Keskustelualueet > Matkailu

Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa

(1/11) > >>

Aarno Korpela:
Suomi kesätapahtuminen luvattu maa.

Paljon tapahtumia pieniä ja suuria. Kaikkiin haluamiinsa ei ehdi menemään ja kuitenkin joku mukava saattaa jäädä vallan huomaamatta.

Kertokaa meille muille, mihin aiotte mennä tai missä olette jo käyneet. Kertokaa myös niistä pienistä retkistä, joille haluatte tai aiotte osallistua.

Itse tykkään nauttia kesästä ihan omassa pihapiirissä, mutta silti ajattelin .. siis tässä listaa:

Kesäteatterit ja tiekirkot kiinnostaa.
Vivamoretkelle menen anopin turvaksi.
Ruotsinlaivallekin tekis mieli
Mereen oli kivas päästä uimaan
Ja kerran kesässä pitää uskaltaa mennä lavatansseihin.
Joku musiikkitapahtumakin olis kiva.
Porin maatalousnäyttelyyn saatan mennä.
Tässä vähän alkuun. Joskus on ihan kiva ajellakin ilman määränpäätä, kun ajolupakin uudistettiin.

LAITTAKAA KOHTEITA IHAN NIMELTÄ. Kun olette olleet kivassa paikassa kertokaa ja liittäkää kuvakin mukaan. (pienentäkää kuvan resoluutio 72:ksi ja leveys maksimissaan 500.) :D

Hanna:
Jo vuosikymmeniä olen elätellyt sisälläni haavetta lähteä kesämatkalle ilman päämäärää. Ihan vain istua autoon, pysähtyä sitten kun siltä tuntuu, jäädä paikalle ja tutustua siihen paremmin, tai yhtä hyvin jatkaa matkaa heti aamulla. - Haaveeksi vain on jäänyt, ainakin tähän asti. Saa sitten nähdä jääkö kokonaan toteuttamatta.  ;)

Piikatyttö:
Nyt kehutaan...

Googlettakaa vox elevato 2011.

Pienen syntymäkuntani seurakunta on saanut mahtavan kesätapahtuman aikaiseksi jo monena kesänä. Ohjelma, jonka talkooväki on saanut tällekin kesälle aikaiseksi, on uskomaton.

La 2.7.2011 Jorma Hynnistä säestää Pertti Eerola, joka on Helsingissä Tuomiokirkkoseurakunnan kanttorina Johanneksen kirkossa. Ehdin olla yhden kauden Johanneksen seurakunnan seurakuntaneuvostossa ennen Hesasta muuttoamme ja Pertti Eerola tuli tuolloin tutuksi. Vaimonsa on oopperalaulajatasoa.

Jos vuokrauskäyttöön tuleva kolmen "talon" rykelmä olisi  "vox elevato 2011" ajaksi ollut jo käyttöönottotarkastettu, olisin voinut täältä pyytää "koeasujia" ko. tapahtuman ajaksi.

Samaisen seurakunnan "Syntisen miehen kitaramessu" on saanut messun vastaanottaneiden kirkkojen tilat "pullistelemaan. Istumapaikat eivät ole kirkoissa riittäneet. Eli kaiken ei tarvitse olla suurta ja kallista.

Hyviä kesäretkiä teille kaikille!

pellava:
Olen ollut jo monia kesiä Manamansalossa saaripäivillä ja sinne aion nytkin (tosin kökkätöihin )
Se on sellainen musiikkipitoinen ohjelma päivä Kassu Halosen taidetalon pihamaalla, sielä ollaan vähän kuin picnikillä koko perheen voimin. varmaan googlesta löytyy, en osaa liittää kuvia tai ainakin se veisi niin paljon voimia ettei jaksa.
ps. sielä on myös laulaja Anne Mattilan töitä Kultalevy salissa näytillä aika hyvä taiteilija silläkin saralla.
Ainakin kaksi teatteri varausta on Törnävän kesäteatterissa Siunattu Hulluus ja Kauhajoella Olavi Virran elämästä kertova juttu.
Tällä viikolla pääsen Tyrvään uusittuun Pyhän Olavin kirkkoon jota odotan myös mielenkiinnolla.
Ja tietysti naisten tansseihin aina kun vain viitsii lähteä.

Olen muuttamassa maalta kaupunkiin....mitenkähän nyt käy Jalmarinpoika  ;)

Jalmarinpoika:
pellava kirjoitti:
> Olen ollut jo monia kesiä Manamansalossa saaripäivillä ja sinne aion nytkin
> (tosin kökkätöihin )
> Se on sellainen musiikkipitoinen ohjelma päivä Kassu Halosen taidetalon
> pihamaalla, sielä ollaan vähän kuin picnikillä koko perheen voimin. varmaan
> googlesta löytyy, en osaa liittää kuvia tai ainakin se veisi niin paljon
> voimia ettei jaksa.
> ps. sielä on myös laulaja Anne Mattilan töitä Kultalevy salissa näytillä
> aika hyvä taiteilija silläkin saralla.
> Ainakin kaksi teatteri varausta on Törnävän kesäteatterissa Siunattu
> Hulluus ja Kauhajoella Olavi Virran elämästä kertova juttu.
> Tällä viikolla pääsen Tyrvään uusittuun Pyhän Olavin kirkkoon jota odotan
> myös mielenkiinnolla.
> Ja tietysti naisten tansseihin aina kun vain viitsii lähteä.
>
> Olen muuttamassa maalta kaupunkiin....mitenkähän nyt käy Jalmarinpoika  ;)
************
Jalmarinpoika miettii, mikä mahtakaan olla syy muuttaa maalta kaupunkiin?
Mutta kiitos vinkeistä. Etelä-Pohjanmaan kierros olisi varmaankin antoisa. Pyhän Olavin kirkossa olen käynyt montakin kertaa. Hain tietoja Manamansaaresta ja löysin vallan uutta tietoa itselleni. On tämä Suomemme ihana maa, josta kansakoulussa laulettiin "joka niemen  notkohon saarelmaan kodin tahtoisin  pystyttää ......"
Nyt taloja pystytetään kaupunkiin .. hmmm.

Tässä hiukan tietoo Manamansaaresta:
"Manamansalo on kylä ja saari Vaalan kunnassa Oulujärvellä Ärjänselän ja Niskanselän välissä Kainuussa entisessä Oulun läänissä. Saari on Oulujärven suurin saari, sekä valtakunnallisesti sisävesien viidenneksi suurin, ja kaikkiaan Suomen neljänneksitoista suurin saari. Saaren pinta-ala on 76 km². Lähimmät päätaajamat ovat Vaalan sekä Paltamon kirkonkylät. Saari on tunnettu pitkistä hiekkarannoistaan.

Saaren pituus on 16,2 kilometriä ja suurin leveys 13,8 kilometriä. Saareen on kiinteä tieyhteys pohjoisesta valtatieltä 22. Alassalmen lautta liikennöi Manamansalon ja mantereen välillä saaren lounaispuolella. Saaren pääväylä on Paltamon Melalahdesta alkava Manamansalontie (yhdystie 8820), ja yhdystie 8823 yhdistää Manamansalon pohjoispuolisen Kaivannon Vaalan keskustaajamaan.

Manamansalo oli Vaalan seudun ensimmäinen kuntakeskus. Kirkko rakennettiin 1500-luvulla. Toinen kirkko rakennettiin Säräisniemeen 1700-luvulla.
Kassu Halonen on kotoisin Manamansalosta."

Olen käynyt Kreetan saarella ja siihen ihastunut, mutta miksen ole käynyt koskaan Manamansalossa? Siihenkin voisin ihastua.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta