Kirjoittaja Aihe: Unta sopivasti  (Luettu 6245 kertaa)

Jalmarinpoika

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Unta sopivasti
« : 26.05.2011 09:36:37 »
Hyvää aamupäivää kultaisen iän kansalaiset Suomessa ja ympäri maailmaa.

Viime yön Jalmarinpoika nukkui 7 tuntia  kertaakaan heräämättä. Tulikohan liikaa unta, koska siitä huolimatta väsyttää. Tuo on Jalmarinpojalle mysteeri, mikä on sopiva unen määrä.  Netistä luin, että jos nukkuu liian vähän tai liian paljon kuolee nuorempana.

Johtaa toiseen isoon kysymykseen, mikä on sitten sopiva elämän mitta. Harmitteleeko sielu kuoleman jälkeen, että olisinpa nukkunut pidempään tai vähemmän, niin vielä tuossa ruumiissa tallustelisin maan päällä ... vai onko sittenkin tyytyväinen?

Olen nukkunut tänä keväänä huonosti, sillä joka aamu olen herännyt neljän maissa, vaikka olisin mennyt nukkumaan puolenyön aikaan. Sitten on vaan yrittänyt väkisin maata. Viime yön siis nukuin kertaakaan heräämättä.

Oliskohan auttanut, että eilen illalla istutin intoa täynnä uusia luumu-, kirsikka- ja omenapuita, tosin vain 2 kutakin sorttia ja sitten kävin saunan löylyissä ja join kuumaa kaakaota. Jopa näkäräinen oli jäänyt juomatta yöpöydälle ja kirja pudonnut lattialla, kun Jalmarinpoika oli nukahtanut.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Jalmarinpoika

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Re: Unta sopivasti
« Vastaus #1 : 31.05.2011 07:01:20 »
Hyvät ystävät tässä nettiavaruudessa!

Tänä aamuna Jalmarinpojalla ei ole muuta tärkeää kerrottavaa kuin kuinka  ihana aamu on sateisten päivien jälkeen koittanut.
JP heräsi neljältä ja koska uni loppui kuin seinään, aamutoimet on tehty. Haaveiltu kaikenlaista ulkona kuljeskellen. Nyt voinkin  mennä koittamaan, saisinko univajeen korjattua. Kello 12 olen luvannut mennä ystävien kanssa syömään tai kuten on tapana hienosti sanoa lounaskokoukseen.

Lueskelin tämän foorumin kirjoituksia ja alan minäkin olla vakuuttunut, että kävely liikuntana on ihan nasta juttu. Mutta nyt kävelen makuhuoneeseen :lol: .
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »