Kirjoittaja Aihe: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa  (Luettu 47006 kertaa)

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #15 : 21.05.2013 18:58:30 »
Niinkös olit hemuli viimeviikolla pohjoisen hämeen kierroksella,,vai läntistäkö se on,(maantiedosta 5+ kansakoulussa).
Virroilla olin minäkin, tiistai-keskiviikko vrk:n. olinkin oikein kutsuttuna, joka kesä kutsutaan,,kaikenmoiset trahteerinkit
ovat vallan maksuttomia.
 Mun plikkani ylläpitää sitä sataman Paarpuuria,, jonka terassien kesäkuntoonsaattamisessa, olen vuosittain kysyttyä
apuvoimaa, joskus vallankin ,suunnittelua myöden. Voin kaiketi senkin sanoo, ettei kaupunki,,lupauksistaan huolimatta
ole toimertunut saattamaan paikkaa suunnitelmien mukaiseen kuntoon.
Mainoksena voin sanoo et paikka on avaran rento,vedenläheinen laajoine venesatamineen,,paikkakunnan kohtaamis
alue, johon myös höyrylaiva Tarjanne satamoitunut jo yli 100 vuotta.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #16 : 21.05.2013 20:19:10 »
Eipä satuttu Kropsun kanssa yht'aikaa Virroille, olin siellä torstaina.
Olishan se ollut kiva moikata, sillä tottahan vanhat huittislaiset toisensa olisi tuntenut.  :D
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #17 : 21.05.2013 21:08:02 »
 Asiasta ,ensimmäiseen, et  kaakkanakkaan ollu hemuli..
Eiks vaan oon nättiä seutua,,,huittislaiselle,,kuka ny siitä tykkää..
Hullukin oon , kunen siellä kesääni vietä....Vai oonko?

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #18 : 23.05.2013 13:11:43 »
Kieltämättä Virrat on kaunista seutua, mutta kait ne omat kotikulmat vaan ovat parhaita, koska sinäkin Kropsu olet sinne synnyinseudullesi palannut.
Joskus tosin  olen sanonut, että miksen silloin kun vielä oli helppoa valita asuinpaikkansa, niin miksi en asettunut johonkin muualle vaan jäin tänne "mettänkulmalle"!
Silloin 50-60-luvulla kun vielä voi työpaikkansakin vähän valita.
Mutta täällä ollaan ja suht.koht. tyytyväisenäkin.  :D
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pauliina

  • Vieras
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #19 : 23.05.2013 15:02:19 »
Joskus tosin  olen sanonut, että miksen silloin kun vielä oli helppoa valita asuinpaikkansa, niin miksi en asettunut johonkin muualle vaan jäin tänne "mettänkulmalle"!
Silloin 50-60-luvulla kun vielä voi työpaikkansakin vähän valita.
Mutta täällä ollaan ja suht.koht. tyytyväisenäkin.  :D

 Niin se meni Hemuli,mutta oliko sinullakin jokin tietty juttu minkä vuoksi joku paikkakunta tuli valittua :-*.
 Silloin oli tunteet pelissä,eikä siinä silloin ollut mitään merkitystä "mettäkulmilla". Nyt vanhempana vois paikkakuntaa vaihtaakin, mutta hankalaksi vetää kun on asunut samoilla sijoilla 45v.
 

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #20 : 23.05.2013 17:31:21 »
Niin se meni Hemuli,mutta oliko sinullakin jokin tietty juttu minkä vuoksi joku paikkakunta tuli valittua :-*.
 Silloin oli tunteet pelissä,eikä siinä silloin ollut mitään merkitystä "mettäkulmilla". Nyt vanhempana vois paikkakuntaa vaihtaakin, mutta hankalaksi vetää kun on asunut samoilla sijoilla 45v.

