Kirjoittaja Aihe: En voi lähteä lomamatkalle  (Luettu 19742 kertaa)

Anonymous

  • Vieras
En voi lähteä lomamatkalle
« : 13.01.2011 13:17:00 »
Surkeasti ovat siis wanhan gubben asiat.

Miksi en voi lähteä lomalle tai lomamatkalle - siinäpä kysymys :shock:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #1 : 13.01.2011 15:30:19 »
Että miksi ei lomamatkalle? Minulla ainakin on selvä syy: Eivät rahat riitä. Puhuvat tästä asiasta tuolla Rahat-osiossakin. - Oletteko muuten koskaan verranneet meidän eläkeläisten tuloja virallisiin köyhyysrajoihin? :cry:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

pauliina

  • Vieras
Re: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #2 : 13.01.2011 16:50:59 »
Ei kyllä kiinnosta verrata,siinä voi tulla vaan pahoille mielin,ja sepä jos mikä vie energiaa.
 Hyvän kysymyksen teen minäkin...miksi en voi lähteä lomamatkalle...
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #3 : 13.01.2011 21:26:10 »
pauliina kirjoitti:
> Ei kyllä kiinnosta verrata,siinä voi tulla vaan pahoille mielin,ja sepä jos
> mikä vie energiaa.
>  Hyvän kysymyksen teen minäkin...miksi en voi lähteä lomamatkalle.

Energiaa kuluu eikä tahdo tulla valmista. Minä en voi lähteä lomamatkalle
koska kuvittelin (siirretyn hymiön näkyvän kohta tässä , vaikka se näkyykin
vasta esikatselussa)., ja sikstoiseks'.. en saa koira- rontilleni hoitajaa kuin korkeintaan
vrk.si.  Joudunkin matkailemaan vain kotimaakunnassa. :twisted:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

ketoneilikka

  • Vieras
Re: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #4 : 14.01.2011 15:34:08 »
no siksi, kun
- poika käy koulua
- grillikota jäi kokoamatta tontille syksyllä kuljetusliikkeen mokan takia
- (eläkekotiin) kauas on pitkä matka eli noin 1000 km
- kämppäkin on vielä kotikodin pihalla, eikä tontilla
 ja ennen kaikkea siksi, kun ei sitten pätkääkään kiinnosta lähteä rannoille makaamaan tai kaukomaille idän ihmeitä ihmettelemään! kotimaassa on nähtävää ja koettavaa loppuiäksi, eikä siltikään ehtisi kaikkea nähdä. että paras pysyä kotimaan kamaralla ja jättää ne vähäisetkin markkansa... siis euronsa suomeen.   :D  ;)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

espen

  • Vieras
Vs: Re: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #5 : 06.08.2012 14:53:27 »
Energiaa kuluu eikä tahdo tulla valmista. Minä en voi lähteä lomamatkalle
koska kuvittelin (siirretyn hymiön näkyvän kohta tässä , vaikka se näkyykin
vasta esikatselussa)., ja sikstoiseks'.. en saa koira- rontilleni hoitajaa kuin korkeintaan
vrk.si.  Joudunkin matkailemaan vain kotimaakunnassa. <!-- s:twisted: -->:twisted:<!-- s:twisted: -->
Kyllä eläkeläinenkin lomamatkalle pääsee, jos vain haluaa. Ei suinkaan niin toimeton voi olla, etteikö asia jotenkin järjesty. Se on tietenkin sitten aivan eri asia, että minkälaiselle lomamatkalle hamuaa.

Luxusta olevat  lomat ympäri maailmaa risteilyaluksissa, vai halvin Tallinnan matka?. Sitten löytyy kaikkea siltä väliltä.

 Koirankin saa hoitoon edullisesti, ainakin me saimme silloin kun meillä oli koira. Pitää olla liikkeellä optimistisin ottein, eikä nuutua itsesääliin.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #6 : 22.03.2016 20:54:07 »
Monenlaista estettä on löytynyt näillekin sivuille matkoille aikoville.
Luin juuri sanomalehdestä että 1150 € on raja onko köyhyysloukussa.
Olen sitä mieltä että moni pärjää vähemmälläkin ja jollekin ei riitä tuollainen summa alkuunkaan.
Nyt onkin kyllä parempi pysyä kotinurkilla . Pommit paukkuu maailmalla..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #7 : 22.12.2017 19:56:11 »
 Koko syksy on  suunniteltu Joulumatkaa Baijeriin ja Saksan alpeille.
Matkaseurana vanhin tyttäreni. Matkat varattu ja maksettu, Mutta,Mutta, viime sunnuntaina otin hyvän kuperkeikan,sen punainen sekuntti ja makasin käteni päällä siinä tiellä jyrkässä rinteessä.Heti tajusin että kävi nyt huonosti.Kengissäni oli apteekista ostetut liukuesteet,oli uutta lunta tiellä ja nastat eivät pitäneet.Ranne murtui niin pahasti että piti leikata ja ..raudoittaa..En ollut ainut ensiavussa yksin,siellä oli satamäärin ihmisiä hoidon tarpeessa, yksikin mummo esitteli näitä uusia älynasta kenkiään,ei ollut turvaa antanee.t Minä olin aikoinaan monta vuotta luuntiheys mittaus ryhmässä ja aina oli arvot keskitason yläpuolella,tuskin enää kun ei käsi kestänyt.mutta tyydyn kohtalooni.matka on peruttu,tytär lensi yksin. Täytyy tyytyä kotijouluun ,onneksi oli vakuutukset kunnossa.
JOULURAUHAA KAIKILLE.

