Kirjoittaja Aihe: musiikkia ja teatteria  (Luettu 50630 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #30 : 21.10.2013 14:49:30 »
Upea Risto Ryti sali Huittisissa antoi taas parastaan.

Riku Niemi Orchestran tangotentetti oli vertaansa vailla. Aikaisemmin olen nähnyt heitä vain telkkarissa.

Solistina tänä vuonna Tango Finlandialla palkittu, karismaattinen vanhaherra Markus Allan.

Saimme kuulla mm. Liljankukka, Punaiset lehdet, Sokeripala, Kauas pilvet karkaavat, Kaipaan kahta sanaa ym.ym

En soimaa enkä kiitä,
kun lähdit sinä pois.
Ei tuhat sanaa riitä,
jos kaksi tarpeen ois.
Tuhat sanaa kuulla sain,
kahta sanaa kaipaan vain.
Sä lausunut et niitä,
et sanonut: sua rakastan.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #31 : 21.10.2013 22:43:32 »
Pumpuloksi sinua Pumpuli eilen nimittelin. Tanssivat sormet!

Olen onnellinen puolestasi, että olet tyytyväinen kuulemaasi ja ilmeisesti myös näkemääsi. Riku  Niemi on persoonallinen orkesterinjohtaja. Siinä ei heilu vain tahtipuikko, mies parhaimmillaan vaikka hyppää korkeuksiin.

Googletin ja etsin ajankohdan, jolloin olen livenä Riku Niemen esiintymistä ollut näkemässä ja kuulemassa.

Paikka oli Ravintola-hotelli Revontuli Hankasalmella (lähin paikka lomalaistemme golfata, sitten Laukaan Peurunka) ja ajankohta oli 24.11.2006. Jyväskylä Sinfonietta oli Riku Niemen johtama orkesteri ja solisteina olivat Maria Lund ja Pentti Hietanen.

Myös tuo ilta oli nautittava. Maria Lundin ahkera asusteiden vaihto aina esitettävään kappaleeseen sopiva, silmänruokaa konsanaan. Mutta kyllä laulaminenkin onnistui kiitettävästi molemmilta  niin yhdessä kuin erikseenkin.

Useammin pitäisi noihin kulttuuririentoihinkin lähteä.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #32 : 22.10.2013 10:39:53 »
Voi meitä Pumpuli.Haikaillaan vain aina noitä kahta sanaa.Olen jo kauan sen tiennyt että ne ovat sanat joita käytetään niin väärin,ainakin nykyään.Nousee aivan iho kananlihalle jos joku alkaa tanssilattialla niitä kuiskailla.Moni orastava suhde lopahtaa ja alan miettiä takaajatuksia ja perääntymistä.Kyllä oikean rakkauden tunne tulee jos on tullakseen,ei hokemalla.
Juuri tuon ystävämme Kropsun kanssa ollaan käyty syvällisiä keskusteluja näistä asioista.
Puolisomme olemme menettäneet äkillisesti ja ihmiseen jää sellainen ikuinen kaipuu.

  Tuli jättää vain tuhkaa,mutta rakkaus kaipuun.
  Sitä tunnetta en saa rinnastain  pois,minä talletan sen.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #33 : 22.10.2013 15:29:02 »
No, nyt päästiin asiaan, Anniliisa.

Kiva, kun olet taas täällä!  :)

Suomalainen iskelmä kumpuaa kansan syvistä riveistä, sen salatuista tunteista. Iskelmän historia on suomalaisen mentaliteetin tarina, joka elää meissä kaikissa. Iskelmien säkeisiin kätkeytyy kiehtova tarina pohjoisen kansasta. Rakastamalla iskelmää se kansa on synnyttänyt omanlaisensa kulttuurin muodon.

Ihan kaikkia iskelmien sanoja ei pidä niin tosissaan ottaa.

Kuitenkin ripaus romantiikkaa, kaihoa ja melankoliaa saa elämässä olla.

