Kirjoittaja Aihe: Sähkönsinistä  (Luettu 12619 kertaa)

Anonymous

  • Vieras
Sähkönsinistä
« : 17.01.2011 10:07:53 »
Uutiset kertoo, että kuluttajan sähkölaskut ovat kasvaneet viidenneksen. Kotitalouksien sähkölaskut paisuneet 18% vuodentakaisesta.

Vuosikymmeniä sitten, kun yösähkö oli halpaa, meidänkin taloon laitettiin sähkölämmitys. Nyt käyn ikuista taistelua sähköyhtiön kanssa. Minä säästän, missä suinkin voin. Ja samaan aikaan hinnat nousee nousemistaa. Kyllähän ne syitä keksii, miksi pitää nostaa nyt sähkön hintaa ja nyt siirtohintaa.

En ole vähään aikaan vertaillut muiden lämmitysmuotojen hintoja. Miten lienee? :evil:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

georg

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Re: Sähkönsinistä
« Vastaus #1 : 17.01.2011 17:41:35 »
pumpuli kirjoitti:
> Uutiset kertoo, että kuluttajan sähkölaskut ovat kasvaneet viidenneksen.
> Kotitalouksien sähkölaskut paisuneet 18% vuodentakaisesta.
>
> Vuosikymmeniä sitten, kun yösähkö oli halpaa, meidänkin taloon laitettiin
> sähkölämmitys. Nyt käyn ikuista taistelua sähköyhtiön kanssa. Minä säästän,
> missä suinkin voin. Ja samaan aikaan hinnat nousee nousemistaa. Kyllähän ne
> syitä keksii, miksi pitää nostaa nyt sähkön hintaa ja nyt siirtohintaa.
>
> En ole vähään aikaan vertaillut muiden lämmitysmuotojen hintoja. Miten
> lienee? :evil:

älä vertailekaan, tulisit vain entistäkin murheellisemmaksi
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Sähkönsinistä
« Vastaus #2 : 01.03.2011 16:47:21 »
Minusta ihan hyvä,kun ei ajattele yleensäkään menoja.Kunhan rahat riittää välttämättömiin ja sitten pieni osa hemmotteleen,niin hyvä on.Vanhana pitää nauttia ja ajatella väliin itseäänkin eikä aina sitä mikä jää perittävää.  Eikös van?
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Sähkönsinistä
« Vastaus #3 : 01.03.2011 19:36:44 »
Oikeessa oot leena ehtoopuolen käyttövarojen "sosialisoinnista. Onhan se tämänpäivän yleinen ajatuskin
kunkin hyödyntää eim. eläketulonsa ja muu varallisuutensa itseensä, perukirjan viivan alle jääviä ajattelematta.
Tietysti pitää jonkinmoinen pankkoo löytyä loppupeliä varten ettei paha kipu pääse kiusaamaan, eli pääsee
eutanasiahoitoon sinne missä sitä voi ostaa. .... (Mielipiteitä Eutanasiasta?? )
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Sähkönsinistä
« Vastaus #4 : 01.03.2011 22:44:09 »
Ihan näin kylmiltään, enempää ajattelematta... Eutanasia on minun mielestäni, omalta kohdalta ajatellen, hieno asia. Niinhän sen pitäisi mennä, että vielä viimeisinä päivinäkin minut katsottaisiin arvolliseksi päättää itse elämästäni. Mutta toisen kerran ajatellessani en sitten tiedä, kun melkein voisin ajatella mitä lapseni siinä vaiheessa sanoisivat. Vai pitäsikö olla kokonaan ajattelematta noita. Ei tämän elämän muissakaan vaiheissa niin kovasti kysellä mikä minun mielipiteeni on.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Sähkönsinistä
« Vastaus #5 : 07.03.2011 20:59:29 »
Leena kirjoitti:
> Minusta ihan hyvä,kun ei ajattele yleensäkään menoja.Kunhan rahat riittää
> välttämättömiin ja sitten pieni osa hemmotteleen,niin hyvä on.Vanhana pitää
> nauttia ja ajatella väliin itseäänkin eikä aina sitä mikä jää perittävää.
> Eikös van?
En kyllä "pätkääkään" ajatellut perikuntaa, kun purnasin sähkön hinnan nousua.  Olen edelleekin samaa mieltä.  Sähkö on hyödyke, jota me jokainen tarvitsemme. Välillisesti nousee sitten muutkin hinnat. Saan kyllä sähköni maksettua, mutta tiedän, että monet joutuu sinnittelemään paljon pienemmällä eläkkeellä, kuin minä. :twisted:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Sähkönsinistä
« Vastaus #6 : 07.03.2011 21:26:43 »
Raili kirjoitti:
> Ihan näin kylmiltään, enempää ajattelematta... Eutanasia on minun
> mielestäni, omalta kohdalta ajatellen, hieno asia. Niinhän sen pitäisi
> mennä, että vielä viimeisinä päivinäkin minut katsottaisiin arvolliseksi
> päättää itse elämästäni. Mutta toisen kerran ajatellessani en sitten tiedä,
> kun melkein voisin ajatella mitä lapseni siinä vaiheessa sanoisivat. Vai
> pitäsikö olla kokonaan ajattelematta noita. Ei tämän elämän muissakaan
> vaiheissa niin kovasti kysellä mikä minun mielipiteeni on.

