Keskustelualueet > Koti

Kesän maku

(1/18) > >>

pumpuli:
Juuri nyt. Tuoreista raparpereista tehty kiisseli vähänlämpimänä. Kylmä vatkattu vaniljakastike päälle.

Mikä on sinun kesän makusi? :P

pellava:
Kävelin eilen kotikyläni lävitse, sen ns. torppari kylän jossa oli hyvin tiheään asuttuja pieniä punaisia tupia mutkittelevan hiekkatien varrella.
Olivat hyvin hoidettuja pihoja useimmat loma asuntoja, hyvin kivisiä tontteja ja kukka ryhmiä kivien juurella, jossain haukkui koira,jossain isäntä pilkkoi puita, puulämmitteiseen vanhaan saunaan ja se tuoksu joka siitä leijailee kylän yllä, se saa aina lapsuuden lauantait mieleen kun isä kantoi saunaan ja pesi meitä.
Olen veljeni kanssa halunnut monasti ostaa sieltä mäeltä tönön ne on niin ihania pienine kallistumisineen ja kapeine teineen mutta vielä emme ole ehtineet aina ne menee käsistä.
Lapsena kuljetimme kesäisin lehmiä paimeneen sen kylän lävitse takamaille ja pelkäsimme että lehmät karkaa meiltä noihin pihoihin.

Raparperi kiisseliä olen keittänyt jo kolme satsia, se taitaa riittää kun tulevat niin puumaisiksi, veljeni soitti ja kysyi myös kiisselin teko ohjetta saa nähdä malttoiko olla enää keittämättä perunajauhoja.
Odottelen myös kotimaisia uusia perunoita ja samalla olen huolissani tuosta ulkomailta tuodusta ruuasta, mitä me sitten syödään kun kotimaassa ei enää kannata viljellä paljoakaan.
Toivottavasti ei näe sitä aikaa.

Hanna:
Hyvää on raparperikeittokin, mutta minulle kesän maku on kesäkeitto. Ihan vielä ei sitä saa, mutta sitten kun herneenpalot paisuvat ja porkkanat ja kukkakaalin ja muut saa omasta maasta niin mitään parempaa en tiedä.

Jalmarinpoika:
Hyvää iltaa Kultaisen iän kansalaiset.

Jalmarinpoika on lopettanut perunanviljelyn.
Alkoi tuntumaan, etten enää saa perunoita kasvamaan.

Torilta ostin juuri maasta nostettuja Timo-perunoita.
Samalla tuli todistettua, että varhaisperunana Timo on edelleenkin hyvän makuinen,
kunnes Siikliä tulee markkinoille.

Siitä en selvää saanut, maistuiko parhaimmalta voin vai sillin kanssa.
Hyvältä maistui joka tapauksessa.

tai ...
Oliko se sittenkin parasta kuin voissa paistoin aamulla ne timot,
joita illalla en jaksanut kaikkia syödä. :D

Perunaterveisin ja hyviä unia toivottaen
Jalmarinpoika

pumpuli:
Se paras kesän maku on vielä maistamatta. Mansikat! Juhannuksena sitten.  :P

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta