Kirjoittaja Aihe: Miten tuhlata säästöt?  (Luettu 17193 kertaa)

pellava

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Miten tuhlata säästöt?
« : 30.06.2011 22:00:34 »
Oletteko koskaan miettineet samalla tavalla loppuelämäänne kuten minä.
Olen säästänyt koko työssäoloaikana pienestä palkasta osake asuntoni joka sijaitsee maalais kunnassa lähellä kaupunkia. Olen aina mittinyt tässä joutessani että haluaisin vielä tehdä sellaisen elämän muutoksen että myisin tämän ja muuttaisin kaupunkiin vuokralle, ja nyt se näyttää olevan toteutumassa.
Jo silloin kun äitini oli vanhainkodissa 10v ajattelin että jos tänne joskus joudun niin haluan olla rutiköyhä, sillä sama on hoito ainakin vielä ja jos on omaisuutta niin hoitomaksu on sitä luokkaa sitten.
Olen säästöni ansainnut kovalla työllä ja haluan antaa hiukan ennakko perintöä lapsilleni ilman että joutuvat maksamaan kovia veroja.
Ja nyt kun vielä pystyn itse ajattelemaan ja päättämään asioistani niin se on hyvä niin.
Eihän sitä koskaan tiedä mitä aika tuo tullessaan mutta haaveillahan aina voi ja vielä jos se onnistuu näin niin luulen että olen tyytyväinen.

Nyt näyttää että maailma muuttuu nopeammin ja nopeammin, niin kuin Presidentti(ehdokas) Niinistö sanoi, eihän tiedä mitä kaikkea se tuo tullessaan tämä Kreikan ja muiden velkamaiden kriisi, voi olla että joudumme itsekkin vielä ahdinkoon.
On sielä Kreikassa sellaisia ihmeellisiä etuuksia kuten bussi kuski voi saada satoja euroja siksi että menee ajallaan töihin. Ei voi mitenkään ymmärtää heidän holtitonta varojen hoitoa.
Hyvää kesää kaikille ja osallistutaan kesätapahtumiin
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Re: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #1 : 23.11.2011 11:24:08 »
Oikeastaan menin koti-sivuille kyselemään joko kukaan on leiponut sen pakollisen Hedelmäkakun joulua odottamaan.
 Toinen vaihtoehto olisi pakata laukku ja lentää Floridan lämpöön joulun viettoon,siellä olisi sellainen vuoden ikäinen Aulis-poika mummua odottamassa.
 Pumpuli mietti miten menettelisi omalla työllä hankitun omaisuuden suhteen.Olen samassa asemassa ja jo puolet antanut lapsilleni  
 isänsä jäämistönä.Lapset varmaan pärjäävät jo omilla tuloillaan,toivottavasti jos maailma kerran pystyssä pysyy.
Niinpä nyt olisi hyvä tilaisuus vähän vielä katsella maailmaa.Erikoisesta nyt kiinnostaisi tuo mahtava Etelä-Afrikka ja ne upeat Pöytävuoret siellä.
Tytär lähetti sieltä niin upeita kuvia sähköpostiin.Nythän on tapetilla sellainen käänteis-laina pankista,alkaisi vaan nakertaa asunnon nurkkaa...
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Soihdut sammuu,kaikki väki nukkuu...
« Vastaus #2 : 24.11.2011 08:44:53 »
Pimeää on ja pitkät puhteet.minulla on kirkasvalo aina aamuisin käytössä sanomalehtien selailuaikana.
Niinpä aina kurkkaan onko teistä jotakin kuulunut.Ei ole,kaikki nukkuu.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Re: Soihdut sammuu,kaikki väki nukkuu...
« Vastaus #3 : 24.11.2011 10:32:42 »
Anniliisa kirjoitti:
... aina kurkkaan onko teistä jotakin kuulunut.Ei ole,kaikki nukkuu.