Eutanasiasta en ihan puhuisi.  Olen tehnyt hoitotestamentin, jossa ilmoitan, että minua ei tarvitse tehohoitaa, jos en itse enää pysty ottamaan kantaa hoitooni.

Lapsilleni olen selittänyt asian ja toinen kappale on terveyskeskuksessa tietojeni jatkeena.

Monet ihmiset ovat suunnitelleet hautajaisensa viimeistä pikkuleipää myöten. Siihen en lähde.
Nyt olen kuitenkin ajatellut, että jonkinlaisen "jälkisäädöksen" teen. Pääsevät sitten vähemmällä. Eli maahanko vai tuhkaksi ja mihin.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Sähkönsinistä
« Vastaus #7 : 08.03.2011 19:29:50 »
Hyvää naistenpäivää tytöille ja pitkiä pellavia pojille!

Otsikko teki mieleni muuttaa sähkönpunaiseksi!!!

Vuosi sitten meidän piti hankkia sähköliittymä rakennusprojektillemme. Lähes kaikilla sähköyhtiöillä liittymän hinta on 6.950 eur, muuntajalta linnuntietä laskettuna 600 metrin päähän. Mutta kun kohteemme olikin 750 metrin päässä, hinta oli 22.000 eur!

Juniori laittoi sähköpostitse kyselyn sähköfirmalle ja ihmetteli, mikä 150 metrissä maksaa 15.050 eur. Heti seuraavana aamuna minullekin tuttu sähköfirman mies soitti ja selitti ja selitti ja selitti. Hän lupasi liittymän hintaan 14.000 eur perille vietynä eli hinta laski yhdessä yössä 8.000 eur. Minulle tuli tunne, että käymme huutokauppaa liittymän hinnasta ja  totesin, että 10.000 eurolla saatte aloittaa työt vaikka heti. Ei käynyt. Hinta jumittui 14.000 euroon.

Sähköyhtiö toivihreän kaappinsa 6.950 eurolla 600 metrin päähän ja me jatkoimme omien sähköeksperttien kanssa perille 150 metrin päähän.Jja rahaa ei kulunut tuohon pätkään paljon mitään!!!

Tuon maagisen 600 metrin jälkeen sähköyhtiöt saavat hinnoitella liittymän lähes haluamallaan tavalla. Harmillista vaan, että liittymän toimittajaa ei voi kilpailuttaa. Sähkön toimittaja on meillä toistaiseksi sähköliittymän toimittaja, mutta tulemme jatkossa, kun projekti on valmis, kilpailuttamaan sähkön hinnan.

Aurinkopaneeleja ja jopa tuulimyllyjä olemme puolileikillämme harkinneet!!!
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Sähkönsinistä
« Vastaus #8 : 29.11.2013 00:20:29 »
Tulipa tuossa mieleeni tätä edellistä lukiessani vanha sanonta , että ahneella on p.....nen loppu ! >:(

Niin voi käydä sähköyhtiöillekin ennen pitkää kun kansa havahtuu laittamaan "omat myllyt pyörimään". Maalämpöä, tuulimyllyjä, aurinkopanelia, biokaasuja, ja mitä uusia keksivätkään.

Nyt ovat yhtiöt saaneet rahastaa mielensä mukaan, kun ovat melkein monopoliasemassa.
Volyymia on ollut , jota laskuttaa, mutta uusien talojen rakentajat uusilla laitteillaan varautuvatkin pienempien määrien sähkön ostoon tulevaisuudessa .

Meidän sähköyhtiöllä on sunnuntait halvemmin hinnoiteltu , joten hyödynnän sen melko tarkkaa....pesukone pyörii ja puhdasta tulee.
Seuraavana päivänä näen oman sähkönkulutukseni aivan tunneittain heidän nettisivultaan.
Sähköuuni tuntuu olevan virran syöppö,,,,kannattaa paistaa kerralla enempi.  :D

Puolitoista vuotta olleet uudet kaukolukumittarit joiden ansiosta olen saanut huomattavasti vähenemään sähkön kulutukseni viime vuoteen verrattuna,,, kai siinäkin seuranta on auttanut.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Sähkönsinistä
« Vastaus #9 : 11.11.2016 19:13:20 »
Huomasin niin ajankohtaisen palstan että tähän voinkin kertoa huoleni.
Naapurini on keksinyt tosi sinisen ja vielä välkkyvän valoköynnöksen roikkumaan omenapuunsa oksille.
Nyt minulla on uusi harrastus.Laitan vain vähän hämärävaloa, raotan verhoja,musiikin soimaan ja olenkin kuin diskossa.

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Sähkönsinistä
« Vastaus #10 : 12.11.2016 12:00:47 »

  Tuo onkin kovin harmillista. Välkkyvät valot käyvät silmäänkin pahasti, mutta lohduta Anniliisa itseesi että onneksi ei ole vaihtuvat värivalot :D

 Minullakin on sininen valosarja isossa timanttituijassani se ei välky, on vaan mielestäni mukavan näköinen kuusimetsän edessä. Viime vuonna ostin uudenkin, kun joku oli syönyt johdon poikki...orava?...myyrä?...jänöpupu?...
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.