Kirjoittaja Aihe: Koti  (Luettu 39979 kertaa)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #60 : 23.03.2020 17:11:30 »
Olisi liian kornia jatkaa Kaikki hyvin -ketjuun. Henkilökohtaisesti kaikki on vielä hyvin Puupään mökissä ja läheisillä, mutta ei kaikkialla ja kaikilla.
Karanteeni ei juuri muuta mitään. Kotosalla olen tottunut elämään muulloinkin. Ruokahuolto onnistuu järjestelyin, kirjasto antoi  sähköpostillaan pitkän lainausajan. Apteekkiin pitäisi päästä hakemaan kumppanin rohtoja. Niitä tarvitaan kassikaupalla. Apteekki on järjestänyt aamuaikoja meille riski-ihmisille, mutta aikainen ylösnousu ei ole leipälajini.
Jos mennään  ulkonaliikkumiskieltoon, joutuu turvautumaan kotisairaanhoitoon. Heillä on taas liikaakin asiakkaita.

Onneksi on oma piha ja perämetsä ulkoilua varten. ;) Ihmisiin ei törmää vahingossakaan, paitsi lauantaina ovenraosta työnnettiin kaksi kuhafileetä naapurin kalamiehen toimesta. Viime perjantaiaamuna ani varhain ajelin kyläkaupalle - taas aika meille arestilaisille - ja yli 10 kilometrin matkalla näin kolme kaurista ja yhden  kissan, en ensimmäistäkään  autoilevaa tai muuten  liikkuvaa ihmistä. Kaupassakin olin ainut asiakas.

On sellainen odottava tunnelma. Mitä esivalta määrää, tarttuuko tauti läheisiin, kuinka kauan tämä kestää, normalisoituuko elämä meillä ja muualla, kestävätkö ihmisten hermot poikkeusoloja..? Monta kysymystä ilmassa.
Kuka sanoikaan näin: "Siitä on lähdettävä että tähän on tultu"?
Voikaa hyvin!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #61 : 28.03.2020 07:38:42 »
Kunpa nyt auttaisi tämä eteläiseen Suomeen laitettu liikkumisrajoitus.Jospa näin tämä paha kulkutauti-epidemia saatais rauhoittumaan.

Eipä nyt tarvitse varautua pääsiäisvieraiden varalle.Ollaan nyt vain kaikki kiltisti kotona.

Kyllä minä vielä uskalsin piipahtaa lähikauppaan heti aamusella ruokaa hakemaan.
Oli vain muutama mummo sinne eksynyt, kaupan väki keräilee tilattuja ostoksia kotiin kuljettaen.

Ja sitten vielä nämä itsepalvelu kassatkin.

Ja näin sitten se valtava työttömien armeija työttömiä kun itse ne työt tehdään ihan omaksi huviksemme.
Jospa nyt tämä työvelvoite avaisi silmämme. Aikoinaan sotaajan poikkeustila no vielä joillakin muistissa.
Luoja ei laiskoja elätä , on vanha sanonta.






 

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Koti
« Vastaus #62 : 10.05.2020 07:35:15 »
Kauniisi aamuaurinko paistaa,linnut visertää mutta on  toisenlainen ÄITIEN-päivä.
En voittanut enää kiusausta illalla vaan avasin tyttäreni lähettämän paketin josta löytyi jo vähän salaa toivomani kirja.
SUURIN NIISTÄ ON RAKKAUS. Kirsti Paakkasen tarina.

Nyt menee luppoaika rattoisasti. Olen  jälkikasvulleni sanonut että Patiolla on tarjoilua jos haluatte minua muistaa.
Siinä voin heitä nähdä ja moikkailla oven raosta.
Ei niin väliä onko pölyt pyyhitty kun eivät tule sisälle.

Hyvää Äitien päivää .Siniristi -lippujen  liehuessa.