Kirjoittaja Aihe: Kesä kyynärsauvojen kanssa.  (Luettu 17949 kertaa)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Kesä kyynärsauvojen kanssa.
« Vastaus #15 : 17.07.2015 15:10:50 »
Olenkin ajatellut toipumisesi nykytilaa. Tuhansia tuntemuksia ehtii kuukausien mittaan kokemaan. Ihan varmasti polvestasi tulee hyvä  ajan mittaan. On hyvän merkki, kun sauvat meinaavat jäädä matkasta. :)
Sinä pääset eroon sauvoista, minulla saattaa alkaa uusi kierros lonkkien kanssa. - Kunhan PP ensin toipuisi!

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Kesä kyynärsauvojen kanssa.
« Vastaus #16 : 17.07.2015 22:27:33 »
Hepskukkuu kaikille ja erikoisterkut Inkerille, kiva "nähdä" sinuakin palstalla pitkästä aikaa. ♥
Hengissä ollaan, vaikka vähän sellaista hiljaiseloa on tullut vietettyä. Kirjoituksetkin ovat jääneet, mutta se nyt ei kai mikään kovin suuri vahinko ole...

Kyllä se olisi vahinko jos et kirjoittelisi ! Ainakin minä, ja uskon monen muunkin aina ilahtuvan huomatessaan jonkun muistaneen kirjoituksellaan sivustoa.

Onneksi kirurgiset operaatiot tervehtyvät yllättävänkin nopeasti, kun niistä alkuvaikeuksista pääsee yli. Pian pääset auton rattiin, niin vain hanaa ja menox  ;D

Kävin viikko sitten lääkärille kertomassa, että näyttämänsä esine hänen kädessään on lyijykynä  ;). Olin kyllä purskahtaa nauramaan, mutta onneksi pokka piti. Viisi vuotta tuli ajolupaa , ja sitten taas uusiksi, mikäli elonpäiviä on . Auto on oikea eurojen syöjä, mutta ei osaa ilmankaan olla. 
Poutaisaa viikonloppua !

Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Kesä kyynärsauvojen kanssa.
« Vastaus #17 : 08.08.2015 22:38:59 »
Heips!
"Aika kuluu arvellessa, päivät päätä käännellessä!" Näin sanoo vanha sananlasku ja mulla on todella koko kesä mennyt näin.
Kurkannut olen tännekin harva se päivä, mutta aina on sellainen tunne, että ei ole mitään kirjoitettavaa, mutta niin taitaa olla muillakin, kovin vilkasta kun ei täällä näytä olevan tuo keskustelu.

Polvi on ihan hyvällä mallilla, nyt alan uskoa, että siitä vielä jotain tulee. Kauan se oli kipeä.
Ulkona pitäisi vielä ohjeen mukaan käyttää kyynärsauvaa ja aika hyvin olen ohjeita noudattanut - edelleen jumppaan polveakin aamuin illoin vaikka ei se jumppa ole lainkaan mun juttuni. :(

Löysin netistä "Nivelklubi"-nimisen foorumin ja sieltä olen saanut uskoa toipumiseen.
Tiedän kyllä, että mistään sairauksistakaan ei saisi hakea tieto keskustelupalstoilta, mutta jätän kaikki epäonnistuneet tapaukset ulkopuolelle.

Justiina kirjoitti mahdollisesta lonkkaleikkauksesta. Olen luullut, että sen kanssa on vaikeampaa, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että koska  polvinivel on ihmisen isoin nivel, niin sen kanssa on vaikeampaa.

Ja Inkeri on uusinut ajokorttinsa. Mulla se on edessä ensi vuonna. Viime kerralla huvittavinta oli se, kun käskettiin piirtää kellotaulu! Sanoinkin, että kait sen nyt jokainen osaa piirtää, niin lääkäri kertoi sen olevan yllättävän monelle vaikeaa. ::)

Nyt on aika lopettaa ja toivotella kaikille hyvää yötä!
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Kesä kyynärsauvojen kanssa.
« Vastaus #18 : 04.10.2015 22:32:06 »
Kesä on mennyt ja kyynärsauvat jääneet, mutta polvi on edelleen kipeä.
Ei sitä särje, mutta kävellessä sattuu vieläkin, ei aina, mutta toisinaan.
On se kuitenkin parempi kuin ennen leikkausta. Ja minä kun olen ikuinen pessimisti niin ajattelen, että kai se on mun kohtaloni, että ei siitä ikinä tulekkaan hyvä.
Antaas kattoo kuin mummun käy....
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Kesä kyynärsauvojen kanssa.
« Vastaus #19 : 17.11.2015 12:47:13 »
Heips kaikille!