Huomenta Anniliisa ja muut varhaisheränneet,
pimeää on vieläkin. Tuuli tuo vettä ikkunoihin. Hukkaan meni sekin vaiva, nimittäin ikkunanpesu talvea varten. Eilen aamulla oli ohut lumiharso maassa, mutta nyt on aivan vihreää ja paikoin kuraista, lämpöasteita 5.
Luen aamulla kahvin painikkeeksi aina edellispäivän paperilehtiä. Meille tulee posti vasta joskus iltapäivällä.
Jotakin pitäisi ryhtyä tekemään...
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Re: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #4 : 17.03.2012 16:26:51 »
KOhta ei taida olla ongelmaa siitä, että miten tuhlata säästöt.  Sähkölasku saapui, ja näyttää olevan suuret lukemat, tosin oli tammi-helmikuu kysymyksessä, mutta kuitenkin.  Mitä korottaa hallitus kehysriihessään.  ALV- 2% ?  sekin nostaa kaikkia hintoja roimasti.  ym.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Re: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #5 : 18.03.2012 17:42:54 »
No eipä tuo säästöjen " tuhlaaminen " yleensä kovin
suuri ongelma ole ollut. Onpa vaan pistänyt miettimään,
että kyllä Suomessa on paljon rikkaita, kun kokoomus on
suurin puolue ja Niinistö presidentti, vai mitä hyvää he ovat
joskus pienituloisten hyväksi tehneet.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Re: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #6 : 21.03.2012 21:19:03 »
Melkein on vuosi kun Pellava ( missä muuten olet?), alusti moisen ongelman.
Meiköjen" tilanne oli,ja on ,,ettemme nuukuuttamme,,malta törsätä,hyvinvointimme
saavutuksia,,kaikki on kunnossa eikä jäljellä ole muutakuuin "laukoiluvin silmin"-olla pitkävetisiä.
Joillekin  rävähtää", hetkeksi...yks kasvattaa opitusti omaisuuttaan, toinen miettii muutamantonnin
jakamita , kolmas ei osaa tehedä mitään,on vaan ja ei muuta tee kuin odottaa kuolemistaan. Mieleen
tulee hallusinationen( en tie mitä toikin tarkottaa) pelastumisen tarve,,vaikei tie mistä oikein pelastua pitäis.


   Tyhmyys tiivistyy ryhmässä!"
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #7 : 22.04.2012 10:50:27 »
Kyllä tälle keskustelupalstalle tulo on aika ihmeellistä..
Kerran pääsin sisään ilman noita salasanoja ja nimitunnussanoja
Kun tulin vaan niin luki tervetuloa Anniliisa...
Nyt taas olin vieras ja piti kirjautua.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #8 : 22.04.2012 11:13:22 »
Samaa tuolla aiemmin kyselin "terävältä päältä". Vastausta en saanut. Montakohan siellä on "aidan takana", jotka ei tohdi uudelleen kirjautua. :-X

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #9 : 22.04.2012 18:56:47 »
Olen tainnut tälläkin foorumilla jo kertoa oman suunnitelmani: yksi näkee, toinen kuulee, kolmas ajaa vielä autoa ja hankimme yhteisen hoitajan! Reseptien uusija löytyy omasta takaa. Ja ympäristö on rauhallinen maaseutu.

Unelmia ja suunnitelmia pitää olla, mikä sitten toteutuukin, jää nähtäväksi.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #10 : 22.04.2012 22:43:13 »
Kirjautumisesta Anniliisalle ja pumpulille,
kun tulen tänne lueskelemaan olen Vieras, mutta kun haluan jotakin kirjoittaa, kirjaudun ja foorumi tervehtii tuttavallisesti nimeltä. Eikö niin pidä mennäkin?
Jos Foorumin järjestelmä tunnistaisi tulijan heti, pitäisi jokaisen IP-osoite olla  yhdistettynä salasanaan. Vai onko se? (Huomaatte, etten oikein hallitse tätä tietotekniikkaa.)

Ongelmani on se, että muistan kirjautua ulos pois lähtiessäni. Entäs jos Anniliisa olit unohtanut uloskirjautumisen käyntisi jälkeen ja toisella kerralla olit jo valmiiksi kirjoissa ja kansissa...

Tulkaa nyt ihmeessä kaikki sieltä aidan takaa, että minä en yksin täällä pulise! :-[

Vielä itse asiasta eli rahoista:
tänään taas uutisissa peloteltiin nettipankin vaaroista. Mitä jos nykyajan pankkirosvot vievät tämänkin muorin rahat? Olenko ainut huolestunut netissä pankkiasiansa hoitava?

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vs: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #11 : 23.04.2012 12:22:51 »
Hei

Lukekaa uusista ohjeista, miksi olet välillä vieras ja pitää kirjautua.
Ja miksi toisinaan nimesi on valmiina, kun tulet.

Se ei  ole sattumaa.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #12 : 23.04.2012 17:01:54 »
Terve Aarno K.
Kirjoitin äsken vastausta ja kehuskelin itseäni, mutta parempi minänikö lienee deletoinut, kun viestiä ei täällä näy. Kehuskelun syy oli se, että arvailussani osuin oikeaan, mitä kirjautumiseen tulee. Sokean kanan menetelmä toimii sittenkin.

"Itte moon aina itteni kehunu ja hyvin olen kehutuksi tullu", sanoo pohojalaanen sanaparsi. (Murteen oikeinkirjoituksesta en ota vastuuta)

Älkää ottako tätä vakavasti, vastuu on kuulijalla. ;)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #13 : 24.04.2012 08:59:29 »
Minä kehun itteeni siitä, että saan suuni auki ja uskallan kysyä tyhmiäkin kysymyksiä.

Siitäkin, että pystyn nauramaan omille hömöyksilleni!  ;D

Jatketaan harjoituksia.

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vs: Miten tuhlata säästöt?
« Vastaus #14 : 24.04.2012 12:42:57 »
Ihania ootte.

Saatte wanhankin hymyilemään ja jopa nauramaan!
 :-* ;)