksavien turistien suhteen rauhallisempaa.

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Rahaa palaa
« Vastaus #11 : 17.01.2014 13:04:10 »
Minä Kropsu tykkään hölmöläisten tarinoista! Olen kirpparilta löytänyt hauskoja hölmöläistarinakirjoja, pitääkin joskus lainata joku tarina tännekin.

Taas menin aukoon päätäni, vasten parempaa tietooni.
Oikein tartti pöyhiä koko sänkyni, kun tarkastin et onko mun polstarini tullut huikkapäiseksi.
 Petauspatja on entisensä, se on sellanen 5-6 senttinen kroppaamyötäilevä Sensus.
Se varsinainen ponneli, (vuosiapalvellut) - saattaa olla muotoontunut makaajansa, atleetti-vartalon"
lailla. melkein 100 kilonen- pillikinttuinen pisaramalli, voi aihettaa muutoksia polstariin..
 Huomioiden yleisen mielipiteen, menin ja käänsinkin sen niin et nyt on pää- päin ovee ja jalaat
päin seinää.. Samalla tuli vietyä petivaatteet pakkaseen, pitää muistaa hakee pois annen pimeetä.
 Kiitoksia vaan ohjeista, menee ne perille kun tarpeeksimoni terottaa kovaan kallooni sitä.  ;D
 

Molemmat juniorit tulevat viikonlopuksi tänne rannalle. Viemme katetulle terassille (23 m2) kaikkien talojen kaikki vuodevaatteet  ja muut tekstiilit, vaikka pakkasta ei ole kuin 13 astetta.

Ja sitten käännämme jalkopäät pääpuolelle, kaikki 18 bonnelsänkyä kääntyvät!!!

Tulin tänne illan suussa ja lämmitin kaikkien talojen varaavat takat, vaikka kuinka kirjoittavatkin "puulämmityssaasteista"!

Talosta toiseen talsiessani sain ihailla melkein täysikuuta, valaisi mukavasti maiseman ja jääpeitteisen järven.

Vain kavaljeeri puuttui, olisi sitä ollut niin ihanaa käsikädessä ihailla mahtavaa kuutamoa!!!

Anniliisa ja muut Savon tytöt, autoilkaapa tänne rannalle. Kuopiosta ajelee puolitoista tuntia meittien rannalle. Nyt on maksavien turistien suhteen rauhallisempaa.
   - No mää ny vasta taitavaks oon tullu.
Sain oman sepustukseni Piikatytön jutun keskelle.
Tairankin pyrkiä EU :hun joksikin mepiks ko saan muitten
juttuje välliin omani.. ;D

acca

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Rahaa palaa
« Vastaus #12 : 17.01.2014 15:59:09 »
   
  Nythän onkin reikäleipäviikot. Kääntäkäämme madrassit ja peitot ja vielä sängytkin.
  Lämmitys kuluttaa näillä pakkasilla rahapussia, mutta ei valiteta, saatiin nauttia pitkästä lämpimästä tosin kamalan pimeestä alkutalvesta.
  Silloin säästyi puita, öljyä ja sähköä. 
 

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Rahaa palaa
« Vastaus #13 : 17.01.2014 19:32:58 »
Talonmiehen työt tältä päivältä on tehty. Pari takallista lämmitystä ja nostaa jopa kaksi, kolme astetta huushollin lämpöä. Pidämme tyhjillään olevat huushollit vain 16-17-asteisina. Asuttuna 22-24 astetta. Kun omaa puuta löytyy, sitä kulutamme, sanokoot "savusta" mitä hyvänsä tutkijat!

Pakkanen on pysynyt 13-asteisena, vaikka täysikuu katselee idän suunnalta. Kuunsiltoja ei valitettavasti järvi jäässä-kaudella synny.

Piimälimpputaikina nousee ja odottaa vuokiinlaittajaa. Illalla vielä herkuttelen piimä-siirappi-pomeranssi-fenkoli jne. vuokaleivästä. Voita päälle ja uumakavennus hetkeksi taka-alalle! Juniorit ajomatkojensa jälkeen pääsevät samaiselle herkutteluhetkelle.

Huomenna bonnelit kääntyvät!

Toivottavasti teillä toisillakin on tilaisuus nauttia täysikuusta.




pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Rahaa palaa
« Vastaus #14 : 30.11.2014 08:59:50 »
Itsenäisyyspäivänä taas töllötetään Linnan juhlia.  :)

Muistakaa katsoa myös vieraiden kynsiä. Joku siellä kantaa näpeissään melkoisia desing-kynsiä. Akryylistä tehtyihin kynsiin on upotettu 300 Swarovski-kristallia. Neljä tuntia niitä kynsiä on tehty ja kynsitaiteilija on lennätetty paikalle Kööpenhaminasta!  ::)

Juhlien teema on vapaaehtoistyö.

Tuskin niillä kristallikynsillä vapaaehtoistyötä tehdään Tai mistä sen tietää.