Pitkästä aikaa ajattelin ilmoittaa, että hengissä ollaan edelleen! :D
En vain ymmärrä miksi tuntuu siltä, että ei oikein mikään kiinnosta. Olen antanut itseni ymmärtää, että se on masennusta, miten sitten lienee.
Eivät nämä pimeät päivätkään sitä asiaa kohenna. :(

Polvi on suht.koht. hyvässä kunnossa, tosin joskus kävellessä vieläkin huomaa sen vähän sattuvan, mutta parempaan päin ollaan edelleen menossa. Sanovat, että vuoden päästä vasta sen pitäisikin olla kunnossa, enkä mä mitään maratonia meinaakkaan sen kanssa juosta, hyvä kun käveleenkin pääsee....

Mukavia syyspäiviä ja koitetaan kirjoitella!
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Kesä kyynärsauvojen kanssa.
« Vastaus #20 : 17.11.2015 19:25:27 »
Hei kaikki, eritoten pitkään piilossa ollut Hemuli!
Mukavaa kuulla polven toipumisesta. Aikansa ottaa, hyvinkin vuosi menee eikä nuoruuden notkeutta saa takaisin. Eilen polvia taivutellessani muistelin kaihoisasti aikaa, jolloin jumpassa juoksin niin että kantapäät sattuivat takamukseen  ja polvet nousivat korkealle kuin ravurilla. Nyt saa varoa mattoon kompastumista. ???

Suuren leikkauksen jälkeen saattaa ensin olla lähes autuas olo selviytymisestä, mutta myöhemmin voi iskeä masennuksen tapainen tila. Näin kerrotaan varsinkin sydänleikatuille monesti käyvän, mutta keinonivelleikkauksetkin ovat isoja leikkauksia joista toipuminen on "haasteellista". (Siinä ärsyttävä muotisana!) Minulla on ollut kolme kertaa kokemusta henkisestä vuoristoradasta toipilasvaiheessa. Ja lisää on luvassa.
Marraskuu, pimeys, räntäsade ja uutistarjonta maailmalta masentavat lisää...
Kaikesta huolimatta toivotan valoa ja iloa  kaikille mahdollisille lukijoille!
Menneitä kesäpäiviä muistellen orvokkikimppu:

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Kesä kyynärsauvojen kanssa.
« Vastaus #21 : 17.11.2015 21:04:36 »
Justiinalle kiitos, kiva nähdä että vielä muistetaan! :D

Lukemassa kyllä olen käynyt harva se päivä, mutta en vaan ole saanut mitään viestiä aikaiseksi.  :(
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Kesä kyynärsauvojen kanssa.
« Vastaus #22 : 17.11.2015 23:32:14 »
Kiva kuulla Hemuli sinusta ja polvesi tervehtymisen edistymisestä. :)
En yhtään ihmettele mikäli alavireisyys mieleesi putkahtaakin, sillä sitä on liikkeellä täälläkin päin aivan liian useasti. ::)
Olen huomannut  toisten  seuran piristävän, ja mikäli ei jaksa tai muuten halua laahautua toisten seuraan, niin näiden vanhojenkin ketjujen lukeminen ja uusien viestien seuraaminen antaa uutta ajattelemisen aihetta.
Tänään on saanut ilahtua monen kivoista kirjoituksista , joten otetaan “härkää sarvista” ja annetaan tälle kaamokselle lähtöpassit elämästämme kynän muodossa ;)


Kävin juuri tutustumassa yhteen Hemulin laittamaan linkkiin Petromaxista, jota en sitten sotavuosien ole nähnyt…..olihan nekin  aikoja huh huh ???
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !