Kirjoittaja Aihe: musiikkia ja teatteria  (Luettu 50616 kertaa)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #15 : 11.05.2013 16:41:11 »
Odotukset on korkealla tänäänkin. Menen tanssikilpailuihin. Siellä kilpailevat poikieni tyttäret. Ovat serkuksia, toinen on 28 vee ja toinen 10 vee. Toivon heille partnereineen menestystä!  :)

Huomenna on sitten se edellisessä "plokissani" mainostamani konsertti. Kerron myöhemmin kummastakin.

Oikein Hyvää Äitienpäivää kaikille asianosaisille!  :D

Onnea kilpailijoille ja onnea isoäidille kuten kaikille muillekin äideille!

Teillä taitaa olla tanssia veressä eli sellaista sukuvikaa.
Minä en ole kummoinenkaan tanssija, mutta tytär ja toinen tyttärenpoika ovat harrastaneet jonkin verran. Tytär tanssi nuorempana jazzbalettia ja poikansa kävi breikkitunneilla. Myöhemmin tytär hoiti selkävaivojaan itämaisella tanssilla, tyttärenpoika löysi jalkapalloilijan itsestään ja tanssi jäi.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #16 : 13.05.2013 07:26:13 »
Olipa mukavaa katsella kauniita, sulavia tanssijoita. Ja ne puvut ovat tänä päivänä häikäisevän kauniita.

Nuorempi pari tuli hopialle ja vanhempi pari oli viidensiä.

Viihdekonserttikin oli viihdyttävä. Nostalgisia kappaleita vuosikymmenten takaa: Delfiinipoika, Pikku, pikku bikinissä, Kuolleet lehdet, Sydämeni tyhjä huone, Täysikuu ym. ym.

Turun Logomo on sinällään näkemisen ja kokemisen arvoinen. Vanhasta VR:n konehallista kunnostettu konsertti ym tila.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #17 : 13.05.2013 14:00:58 »
No hyvinhän sinun tanssijasi ovat pärjänneet. Onnittelut heille! Minäkin tykkään katsella tanssia vaikken itse tanssi.

Konserttisi on ollut hyvä noista kappaleista päätellen. Noita nostalgisia vanhoja lauluja kuuntelee mielellään. Nykyisin vain kuulee niin harvoin niitä ellei ala täältä netistä hakemaan. Lapsetkin laulaa nykyään jo moni englanniksi kuten Kidsingistä huomasi.


pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #18 : 13.05.2013 14:30:33 »
Näin on. Pojanpoikani 15 vee soitteli Äitienpäivänä onnitteluja mummille. Kerroin meneväni konserttiin. Kysyin häneltä, että tietääkö hän, keitä ovat Olavi Virta ja Eino Grön. "OLen minä joskus sellaiset nimet kuullut", kuului vastaus.  ::)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #19 : 20.05.2013 08:34:38 »
Nyt mä oon hulluna Huoviseen.  ???

Olin tilaisuudessa päästä Turun Linnateatteriin. Piti olla Gabriel tule takaisin. Sairaustapauksen takia olikin Huovisen erikoiset. Ilkka Heiskasen yhden miehen esitys. Kaksituntisen aikana hän vyörytti lavalle koko joukon Huovisen hahmoja. "EI huono." Ei ollenkaan harmittanut , vaikkei Gabriel tullutkaan takaisin!

Googlettamalla olen nyt katsellut mm: Oravanmetsästäjän sihteerin.

Kertokaas nyt jo muutkin, missä kulttuuririennoissa olette olleet tai matkoilla. Ei se mun mielestäni tarvi olla Metropolitan tai Maailmanympärysmatka!!!!  ;D

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #20 : 20.05.2013 17:45:10 »