Pauliina olet ihan oikeassa, silloin tosiaan enää ei ollut paljoa vaihtoehtoja.  Nyt tulee heinäkuun lopulla 50 vuotta siitä, kun ensi kerran näihin maisemiin linja-autossa tulin ja olin kauhuissani, että eihän täällä ole kuin pahuksen mutkaiset tiet ja sitä "mettää", sitä riitti.  ::)  Kuusi vuotta olin töissä ja sitten olisi työpaikka siirtynyt toiselle puolen maakuntaa ja sanoin itseni irti ja jäin tänne.

No ei tämä ihan takapajulaa sentään ole, uusia teitäkin on saatu moneen suuntaaan ja autolla pääsee sitten joskus tuulettumaan, jos liikaa alkaa "ahistamaan". Sitäkään ei tapahdu enää niin usein kuin vuosikymmeniä sitten, ei viitsisi oikeastaan minkään enää lähteä.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #21 : 23.05.2013 19:11:10 »
Kyllä ne omat kotikulmat varmaankin on parhaita missä on lapsuutensa ja nuoruutensa ainakin osittain viettänyt. Minäkin elin täällä ensimmäiset parikymmentä vuotta mutta sitten tuntui kivalta vaihtaa maisemaa ja lähteä pois täältä mokomasta tuppukylästä. Nuorena sitä kai ajattelee niin omasta asuinpaikastaan.
Olinkin sitten muualla liki 30 v ja sitä alkoi sitten vähän vanhempana kaipaamaan takaisin synnyinseudulleen kun kävi täällä kesälomilla ja talvilomillakin. Alkoikin taas näyttää mukavalta paikalta asua. Se olikin sitten kiinni työpaikoista ja lapsista jotka oli siellä syntyneet eivätkä olisi halunneet lähteä mihinkään sieltä.
Lapset kun lensi pois pesästä ja mies jäi eläkkeellle niin sitten tuli tilaisuus muuttaa tänne. Nyt ollaan asuttu tässä talossa jo 14 v.Täytyy myöntää että alkuun tuli ajateltua jonkun kerran että hulluja kun muutettiin tänne kun kaikki ystävät jäi toiselle puolen maata. Täällä taas ei tuntenut paljon ketään enää. Mihin lie häipyneet tai muuttuneet 30 v:ssa  niin paljon ettei tuntenut enää. No nyt viihdymme hyvin ja uusia ystäviä on montakin. Ei olla unohdettu entisiäkään ystäviä Varsinais-Suomessa. Tänään just pudotin kortin postilaatikkoon entiselle työkaverille Raisioon syntymäpäivän johdosta.
Kaduta ei mikään, aikanaan täältä lähtöni eikä takaisin paluuni. Ihan hyvä tämä paikka on asua ja tähän mennessä turvallinenkin.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2013 19:27:13 kirjoittanut Annuska »

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #22 : 23.05.2013 20:01:20 »
Kieltämättä Virrat on kaunista seutua, mutta kait ne omat kotikulmat vaan ovat parhaita, koska sinäkin Kropsu olet sinne synnyinseudullesi palannut.
Joskus tosin  olen sanonut, että miksen silloin kun vielä oli helppoa valita asuinpaikkansa, niin miksi en asettunut johonkin muualle vaan jäin tänne "mettänkulmalle"!
Silloin 50-60-luvulla kun vielä voi työpaikkansakin vähän valita.
Mutta täällä ollaan ja suht.koht. tyytyväisenäkin.  :D
Pauliina tossa perää jotain tiettyjä juttuja", asuinpaikkakunnan valiutumisessa.
Niin se taitaa monellakin olla, yks ohjaava tekijä on "pesänteko villitys määrättynä aikana.
Kakskymppisenä minä täältä karkasin ja eläkeläisenä tulin takaisin..
Hankimme Mummelinmökin kesäpaikaksemme, lähinnä minun valintani, täällä sitten oleilinkin
yksiksenikin, kunnes leskeys yllätti, hyvinkin äkkinäisesti. Perikunnan kanssa sovimme että
muutan tänne vallankin . sitä onkin jatkunut jo kohta 10 vuotta.
Siellä Virroilla on vaan tyttäreni yritys joss käyn joskus jelppaamassa. en ole siellä asunut koskaan.
Kyllä näitä vanhoja "kamuja vieläkin vastaan tulee, sillon tällön, kymmenessä vuodessa tuttuus palaa.
täällä olen syntynyt, samalla kylällä.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #23 : 24.05.2013 07:09:51 »
Vähän samoin on näköjään tuo Kropsunkin elämä kulkenut kuin minunkin, että parikymppisenä ollaan häippästy ja vanhempana tultu takaisin synnyinseudulle.

