Kirjoittaja Aihe: musiikkia ja teatteria  (Luettu 50548 kertaa)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #60 : 20.10.2014 21:21:42 »
Lauantaiksi on liput Huittisten Risto Ryti-saliin. Dannyn kiitoskonsertti "50 vuotta showelämää". Odotukset taas korkella.

Voi hitsi! Sinne olisi hieno päästä, mutta kun ei oikein viitsi enää minkään lähteä.
Olen kyllä muutaman konsertin siellä ollut kuulemassa, Kari Tapiotakin aikanaan ainakin kaksi kertaa.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #61 : 26.10.2014 08:53:12 »
Nyt on sitten nähty sekin ihme, kuinka jäyhä satakuntalainen konserttiyleisö lämpenee, taputtaa seisaallaan, hihkuu, laulaa ja lähestulkoon rokkaa paikallaan!  ;D

Danny otti omansa: Tuulensuojaan, Kesäkatu, Delilah, Seitsemän kertaa seitsemän .........

Dannyn ympäriltä ei ole koskaan puuttunuut kauniita, lahjakkaita, vähäpukeisia nuoria naisia. Niin ei nytkään.

Jani Jalkanen ja Hänen Orkesterinsa oli iloinen yllätys. En ole tähän poppooseen aikaisemmin kiinnittänyt huomiota. Olivat tosi hyviä.

Konsertti päättyi Jani (Kari Tapion poika) Jalkasen laulamaan Olen Suomalainen.

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #62 : 28.10.2014 17:02:08 »
 Eikös vain Jani Jalkasen ääni muistuta aika paljon

 isänsä  ääntä, ikä kun tuo vielä vähän syvyyttä

  lisää. Jäi aikaisemmin vähän isänsä varjoon.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #63 : 28.10.2014 17:28:23 »
Jani Jalkanen orkestereineen oli jo mukana isänsä konserttikiertueilla.
On  isänsä jälkeen pitänyt itse konsertteja, esiintynyt mm. Risto Ryti-salissa.

Samaa mieltä olen merituulin kanssa hänen äänestään, on isänsä poika.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #64 : 02.11.2014 11:52:12 »
Niin tuli taas Porvoon katuja rampattua muutama päivä.Jotenkin minä nautin siellä vanhassa mukulakivi kaupungin osassa
kierrellessä.Toiseksi paras asuinympäristö mielestäni.
Kun kotiin palasin oli jo ystävättäreni keksinyt menomestaa.Kunttarilla on Frederik,niin hän tekstaili.
Täysin tuntematon suuruus minulle,mennään vaan niin saan tutustua.
Mieluinen yllätys oli tämä Junttidiskojen Kuningas,kertakaikkiaan....69v mies veti niin hyvän esityksen että oksat pois.
Ei jäänyt kukaan varmaan kylmäksi,siellä rokkasi ja wistasi niin vanhat kuin nuoremmatkin.
Puolituhmia vitsejä aina välillä ja taas menoksi.Siellä oli monta liikuntavammaistakin mukana ja kaikilla hauskaa..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #65 : 14.11.2014 07:46:03 »
 Huomenta,pitkä on tämä pimeä aamu kun ei osaa kovin kauan ..yksin..sängyssäkään pyöriä.
Näyttää nyt sen verran sääkin olevan kuiva että on varmaan siivouspäivä kunhan alkaa valo voittaa.
Olen odottanut että Pumpuli kertoisi sitä teatterireissustaan.
Nyt kun on kaamos niin teatterit ja musiikki tapahtumat tuovat vähän vaihtelua.Olen menossa ensi viikolla Seniorikerhon
mukana katsastamaan Kuopion remontoitua kaupunginteatteria ja siellä esitettävää musikaalia
The Sound of Musickia . Vielä kommentoin tuota Korpelan Suomen kielen sanakirjaa.Olisko tuo kakko murresana
Niitä kyllä löytyy suomen kielestä ja tekevät suomen kielen opiskelun vielä hankalammaksi näille vävypojilleni.
Mutta tuota nyhtöpossua kyllä vähän ihmettelen,että jo sanakirjassa,onhan se nyt niin rendikästä kaikkea nyhtää
broilerin koivetkin..Pärjäillään.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #66 : 14.11.2014 08:16:56 »
Ah, Anniliisa! En kertonut, kun minä täällä aina höpisen.  :-[

Matka oli viime lauantaina. Pikkubussilla Valkeakosken Teatteriin. Pieni, kiva teatteri vanhassa puutalossa.

