Keskustelualueet > Yhteiskunta

Kesä vai Talviaika.

<< < (2/2)

Anniliisa:
Pumpuli siellä huhuilee onko ketään kotona.
Kotona ollaan ja kellotkin on jo talviajassa .Jotenkin se tuo rikkautta elämään nämä vaihtelevat vuodenajat.

Kevät ja kesä ovat aina sitten taas tervetulleita ajallaan.
Nyt on kuin pientä jännitystä ,mitä tämä kylmä  ja pimeä vuodenaika tuo tullessaan.

Ainakin hiljaista olemista enemmän kuin valoisana kesäaikana.
Kynttilät ja kiva seurustelu vaikka hehkuviineineen
Jouluruusukin jo pääsi sisätiloihin ja nuppuja puskee. Marraskuussa aletaan olla ja Joulukin joutuu.

Anniliisa:
Niin vaan ollaan taas pimeä talvi selätetty ja valo voittaa. Viikko vielä ja kesäaikaan päästään kellojamme rustaamaan
.Nythän siinäkin on vähän puuhaa tähän arestiaikaamme.
Jospa vain nyt alkais kevät keikkuen tulla tämän oikukkaan talven jälkeen.

Ollaan vain nyt kiltisti kotona,kyllä meistä senioreista huolta pidetään.

Meillä on nyt niin ..topakat ..tytöt tuolla asioita hoitamassa että luotetaan heihin.
Tuskin se paljon auttaa jos nyt kylille karkaillaa.

Minä sain 1000 palan palapelin tuliaisina Englannin vierrailtani ,sen parissa ei edes huomaa yksinäisyyttä eikä edes aina ajan kulua.
Pärjäillään.

Kettu5:
Pohjolan valoisa aika alkaa,on siinä puolensa pimeä / valoisa 12/12h,niin kuin etelässä ylensä on. Itse pidän jopa yötömästä yöstä,aurigon suunta ja korkeus kerto onko mikä aika vuorokaudesta.Kotiin tulin (onneksi) pari kuukatta ennen tätä karantenia.Kanariallakin voisi nyt olla melko ankeaa. Kaupunki on tänään kuin viisikymmen luvun kesän pyhän aamu,yhtä hiljainen. Silloin lauantai iltapäivä töiden jälkeen junat ja linja-autot täynnä,ne joilla oli kykentöjä maaseudulle poistu kaupungista. Yle arenasta löytyy uutispätkiä.
Sosialisa kontakteja hoidellaan nyky tekniikalla tai pihalla kadulla huutelmalla. Meidän talo ei ole ottanut Arbian rannan iltahuutoa eli ikkunasta parvekkeelta yhteislaulua käytöön. Käyn näitäkin sivuja lueskelemassa, oliko Anniliisa, Justiina vai Pumpuli kun sen huomasi ? Kiitos kysymästä olen vain ,muiden tavoin laiska kommentoimaan kuten Julli;n mainoi kuva näyttää  ;-)
Mutta kesää kohti , kyllä nämäkin rajoitukset kohta loppuu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta