Kirjoittaja Aihe: peräkammarin tyttö  (Luettu 12345 kertaa)

äippä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
peräkammarin tyttö
« : 29.09.2011 15:12:56 »
Juuri ylipitkän työuran jälkeen eläkkelle jääneenä kyselisin onko joku muu törmäillyt samaan: kotona asuva aikuinen ikä 25 v pysyy sitkaasti kotona, ei ole hienovaraiset vinkit auttaneet. Kun vielä olin töissä osasi kyllä täyttää ja tyhjentää tiskiksen ja pesukoneen ,tehdä ruokaa imuroida.. Vaan nytpä on kaikki
toisin. ja jos huomautan.että voisi kotonakin tehdä jotain ettei ole tarkoitus että minä hoidan kaiken, vastaukseksi tulee :mitäs teet
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Sinikka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Re: peräkammarin tyttö
« Vastaus #1 : 29.09.2011 22:44:50 »
no kun en minä osaa....

Luulin jo vastanneeni sinulle, mutta sitten kesken kaiken se kaikki hävisikin. Siis uudelleen kun tuntuu että me monet olemme miettineet noita samoja.

Joskus elämässäni jouduin (tai sain) jutella ihmisten kanssa joilla oli samanlaisia pulmia. He odottivat neuvoja, minulla ei ollut niitä. Omassa elämässäni olin päässyt helpolla: Mieheni ilmoitti jo murrosikäisille lapsille että "niin kauan kuin jalkasi ovat minun ruokapöytäni alla niin kauan minä määrään. Sitten kun jalkasi ovat oman pöytäsi alla, sinä määräät." Minun ei tarvinnut puuttua asiaan - vaikka joskus melkein epäilyttikin. Tällaista tämä elämä on' ikuista pohtimista.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Re: peräkammarin tyttö
« Vastaus #2 : 16.10.2011 22:30:58 »
Hai vaan Äippä ja Sinikka. (tais tulla tummien hei),, vaikka oonkin vaaleanharmaa ja kelkanjälkiä naama täynnä.
 Vekkuli ongelma on tainnut kohrata "äippää.. mä oon kyllä iskä", ollut ja vieläkin oon, vaikei mukuloita lähituntumassa
enää olekkaan.--On se Sinikanmiehen lainluku"
 tehonnut ennen, kun ei ollut aikuis- buberteetista tietoakaan, ei silloin
jätetty väljyyttä... mistä se elanto- ja toimeentulo oikein muotoontu.. Tänäpäivänä  taas, kun nuoriso on yhteiskunnan
erityisessä suojeluksessa,muodostuu niitä "vanhempienkiusaamia" jäseniä jotka saavat kaiken haluamansa..jos mä vaan haluun!!
  Nykyset lainlaatijatkin ovat jo saaneet!
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Re: peräkammarin tyttö
« Vastaus #3 : 11.03.2012 13:26:35 »
Tv-ohjelma taannoin antoi ymmärtää, että moni ns. aikuinen nuori  ei ole kiinostunut mistään vakituisesta ja varsinkaan p-duunista, koska vanhemmilta on tulossa suuri perintö, jonka varassa voi viettää huoletonta elämää.  Peritään asuntoja kesämökkejä, autoja ym. satojentuhansien arvosta.
Näitä peräkammarin asukkejako he ovat.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Re: peräkammarin tyttö
« Vastaus #4 : 12.03.2012 17:41:29 »
Jos ei tarjottu työ kelpaa, pitäisi tuet lopettaa, kai sitä nyt tilapäisesti voi tehdä muutakin kuin juuri omaa koulutusta vastaavaa työtä.
Työkokemus on aina arvokasta ja aina siitä jotain hyötyä on. Työn arvostus, onko sitä enää ?
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Re: peräkammarin tyttö
« Vastaus #5 : 12.03.2012 22:04:32 »
Olin Hesassa toisen liikepankin yhtenä työhönottajana vuosina 1971-1975. Kyllä ensimmäisenä katsottiin, että työnhakijan aikaisemmat työssäolojaksot olivat katkeamattomia. Silloin ei ollut työttömyyttä siinä määrin, kuin tänä päivänä ja miesten kohdalla oli pian laskettu armeija-aika.

Kesäapulaisia otettaessa kerran mietin pitkään, kun valmis DI, 27-vuotias, tuli hakemaan kesätyötä ja samalla kysyi, josko voisi olla armeijaan menemispäiväänsä saakka töissä. Espoolaiseen isohkoon konttoriin hänet sijoitin ja tulipa hänestä mahtavat arvostelut. Oli ollut jopa asiakaspalvelussakin.

Työmoraali on tänä päivänä aika matalalla. Tuleeko sitä mallia jo valmiiksi kotoakin käsin. Omat poikani ovat olleet Itellan postiauton kuljettajina ym., vaikka opiskelupaikat valmistuttavat heidät aivan jonnekin muualle. Toki nyt täytyy olla jo oman alan töissä kesätkin. Eivät ehdi apuun enää "rantaprojektinkaan"niin usein, kun äiti haluaisi!!!
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

äippä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: peräkammarin tyttö
« Vastaus #6 : 26.05.2012 13:51:38 »
      Heleätä helluntaita,

      minä keksin sitten lopulta ratkaisun ongelmaani : kun en saa tyttöä muuten itsenäistymään  minä muutan heinäkuussa parin sadan kilometrin päähän..Ajattelin että minullakin on oikeua nauttia eläkkeellä olostaja tehä muutakim kuin hoitaa kaikki huushollihommat

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: peräkammarin tyttö
« Vastaus #7 : 26.05.2012 20:47:12 »
Äippä hyvä.En oikein ymmärtänyt miten tämä peräkammari-tyttäresi  siinä aikuistuu jos poistut ja jätät hänet yksin kotiasi hoitamaan.. .Niin kauan  kuin yhteiskunta häntä paapoo ei varmaan ihmeitä tapahdu.Onko tarkoituksesi että oppisi edes itsestään huolehtimaan.Suurin syyllinen tälläisiin tapauksiin on tämä meidän yhteiskunta järjestelmämme.Surullista tälläinen nuorten kannalta jotka ovat jääneet tämän muka ilmaisen rahan turvaan makaamaan.Eräskin koulunsa kesken jättänyt vielä kehuskeli että ei edes kannata mennä töihin kun saa ilmaista rahaa töitä tekemättä...Yritettiin hänelle selittää että ei ole ilmaista rahaa,kyllä ne on veronmaksajien rahoja..Mutta niinhän sitä sanotaan että yrittänyttä ei laiteta,toivon että onnistut saamaan lapsesi kiinni elämään..
Itselläni ei ole ollut moisia ongelmia ,on saanut jarrutella kun on ollut niin kova halu omaan elämään  lapsillani..
Nytkin lapsenlapseni  sai kaksoistutkinnon suoritettua ja saa valita miten jatkaa,työhön vai jatkamaan opiskeluja.

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: peräkammarin tyttö
« Vastaus #8 : 28.05.2012 17:25:55 »
Äippä hyvä sinulla todellakin on oikeus nauttia ansaitusta eläkkeellä olostasi.
Toivottavasti viihdyt uudella kotipaikkakunnallasi. Eiköhän tämä nuorikin siitä
sitten opi ottamaan vastuuta itsestään.

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: peräkammarin tyttö
« Vastaus #9 : 28.05.2012 21:37:41 »
Tuntuu toivottomalta ,jos tuon ikäinen nuori ei halua jo pärjätä "omillaan." Yleensä moni pyrkii jo liian varhain itsenäistymään.Onpa tässä pohtimista ,että missä vika?