Kappale oli: Tähti ja sen sisko. Siis farssiksi meni. Mutta oli ihan hauska ja katsottava. Päätähden nimeä en muista. Esiintynyt joskus Salkkareissa, mutta kun en katso salkkareita, niin nimi hukassa. Hänellä oli kaksoisrooli. Oli sekä tähti, että sen sisko. Sai siinä viuhuen mennä ja vaatteita vaihtaa.
Teatterin jälkeen oltiin paikallisessa ravintelissa syömässä. Ei nyhtöpossua, vaan kunnon pihvi. Nam.

Kakkoa syötiin ennen Huittisissa.

Viikon päästä lauantai on oikea kulttuuripäivä. Ensin on runoja Yrjö Jylhän teksteihin ja sitten Karjalakuoro esittää Talvisodan lauluja.

Illalla on Logomossa Kvartetti.

Saatan kertoa, tai sitten en!  ;)

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #67 : 14.11.2014 17:43:39 »

Olin viime viikolla katsomassa Logomon Kvartetin. Näyttelijät

olivat kyllä hyvin rooleihinsa sopivat, mutta silti se ei oikein

täyttänyt odotuksiani. "Ihan kiva" kuitenkin.

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #68 : 16.11.2014 11:36:39 »

    Aikoinani olin katsomassa Helsingin Kaupunginteatterissa "Kvartetin", siinähän oli silloin Suomen eturivin näyttelijät. Se teki lähtemättömän vaikutuksen.
   
    Viime talvena kävin sen katsomassa Tampereella Komediateatterissa. Sanon kuten merituuli; näyttelijät olivat rooleihinsa sopivat, mutta silti se ei täyttänyt odotuksiani. Taitaa olla niin että ensimmäinen kerta on kaikessa se juhlavin :)


Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #69 : 21.11.2014 12:42:36 »
Lukkosulaa ja lumpeenkukkia

Olin eilen katsomassa Risto Ryti -salissa musiikkikomediaa Lukkosulaa ja lumpeenkukkia.
(Dannyn konsertti jäi näkemättä, sillä olin samaan aikaan katsomassa samassa talossa naisten mestarusliigan ottelua LP VampulaHuittinen - OrPo.)

Esitys oli nautittava ja näyttelijöiden puhe kääntyi hyvin "Heli Laaksosen kielelle".

Veljekset Simo ja Petter elelevät vanhoina poikina muistellen edesmennyttä rakasta äitiään. Yllättäen heille tupsahtaa kännykkäliittymän kylkiäisenä sekatavarakauppa, ja entinen rauha on mennyttä. Kytkykaupaksi ristitylle liikkeelle siunaantuu vain kaksi asiakasta, sattumoisin paikalle eksynyt julkkiskaunotar Maria del Monte ja naapurin Sepe alias Ulla, joilla molemmilla on lämmin sydän ja pahasti vaivaava halipula. Maria del Montena on tv-sarjoista ja elokuvistaan tuttu Eeva Eloranta. Heli Laaksosen hersyvässä esikoisnäytelmässä vitsikäs ja surumielinen, hauska ja liikuttava kulkevat ripirinnan. Sydämellistä komediaa siivittävät hittisävelmät menneiltä vuosilta.

Huam! Täsä näytelmäs ei juara viina eikä olla ilkitemulkite. Kukka ei myäskä kettä lyä – vaik syyt olis ja miäl tekis.” H.L.