  Olin viime viikolla Kepein Askelin Kesään tapahtumassa, se oli lähinnä
ruumiin kulttuuria eli liikuntaa. Oli katsomojumppaa, keppijumppaa,
senioritanssia, bocciaa ym. Tuollaiset tapahtumat ovat siitäkin mukavia,
että siellä yleensä tapaa vanhoja tuttuja ja palaa virkistyneenä kotiin.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #21 : 21.05.2013 11:54:48 »
Sinulla mukava päivä on ollut. Täällä ei valitettavasti ole juurikaan tuollaisia tapahtumia lähellä. Kaikki on yleensä keskustassa jonne pitäisi bussilla mennä. Sen takia ei tule lähdettyä oikein mihinkään. Hyvää se kyllä tekisi itse kullekin.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #22 : 21.05.2013 13:00:28 »
Sama täällä, läheltä ei juurikaan mitään löydy.  Johonkin kaupunkiin pitäisi lähteä, jos aikoo jotain kulttuuria harrastaa.
Nyt kesällä tietty on kesäteattereita vähän siellä sun täällä. "Tankki täyteen"-näytelmää on määrä mennä heinäkuussa Raumalle katsomaan, siis ihan kevyttä hömppää vaan, mutta katsottiinhan sitä telkustakin moneen kertaan.
Näyttelijät ovat hyviä, Ritva Oksanen, Mikko Kivinen, Kirsi Ylijoki, Jukka Rasila....Rasila ei kylläkään kuulu suosikkinäyttelijöihini, mutta kai sekin siinä menee.
Mitään muuta "mieltä ylentävää" sitten ei olekkaan tiedossa.  :D

« Viimeksi muokattu: 21.05.2013 14:24:33 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #23 : 02.09.2013 12:21:47 »
Turussa oleva Linna Teatteri taitaa viedä katsojat Kaupunginteatterilta. Vanhassa, sokkeloisessa puutalossa toimivalla teatterilla on hyvä ohjelmisto. Teatteria johtaa Kari-Pekka Toivonen.  8)

Olin lauantaina katsomassa vierailunäytännön: " Ottaa sydämestä ". Rooleissa Seela Sella ja Arttu Kapulainen.  :) :(

Esitykseen sisältyi monologeja, jotka käsittelivät terveydenhuollon nykytilaa ja myös ihmisen suhdetta terveyteensä ja sen hoitamiseen. Esitys käsitti sekä tosipohjaisia tarinoita, että täysin fiktiivisiä kertomuksia. Mukana oli sekä komiikkaa, että tragiikkaa.

Ei huono.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #24 : 27.09.2013 13:19:51 »
Keskiviikkona oli taas vuoden kohokohta: Anita Hirvonen ja La Strada " Kaljupäitten Kiitoradalla".

Anita on Anita. Lauloi taas kaikki ihanat "hitaat": Sydän rakastaa, Minä tarvitsin vuodet nuo, Et usko kuinka koskeekaan ym. ym.

Ja väliin nopeampaa ja räväkämpää: Ans kattoo ny, De va kukku de, Hei mambo ym.ym.

Ja La Strada on paras! Orkesterin jäsenet kunnioittavat kuulijoitaan pukeutumalla tummiin pukuihin ja valkoisiin paitoihin. Samaa ei voi sanoa läheskään kaikista orkestereista! Ja musiikki on tanssittavaa alusta loppuun.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #25 : 27.09.2013 13:52:35 »
Voi ihan kateeksi käy kun luin tuon kirjoituksesi Anita Hirvosesta ja La Sradasta. Hyvää musiikkia olet ollut kuuntelemassa ja varmasti myös tanssinut.  Siitä tuli varmaan hyvä mieli ja liikuntaakin sopivasti.

leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #26 : 27.09.2013 21:28:14 »


 Kyllä täällä maallakin harrastetaan kulttuuria..omatekoista ja muiden tuottamaa...

Paikallisen Eläkeliiton yhdistysksen jäsenet tekivät eilen retken Oulun kaupungin teatteriin  katsomaan Tuomas Kyrön kirjoittamaa,
Hannu Pelkosen esittämää monologia Mielensäpahoittaja.
Mainio esitys...
Mukavaa muistelemista pitkäksi aikaa!!!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #27 : 20.10.2013 09:46:10 »
Tänä iltana on tiedossa toivoakseni hieno konsertti. Tangotentetti! Enempää en vielä kerro!
 :) :) ;) ;) :D :D ;D ;D :-* :-*

acca

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #28 : 20.10.2013 10:48:28 »

 Pumpulille hienoa konserttikokemusta :)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #29 : 20.10.2013 12:25:41 »
Tango-Finlandia tunnustuksen konsertoijat saivat menneenä kesänä. Kapellimestari Riku Niemi johtaa "joukkuettaan" hienosti. Pieni "suuri" persoona. Ja solistinakin kultakurkku!

Pumpulo, nauti konsertista!