 

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #8 : 23.12.2017 10:43:43 »
Todella harmillista, Anniliisa. Toivon sinulle hyvää paranemista. Kädestä tulee varmaan entistä vahvempi. Minulle laitettiin ulkorapuille uusi päällyste, jonka piti olla luistamaton. Vaan ei! Jäätävällä kelillä uudet laatat on liukkaita. Toisella puolella rappua on kaide. Toisellekin puolelle ollaan laittamassa, mutta Remontti-Reiskat ehtii hommiin vasta tammikuussa!

Turvallista Joulua!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #9 : 13.03.2018 19:58:51 »
Ilokseni huomasin että en kovin paljon ..loukannut.. kommentillani etelänlämmössä istuskelijaa.
Ihan vain omaksi ilokseni seurailen sekä polikointia että tätäkin palstaa.
Olen saanut viettää muutaman talven Floridan lämmössä ja tiedän että onhan se toista kuin täällä kylmässä pohjolassa.
Nyt ei enää huvita reissata,vanhuus ei tule vaivoitta.
Jospa jo  alkaisi kevätaurinko lämmittää suloista Suomenmaatakin.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #10 : 25.03.2018 08:55:43 »
Ensin vastaan Pumpulille  tuosta Ikitiestä.Minä luin kirjan aikoinaan heti kun se ilmestyi.Olen ihan Antti Tuurin Fani .Pidän hänen kerronta tyylistään,on niin helppoa lukea.

.Aihekin liippasi läheltä.Minulla on ystävätär joka on syntynyt Amerikassa vuonna 1926.
Hän oli pieni tyttö kun tuli vanhempiensa mukana takaisin Suomeen.
 
.Laiva oli ollut täynnä Amerikasta takaisin tulevia suomalaisia.
Suurin osa juuri näitä itänaapuriin haluavia hyväuskoisia joista tuo Tuurin IKI-tie kertoo.

 Suomeen tulevat olivat vilkuttaneet valkoisella liinalla ja näillä matkaa jatkavilla oli punaiset liinat.
Elokuvaa en ole minäkään vielä nähnyt.

Mielenkiinnolla myös nyt seuraan mitä Justiina sanoo tuosta Hurmeen Niemi-teoksesta.

Hyvää Palmusunnuntaita. 

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #11 : 26.03.2018 08:16:20 »
Olen nyt vähän väärällä kaistalla mitä lukunurkkaan tulee mutta haluan antaa tilaa ja lukurauhaa näin useammalle.
Kuten jo kerroi olen lukenut kaikki Antti Tuurin kirjat sitä mukaa kun olen ne käsiini saanut .Monet lähihistorian tapahtumat näin avautuvat.
Niitä ruumiitakin kuljettanut Jussi aina vaihtoi punaista nauhaa valkoiseksi tarvittaessa.
 Kaikki tämä vain antaa ymmärtää miten turhaan ihmisiä lahdattiin silloin sisällis- sodan aikaan .Politiikka ja ahneus ovat usein  syy ja pienet ihmiset kärsii. Ja sama meno maailmalla vain jatkuu vieläkin.
Mutta nyt taas pihaa putsaamaan,Huoltovirma vei lunta katoilta mutta rapunedusta on nyt vielä siistimättä..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: En voi lähteä lomamatkalle
« Vastaus #12 : 14.04.2018 07:26:54 »
Ensin kiitos Justiinalle,hyvin taas käsittelit  lukemaamme kirjaa Niemi.
Mielestäni mielenkiintoinen asia oli myös nuo Pietarin kanavien kaivajat.
Hurme kertoo kolmekymmen vuotisesta sodasta.
Silloinen Suurvalta  Ruotsi taisteli Turkkilaisten kanssa Venäjää vastaan.
 Hävinneet Ruotsalaiset sotavangit kaivoivat Pietarin kaupungin kanavia,oli kai siellä joku  Suomen sukuinenkin vanki joukossa.
Mielenkiintoni heräsi kun on aikomus tehdä kevätretki Pietari-Viipuri seuduille.
Jospa siellä Karjalan kunnailla käkönenkin kukkuisi.