Kirjoittaja Aihe: musiikkia ja teatteria  (Luettu 50617 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #45 : 02.11.2013 10:12:08 »
Hei tytöt,oletteko huomanneet että meillä on jo kaksi miestä saatu hereille.Jännityksellä odotan kuka on seuraava rohkea mies.
Mutta se uskoni vain vahvistuu että Kropsu on viisas mies.
Kukas se kertoi että kesäkurpitsa on ihme tuote,siitä voi laittaa mitä vaan,eikä se maistu millekään.Löytyi kaksi tosi suureksi venähtänyttä keltaista kurpitsaa.Sanoin että ei niissä enää ole kuin siemeniä.Käskettiin laittaa keittoa.
Tein keiton joka ei maistunut millekään,voi tietenkin laitta mausteita.Mutta sehän on jo eri juttu.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #46 : 03.11.2013 00:21:19 »
Ei musiikkia eikä teatteria (otsikko), mutta taas kerran kyläreissullani katsoin "Komisaario Frostin". Hänen kanssaan on mukava lauantai-iltaisin ratkoa murhamysteerioita. Ja kun jokainen kerta on oma kokonaisuutensa, ei ole  niin kamalaa, vaikka yksi lauantai-ilta jäisikin väliin.

Minulla ei ollut vielä omaa kasvimaata (viisi itämään unohtunutta perunaa istutin johonkin penkkiin kaupunkihuushollissa ja pikkukorillisen sain perunaa). Ystäviltäni sain muutyaman kesäkurpitsan ja tein kurpitsa-puolukkahilloa. Hyvää tuli.

En muista, koska viimeksi olisin niin laiskaa päivää viettänyt, kuin tänään. Nukuin pitkään, lueskelin rästilehtiä, täytin Ristikkokärpästä ja juttelin Raanujärvelle kansalaisopistojen piirejä vetävän ystävättäreni kanssa lähes kaksi tuntia puhelimessa. Lähes koko kesä meni ja alkysyksy, ettei ole ehditty edes soitella, nyt piti vaihtaa kaikki kuulumiset ja kyllä siinä "lapin miesten korvat kuumenivat" tai oikeastaan vain kahden, joista toinen oli vielä hirvimetsällä!

Sitten kylään ja nyt pikkutunneilla kotiin. Huomenna on kyllä jotain saatava aikaiseksi, vaikka sunnuntai onkin.

Mukavaa marraskuun alkua. Minä marraskuun kolmannen päivän skorpioni rakastan marraskuuta!!!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #47 : 03.11.2013 16:06:41 »
Ilman musiikkia ja teatteria: onneksi olkoon Piikatyttö.  :)

Kunhan opin kuvien laittamisen, liitän mukaan kukkasia. Nyt vain lupaan niitä.

Komisario Frost on minunkin lauantai-iltojeni seuralainen. Saan seurata sitä ihan yksin, koska PP lukee mieluummin. Kun on kuulokkeet korvilla, ei toinen häiriinny ammuskelusta.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #48 : 05.11.2013 14:16:51 »
Rutiineilla meni syntymäpäiväkin. Kiitos Justiina onnitteluista. Ei siinä täytekakkuja tänä vuonna tarvittu. Leivoskahvit riittivät pienelle piirille, joka kokoontui.

Jälkipolven varttuminen aikuisiksi paljastaa vuosien rientämisen ja nopean sellaisen.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #49 : 05.11.2013 20:08:05 »
Piikatyttö puhuu horoskoopeista ja skorpionista.Monet pitävät tätä horoskooppiin uskomista jonkinlaisena teatterina.
Minä kyllä olen sitä mieltä että on niissä jotakin taikaa.
Itse olen  härkä,niin perusteellisesti.
 kuin olla voi. Siksi kai tämä pimeä vuodenaika on aina vaikea,rakastan valoa ja toukokuuta. Yksi tyttäristäni on neitsyt,voi sitä pikkutarkkuutta hänessä.Entäs kaksosen merkeissä syntynyt esikois-tyttäreni.hän ehtii niin moneen että yrittää pelastaa koko maailman.On kyllä taas niin pimeää,mietin joko laittaisi jonkinlaisen kaamosvalon tuohon terassin aitaan omaksi ilokseen ja naapurin ihmeteltäväksi että nytkö se taas alkaa.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #50 : 05.11.2013 20:56:49 »
Myöhäiset onnittelut skorppiooni-Piikatytölle!!!!  :) Tässä ollut vähän matalalentoa. Välillä on.  :(

Olen kyllä niitä, joiden mielestä nuo horoskooppimerkit ja astrologiat on teatteria. Mutta voi niissä jotain olla.

Minulla on ystävätär, joka on näihin juttuihin perehtynyt. Kun kiukuttelen hänelle jotain minulle tapahtunutta, niin hän sanoo, että juuri noin sen piti mennäkin. Taivaankappaleet on juuri siinä asennossa, tai jotain! Se on aika lohdullistakin. Aivan kuin olisin syyntakeeton!  ::)

Olen vesimies, talven tyttö.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #51 : 06.11.2013 08:13:33 »
 Katsoitteko illalla tuon puoliseitsämän ohjelman televisio ykköseltä.
Oli tämä reipas nuorimies  ROBIN SIELLÄ JUTUTETTAVANA .Katseltiin lapsenlapseni kanssa.
Kyllä siinä mummonkin sydän liikahti.Voi kumpa ei paha maailma pilaisi tätä meidän ihmelasta.
Tulee vielä uusintana nyt aamupäivällä.