Tullessamme sunnuntain konsertista, ystävättäreni loihe lausumaan: " Ihan kuin olisi nuortunut monta vuotta."  :D

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #34 : 22.10.2013 20:01:17 »
Voi meitä Pumpuli.Haikaillaan vain aina noitä kahta sanaa.Olen jo kauan sen tiennyt että ne ovat sanat joita käytetään niin väärin,ainakin nykyään.Nousee aivan iho kananlihalle jos joku alkaa tanssilattialla niitä kuiskailla.Moni orastava suhde lopahtaa ja alan miettiä takaajatuksia ja perääntymistä.Kyllä oikean rakkauden tunne tulee jos on tullakseen,ei hokemalla.
Juuri tuon ystävämme Kropsun kanssa ollaan käyty syvällisiä keskusteluja näistä asioista.
Puolisomme olemme menettäneet äkillisesti ja ihmiseen jää sellainen ikuinen kaipuu.

  Tuli jättää vain tuhkaa,mutta rakkaus kaipuun.
  Sitä tunnetta en saa rinnastain  pois,minä talletan sen.

    Rakasta ,kärsi ja unhoita".... helppo sanoo, mut pirullista kokee..
Just tänään sain kuulla, lapsuudenystäväni sisaren kuolleen. Mekin ..ainakin minä; rakastimme,
kuin alle kakskymppiset vaan voi.  Senaikaisesta unhoittamisesta on kulunut vuoskymmeniä, jona
aikana olemme tehneet perheemme ,,kumpikin tahoillamme.
Aika ON HUITASSUT KULTAUSTA PÄÄLLE MUTTA... Muistaminen palasi, kuin eilisestä.
 
   Näin pitkään elänellä näitä tuntemuksia saattaa tulla useitakin,
eli sen unhoittamisen" kanssa voipi tulla monia tippoja silmänurkkaan.   
 

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #35 : 23.10.2013 09:47:26 »
Aikani kuluksi tässä kirjoittelen,matkaa odotellessa.
Sainpahan Vähän keskusteluakin aikaiseksi
Meillä täällä Savossa on nyt tosi kurja syyskeli.Maa on senverran jäässä että on liukasta ja vielä lunta siinä päällä.
Ei tee mieli lähteä lenkkeilemään eikä luitaan katkomaan.Jospa vielä sulaa ja tulee kunnon syksykelit.
Vielä tuosta musiikista ja laulujen sanoista.
Minä kuuntelin tosi paljon silloin vaikeina aikoina tuota YÖ-YHTYEEN kaunista RAKKAUS ON LUMIVALKOINEN.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #36 : 27.10.2013 09:54:03 »
Minä valittelin liukkaita kelejä kuntolenkeilyyn,aivan turhaan.
Vierelläni on mahtavan hyvä kylpylä monine kuntosaleineen.
Kuusi euroa kun pulittaa keskipäivän aikaan niin latua riittää.
Allasosastolla on mahdollisuus monenmoiseen kuntoiluun.Juoksuvöissä on valinnanvaraa ja ei kun altaaseen.Sitten on erilaisia vesihieronta mahdollisuuksi,mitä kroppa kestää.Ja laiskan on mahdollista vain istuskella ja lämmin vesi kuplii ympärillä.
Ja sitten se turkkilaistyyppinen eugalyptystuoksuinen höyrysauna. Usvaisen hämärää,yllä tuikkii tähtitaivas.
Uudistettukin allasosastoa on kauniilla väriä vaihtavilla pylväillä.Ei räikeillä disko-vaan huomaamatta vaihtuvilla vaaleilla sävyillä.Mitä enää muuta ihminen voi toivoa.Ei tarvitse miettiä Viron kylpylämatkoja.
Nyt on kyllä taas savossakin jäätiköt sulaneet myös lenkkipoluilta.
On sanonta että syksyinen yö ajaa seitsämällä hevosella ,niin nopeaa on sään vaihtelu tähän vuodenaikaan.
Voikaa hyvin.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #37 : 29.10.2013 08:54:22 »
Voi taivaan talikynttilät..Vaikka pitäisi olla kaikki hyvin niin miksi sitä vaan itselleen huolia kerää.
Nyt yksi huoli on nämä meidän palstamme miehet.
Jossakin ne kaikki luuraa ja masentuukin varmaan näin kaamosaikaan.Kun eivät edes kuulumisiaan kerro.
En ole mikään miesten nielijä,eikös me vaan olla jotenkin sellainen suurperhe.....
Ja jotenkin tämä palstakin virkistyisi.Vierailevia lukijoita meiltä ei kyllä puutu.
Toinen huoleni on nyt tuo pikku-tyttö,lapsenlapseni,ikää 8v.Kun vanhemmat menee töihinsä ja koulu alkaa epäsäännöllisesti,milloin klo 8 tai sitten klo 9,niin mummo se on siinä välivouhkana.
Nyt ei taas ole tytöstä kuulunut vaikka piti tulla mummon luokse kun iskä lähtee töihin.
En kai voi kuin mennä katsomaan kun ei ole puhelinkaan päällä.
Eikös tämäkin ole jonkinlaista teatteria...