KÄSIKIRJOITUS Heli Laaksonen, OHJAUS JA PUVUSTUS  Eeva Eloranta, LAVASTUS Eeva Iiramo, Oikeudet Nordic DramaCorner. ROOLEISSA: Simo Skytölä – Aapo Oranen, Petter Skytölä – Harri Lemmetty, Sepe Susi alias Ulla – Annikki Saha, Maria del Monte – Eeva Eloranta. Kesto n. 2h15min, sis.väliajan

    Heli Laaksosen Facebook-sivuille pääset klikkaamalla tästä linkistä.
http://www.facebook.com/pages/Heli-Laaksonen-runoilijan-lukijakunta/177423722295740

    Heli Laaksosen matkablogiin pääset klikkaamalla tästä linkistä.
http://www.hulimaa.fi/index.php

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #70 : 01.07.2015 18:57:35 »
Olinpa lauantaina Kiikoisten 46. Purpureilla. Tuo 46 tarkoittanee , että tapahtuma oli 46:nen kerran? Vaikka mökin naapuripitäjässä onkin, niin vasta olin ekaa kertaa.

Oli tosi mukavat Purpurit. Soittoa ja laulua, siis kansanmusiikkia, oli koko illan Kesälavalla, Myllymäen torpassa, Navettasuulissa, Riihessä, Kuttupupissa, Seurojentalolla. Vaikka minkä oven avasit, niin aina soi!  :) ;D

Koska olin ekaa kertaa, niin paljon jäi näkemättä ja kuulematta.

Ensi vuonna uudelleen! Sitten saan vielä enemmän "irti".

Suviyön tansseissa esiintyi Heidi Pakarinen ja Karavaani.


pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #71 : 11.07.2015 09:37:28 »
Täytyy laittaa tähän kevennys em. Purpureista.

Tuttavani, tapahtuman talkoolainen, kertoi, että edellisenä vuonna joku rakastunut pariskunta oli kiivennyt lemmiskelemään riihen ylisille!  :-* :-* Kun paikan sulkemisen aika tuli, niin  talkoolainen kurkisti riiheen ja totesi sen tyhjäksi. Sulki oven munalukolla! Aikojen päästä sitten alkoi riihestä kuulua kova huuto ja jyskytys.  ;D

Onneksi oli joku vielä paikalla!.  ???


pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #72 : 06.10.2016 14:14:46 »
Syksy saapuu ja sen myötä kaikenlainen musiikki- ja teatteritarjonta. Kesäteattereista kun en välitä.

Viikon päästä lauantaina on matka Porin Teatteriin. Musikaali Olavi Virta. Käsikirjoitus ja ohjaus Heikki Paavilainen, koreografia Aleksi Seppänen. Nuorena Olavina Kim Willman ja vanhana Olavina Marko Honkanen. Odotan innolla kuulevani kaikki Virran parhaat, Täysikuut ym. ym.

Iltaan liittyy hyvää seuraa ja hyvää ruokaa!  :)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #73 : 21.04.2017 10:18:48 »
Tom of Finland. Olin eilen kokemassa musikaalin Turun Logomossa. Musikaalihan kertoo Touko Laaksosesta, Kaarinassa syntyneestä opettajaperheen pojasta, joka nousi maineeseen homoeroottisilla kuvillaan.

Hieman olin hämmentynyt!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: musiikkia ja teatteria
« Vastaus #74 : 06.11.2017 08:24:02 »
Tuolla toisaalla päiviteltiin pitkää ja pimeää syksyä. Siihen löytyy lääkkeitä: pullo punaviiniä, eläviä kynttilöitä ja levylautasella Olavi Virtaa tai Eino Gröniä. Siinä se!  :)

Syksy on myös kulttuururientojen aikaa. Turun uusitussa Kaupunginteatterissa kävin katsomassa Viimeinen laiva. Ensi lauantaina Porin Teatteriin Harmony Sisters.

Suunnitelmissa on Rauman Teatterissa Rakastunut Ryti. Tai esitetään sitä Huittisten Risto Ryti-salissakin. Kevätpuolella tulee Poriin Tango d more. Eino Grönin elämästä.

Ja Turussa oli juuri ensi-ilta Seitsemän veljestä. Tulee olmaan mielenkiintoista nähdä veljekset farkuissa!

Aktiivista syksyä!  :-*