Yhtenä iltana telkkarissa oli eläkeläisistä jotka olivat osan vuotta Thaimaassa ja osa kai oli muuttanut sinne kokonaan. Kyllähän sitä joskus pitkän kylmän talven aikana tulee mieleen että olisi parempi olla jossain lämpimässä maassa mutta ei minulla ole koskaan ollut sellaista hinkua että haluaisin muuttaa sinne.




Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #24 : 24.05.2013 08:59:09 »
Annuska ja Kropsu ovat muuttaneet eläkepäivinään takaisin synnyinseuduilleen.
Vaikka synnyinseutua hyvällä muistelenkin, tuskin mua sinne enää takaisin saisi muuttamaan.
Yksi sisko asuu siellä, mutta muuten alkaa olla kaikki olla aika vierasta.

Joskus on ollut puhetta rivitaloon muutosta lähemmäksi palveluja, mutta isäntä, hän ei lähde minkään kotoaan, vaikka voihan sekin tilanne joskus tulla pakostakin eteen.

Kyllä kait se niin on, että tältä seudulta sitten joskus lähdetään jalat edellä

Kauaksi taas mentiin alkuperäisestä aiheesta!  ::)
« Viimeksi muokattu: 24.05.2013 11:28:45 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #25 : 24.05.2013 17:14:23 »
Kyllä kait se niin on, että tältä seudulta sitten joskus lähdetään jalat edellä

Kauaksi taas mentiin alkuperäisestä aiheesta!  ::)

No, muutat sitten joskus Raumalle, johonkin rivitaloon, jos muutat.

No, minä olen sitten silloin jo pois täältä, muuttanut Poriin, sinne  synnyinseudulle jos kaikki kerran mennään alkupisteisiinsä.

Mutta laitan sitten tiedotteita koska muutan ja mihin, saattaa käydä niinkin, että muutan Taivaan kotiin. Sinnehän me kaikki kuitenkin ajallaan mennään.

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #26 : 24.05.2013 17:42:42 »
Kyllä teistä monet on näköjään on muuttanut asuinpaikkaa ristiin rastiin pitkin
Suomen niemeä, sitten on meitä jotka olemme pysyneet samoilla kulmilla
koko ikämme. Minäkin kymmenisen kertaa olen muuttanut, mutta kaikki muutot
on parinkymmenen kilometrin säteellä. Kerran vielä pitäisi muuttaa ennen
lopullista muuttoa, omakotitalosta kerrostaloon,mutta sitäkin suunnitellaan aina
vaan "ensi vuonna".

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #27 : 24.05.2013 17:45:51 »
Oho alkuperäinen aihe olikin vähän
muuttunut matkan varrella, no mutta
sattuuhan sitä.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #28 : 24.05.2013 17:54:33 »
No, muutat sitten joskus Raumalle, johonkin rivitaloon, jos muutat.

Ei ikinä kaupunkiin....
Eikä sinne alkupisteeseenkään.
Siis ollaan vain täällä nykyisillä asuinsijoilla!

Ps. Tuli vielä mieleeni, että jos kunnanisät kaikessa viisaudessaan joskus erehtyvät päättämään, että Raumalle liitytään,
niin sitten ollaan kaupunkilaisia että heilahtaa!  :(
« Viimeksi muokattu: 24.05.2013 18:01:11 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa
« Vastaus #29 : 24.05.2013 20:11:17 »
Porin Jazzeille kesällä.

Kaikki mukaan