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #38 : 29.10.2013 10:12:02 »
Enpä nyt kauheasti kantaisi huolta niistä miehistä. Tänäpäivänähän on miesten markkinat, varsinkin ikämiesten. Tuskin ne paljoa ehtii kaamosmasentua!  ;) Tilastoja en tällä hetkellä tiedä, mutta ainankin "Kaljupäiden kiitoradalla" on vähintään kolme naista yhtä miestä kohti. Eilen illalla juuri soitti minulle tuntematon nainen ja väitti, että soittelen hänen "rakkaalleen". Sanoin hänelle, että pidä vain hyvänäsi!  ;D

Huolissani sensijaan olen noista pienistä päiväkotiin ja kouluun taapertajista. Minullakin niitä kulkee 8 ja 11-vuotiaat. Yhtään ei voi tietää, milloin joku häirikkö houkuttelee autoonsa tai kouluun tunkeutuu joku pyssy- tai puukkojunkkari. "Hörhöjä" liikkuu joka puolella.

Täällä on lämmintä, eikä sada.  :D

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #39 : 29.10.2013 10:54:49 »
Pittää hoitaa anniliisan ja pumpulin huolestumista,kaikkien miehen- vetkaleiden  puolesta.
On se lohdullista kuultavaa et jokkaiselle klenkkakoivelle on nainen joka kolmannelle sormelle .
Mistähän vaan ne omansa löytäisi.
Se kaljupäiden kiitotiekin on jo kovin kylmää kyytiä, jos vaikka käykin niin ettei ole niitä omia
valiutuneita paikalla.
  Tämä foorumointikin on  jäänyt kun on tuota huolta kertynyt,, jos vaikka joku niistä kolmesta
alkaa jaakaamaan muita, mustankipeenä..
       
             -vähäsen pirunkurit mielessä kropsu   ;) :D



Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #40 : 29.10.2013 16:45:48 »
Anniliisan ja Pumpulin huoli pikkukoululaisten koulumatkoista ja "omasta ajasta" on aiheellinen. Hörhöjä on aivan liian paljon vapaalla jalalla. Ja alkavat lähestyä jo netinkin kautta "karkkipusseineen"!

En ole pahemmin "kaljupäiden kiitoradoille" ehtinytkään, mutta meno taitaa tosi villiä olla. Kyllä miesten kelpaa!!! Että oikein pitää naisimmeisten mustasukkaisuuskohtauksia saada ja soitella kilpatanssitettaville. Aikoihin on eletty. Sitten minä säikähdän yksinoloani, kun joku kertoo jonkun menehtyneen "miehenpuutteeseen"!!!

Kropsu 3 ,(epäilen onko Kropsu 3 meidän Kropsumme!), mitä sinä nyt murehdit?

Tulin rannalle ja sain vähän "kaksilahkeista" apua rankempiin töihin. Omat nuoret kun ehtivät vain viikonloppuisin auttamaan. Perjantaina tulee yhteen huusholliin vielä pietarilainen sakki viikoksi, joten kaikkia veneitä ei vielä voinut talviteloille laittaa ja laituritkin "uitamme" talviteloille vasta reilun viikon kuluttua. Ja lämmintähän tuo säätiedotus lupaili marraskuun alkupuolelle saakka.

Pimeys alkaa laskeutua, järvi on tyyni, ei sada ja mittarissa lämpöasteita. Näin keskisessä Suomessa.

Minä olen muuten sitä mieltä, että jos minä vielä kaksilahkeiseen sotkeentuisin, kyllä hänen ainakin kymmenen vuotta minua nuorempi pitää olla!