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #52 : 06.11.2013 18:29:53 »
Pumpuli on mielestäni oikeassa,lievä skeptisyys suuntaan ja toiseen on aina paikallaan,horoskooppiin voi suhtautua kuin kahvinporoista ennustamiseen jne;Lueskelin tähdistä sekä avaruudesta Valtaojan kaiken käsikirja ja Stephen Hawking;in ajan lyhyt historia.Syyskesällä laiturilla istuttiin valosaasteen ulkopuolella,tähtiä katsellen,lähinnä Persidien tähden lentoja.Samalla läppäristä yli lentävien satelliittien pongailua.www.heavens above  sivuilta löytyy  satelliittien tiedot ja aikataulut,syöttää paikan gps;sästä niin tietää mikä siinä vipeltää.Samalla voi laivojen valoista läppärin AIS,sivuilta päätellä mikä alus on horisontissa.
Kaikkea sitä keksii kun käyttää mielikuvitustaan.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #53 : 06.11.2013 20:06:05 »
Pumpuli on mielestäni oikeassa,lievä skeptisyys suuntaan ja toiseen on aina paikallaan,horoskooppiin voi suhtautua kuin kahvinporoista ennustamiseen jne

Oletko syntyperäinen hesalainen? Tunnetko sporalogiaa?  8)
Nils Mustelin, skeptikko, laati horoskoopeille kilpailevan ismin. Hänen mukaansa raitiovaunujen liike ja paikat vaikuttavat syntyvän lapsen ominisuuksiin enemmän kuin kaukaiset tähdet ja planeettojen keskinäiset asennot. Luin kerran tämän hauskan jutun sporalogiasta skeptikkojen nettisivuilta.

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #54 : 10.11.2013 11:47:19 »
Näin on kuten Justiina arvelit,mutta sporalogia piti katsoa kuukelista ;-D,jotkut puhuu skuru- tai se raitsikka vielä menee.Minusta on sääli että troleibussit linja 14 lopetettiin samoin Tampereella oli trollikka.Trivia kysymys monessako Suomen kaupungissa on ollut raitioliikennettä?
Stadin sporaa fanitan,kerran Kuusamosta tullessa ajoin uuden ns; kaalimato matalalattia ratikan perässä Iisalmen Siilinjärven välillä.Bupi spora herättää turisteissa huomiota ja itse pidän olla vaihteeksi Manhaimilaisen kyydissä. Samoin ulkomailla tilaisuuden tullen käytän huvikseni palkallisia trollikoita ja raitsikoita, Riikassa on ihan uusia nivel raitsikoita ja trolleibusseja,tosi hienoja matkustaa.Siellä Juhannuksena julkinen kaupunki liikenne oli ilmasta sekä noin 100v wanha museo raitovanu liikenteessä,siihen ei syystäkin otettu matkustajia.

Trivia,vastaus.Helsingin lisäksi 2
Turku  raitsikat hevos vetoiset 1890-1892 sähköllä 1908-1972  ja Viipuri, 1912- 1955 johon saakka venäläisten toimesta sotien jälkeen toimi liikenne.

Turun raitiotiellä olen matkustellut.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #55 : 12.11.2013 12:43:06 »
Tehdään aasinsilta musiikista raitsikoihin  ^_______^ raitiovaunun kolina on musiikkia kaupunkilaisen korville. Ehkä?

Muistan Turun raitiovaunut ensimmäisestä luokkaretkestä sinne. Helsingin kolmonen oli suosikkireittini siellä vähän aikaa asuessani. Viipurin raitioliikennettä en ole kokeillut, mutta tiesin siellä sitä olleen erään tietokilpailun pohjalta. Viipuri on ollut aikoinaan hieno ja kansainvälinen kaupunki, oikeastaan suurkaupunki silloisissa oloissamme. Tytär  perheineen teki kanavaristeilyn Lappeeenrannasta Viipuriin. Hän kertoi kaupungin nykyisestä rappiotilasta.

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #56 : 17.11.2013 11:02:30 »
Musiikkia on monen laista,Spike Jones,Franc Purcel,Jean Micel Jarre, ja niin edelleen ovat käyttäneet ja käyttävät liikenteen sekä asumisen ääniä musiikissaan.Nuorna miehenä jäi mieleen Pariisin tavaratalojen ja hissien jatkuva musakki ,kotiin lähtiessä kävin canelia ostamassa,oli edullisempi kuin lentokoneessa jos naisystäväni olisi siihen pukeutunut  ;), vielä kotona soi päässä Carpenters, Yesterday once more!
ps; Emmanuel oli silloin Ranskan ensi illassa.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #57 : 28.01.2014 07:47:54 »
Taas on viikonloppuna edessä jokatalvinen Mansen matka. Liput on varattu Tampereen Työväen Teatteriin musikaaliin Prinsessa. Elokuvan olen nähnyt pariinkin kertaan. Kyseessähän on tämä Kellokosken Prinsessa.

Odotukset on korkealla!  :D

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #58 : 03.02.2014 19:42:55 »
Ja odotukset palkittiin! Kyllä tamperelaiset osaa.

Päärooleissa olivat Laura Alajääski ja Ilkka Koivula. Hyviä laulajia, hyvää musiikkia ja vauhdikasta tanssia.

Teatteri oli viimeistä sijaa myöden täynnä.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #59 : 20.10.2014 09:11:04 »
Onpa taas mitä odottaa tämän syksyn ja sateen keskellä.  :)

Lauantaiksi on liput Huittisten Risto Ryti-saliin. Dannyn kiitoskonsertti "50 vuotta showelämää". Odotukset taas korkella.