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #41 : 29.10.2013 19:59:47 »
Anniliisan ja Pumpulin huoli pikkukoululaisten koulumatkoista ja "omasta ajasta" on aiheellinen. Hörhöjä on aivan liian paljon vapaalla jalalla. Ja alkavat lähestyä jo netinkin kautta "karkkipusseineen"!

En ole pahemmin "kaljupäiden kiitoradoille" ehtinytkään, mutta meno taitaa tosi villiä olla. Kyllä miesten kelpaa!!! Että oikein pitää naisimmeisten mustasukkaisuuskohtauksia saada ja soitella kilpatanssitettaville. Aikoihin on eletty. Sitten minä säikähdän yksinoloani, kun joku kertoo jonkun menehtyneen "miehenpuutteeseen"!!!

Kropsu 3 ,(epäilen onko Kropsu 3 meidän Kropsumme!), mitä sinä nyt murehdit?

Tulin rannalle ja sain vähän "kaksilahkeista" apua rankempiin töihin. Omat nuoret kun ehtivät vain viikonloppuisin auttamaan. Perjantaina tulee yhteen huusholliin vielä pietarilainen sakki viikoksi, joten kaikkia veneitä ei vielä voinut talviteloille laittaa ja laituritkin "uitamme" talviteloille vasta reilun viikon kuluttua. Ja lämmintähän tuo säätiedotus lupaili marraskuun alkupuolelle saakka.

Pimeys alkaa laskeutua, järvi on tyyni, ei sada ja mittarissa lämpöasteita. Näin keskisessä Suomessa.

Minä olen muuten sitä mieltä, että jos minä vielä kaksilahkeiseen sotkeentuisin, kyllä hänen ainakin kymmenen vuotta minua nuorempi pitää olla!


Kuinka täs ny sotaväki-ikään pakittais kun piikatyttökin noin nuorren vaan hyväksyisi..
Siinä meni sekin haave.
   Tiedoks vaan..kyllä mä olen se sama kropsu, kuin ennenkin. Noit numerot kyl vaihtuu,,
se kuvastaa vaan laatua...  ;)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #42 : 29.10.2013 20:19:46 »
Kropsu, kova työ olisi minullakin pakittaa rippikoulutyttöikään! Ellei "rippivalaa" voisi uusia niin, kuin avioliittovalaa!!!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #43 : 30.10.2013 09:30:06 »
Hyvä että Kropsukin heräsi itseään puolustamaan.
Pumpuli kun liitelee siellä kiitoradoilla niin tuli mieleen nuo kolmen naisen miehet.
Niissä on se hyvä puoli että eivät ala takertua yhteen naiseen.
Ei todellakaan ole tarpaan enää tällä iällä sellainen touhu.
On muuten sellaisiakin keskiikäisiä pariskuntia jotka tanssivat tanssin ilosta ja istuvat eri pöytiin  ,
kokeilevet onko vielä vientiä muidenkin kanssa.
Teatterista sen verran että Seniorikerhomme lähtee katsomaan Kultalampi-esitystä Iisalmeen.
Pikku-koululainenkin löytyi,oli poikennut katsomaan koulutoverinsa koiran pentuja vaikka on aina sanottu
että ei saa mennä ilman lupaa.Täällä on nyt  kaunis syyssää ja lämmintäkin 7 ast.

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #44 : 30.10.2013 11:06:25 »
Pitkästä aikaa täällä.En ole teattereissa käynyt kuin viimeksi,mutta tänä vuonna kolme kertaa elokuvissa,hyviä olivat. Kvartetin, Kekkonen tulee ja Mieletön elokuu.Kvartetti oli kuin osin itse ja lähipiiri,erotuksella että vähemmän me musisoidaan jos ollenkaan,mutta muistot ja muistamattomuudet samat oireet,suosittelen löytyy DVD;nä jo musiikki on upea. Kekkonen oli puskafarssi johon oli kerätty lähes kaikki kylähullut.Elokuu toi mieleen vuosi -62 olin ohi tästä opiskelevasta nuorisota  jo muuten sivussa,ainut kerta kun Suomessa olen nähnyt kyynelkaasua kadulla.Itse elokuvassa onnistuttu perus fakta  ja fiktio niveltämään hyvin,suosittelen.
Nyt alkavaa nivelkipuja sekä reuma hoitoja hoitamaan kylpylään ja talvella palmun alle lämpöön.