Kirjoittaja Aihe: Miehenpuute  (Luettu 10134 kertaa)

marja aramo

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Miehenpuute
« : 17.05.2015 15:38:54 »
25-vuotisen leskeyteni aikana olen totisesti oppinut mitä miehenpuute on. Eilen se iski taas. Taloni lämpökeskuksessa vuosi vettä lattiakaivoon. En tiennyt mistä se tuli. Onneksi pojanpoika Jaska sattui olemaan paikkakunnalla, hän tuli, teki hätäapujotakin. Ja tuli tänään putkimiesystävänsä kanssa. Nyt asia on kunnossa. Mutta ilman häntä olisin totisesti ollut pulassa, näin pitkien pyhien aikana kun yksikään ammattimies ei vastaa puhelimeen.

acca

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Miehenpuute
« Vastaus #1 : 17.05.2015 20:11:14 »

 Minulla iskee miehenpuute melkein viikottain, kun asun yksiksein vanhaa omakotitaloa, aina tulee yllätyksiä.
 
 Talvella huomasin että jossain on vesivuoto lämmitysjärjestelmässä. On ollut putkiremppaa ja sähköremppaa...lapset toki henkisenä tukena, mutta itse on saanut ihmetellä mitä ja miten tehdään.

 Viime viikolla huomasin että kattokin vuotaa kovalla sateella...onneksi naapurissa on osaava mies joka auttaa tarvittaessa.

  Ehkä sitä miehenpuutetta on myös muutenkin...mutta se jääköön salaisuudeksi... :)

 

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Miehenpuute
« Vastaus #2 : 17.05.2015 22:07:10 »
Oli hätkähdyttävä otsikko,  ;)

Edellisten kirjoittajien mainitsemista syistä johtuen toivon Noutajani saapuvan ensin. Maksullisia miehiäkään ei aina saa hädän hetkellä, aivan kuten Marja totesi. Mitä tekisin vesivahingon sattuessa, katon vuotaessa tai puun kaatuessa pihaan...

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Miehenpuute
« Vastaus #3 : 18.05.2015 12:26:31 »
Muuttakaa, siskot, rivi- tai kerrostaloon. 7 vuotta sinnittelin yksin vanhassa omakotitalossa pelkän pahan sisun voimalla! >:(

Nyt täällä cityssä kolmen vuoden aikana on kerran käynyt putkimies ja kerran sähkömies. Pieniä vikoja ja taloyhtiön piikkiin. Poikani putsaavat rännit ja ilmanvaihtokanavat sekä leikkaavat nurmikon kesällä 7 viikon välein. Lumityöt hoituu yhtiön piikkiin.

"Maatilalla" käytän maksullista miestä. Tänä keväänä hän leikkasi vanhat omenapuut, siivosi vanhan navetan pohjat ja leikkaa nurmikon koko kesän. Joo, kyllä rahaa palaa, mutta kotitalousvähennys korvaa osan. Ja eihän täältä rahoja mukaansa saa!

Miehenpuute jäi!  ;D Nyt voin kuitenkin huolia vailla "liidellä" Kaljupäitten kiitoradalla vaikkapa hämäläisen maajussin vahvoilla käsivarsilla.  :-[

Suosittelen!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Miehenpuute
« Vastaus #4 : 19.05.2015 07:52:22 »
Tämä aiheen nimi..Miehen puute..minua eniten huvitti..Jotenkin kolahti..
Meitä on paljon,niin miehen kuin naisen puutteesta kärsiviä..
Miniäni,joka jäi yksin nuorena keksi tähän hyvän ratkaisun.Hän alkoi puhua ystävämiehistä...
Nämä eivät ole mitään mies-tai poikaystäviä vaan ystävämiehiä joihin voi avuton yksinäinen nainen turvautua jos miesapu olisi tarpeen.
Vähän tälläiseksi kai minä tätä Herra Kropsua havittelin,pisteaitaa latomaan kesäpaikan tontin ympärille.
Monet sukat jo olen hänelle kutonut mutta se aita vaan odottaa sitä korjaajaa..
Pitää varmaan alkaa etsiä nuorempaa ,niitä vain on vaikea saada tälläisen vanhan naisen ja kun on vielä hunningolla.

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Miehenpuute
« Vastaus #5 : 21.05.2015 15:55:15 »
  Nyt tunnen Anniliisa jotenkin joutuneeni tyhjäntoimittejien kastiin..
Se sun piste-aita kertomasi juontaa jo varmaan 3 vuoden taakse..
Uhosin korjata keikenmoisia aitoja,,vaan se piste-aita" nimike oli jotenkin outo.
 Totta on et , Sukka-ystävänä oomme olleet,,sinun aloitteestasi,,3- paria jo..
  Sikstoiseksi  ewikai Herrat oo koskaan piste-aitoja korjailleet,,-eli kropsu- herra tuntuu kovin vieraalta
       
       Puutteita on monenlaisia ja Sipilä luo uusia..

  Saattais olla kiva tavata Anniliisa ..   Hyviä ilmoja kaikille!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Miehenpuute
« Vastaus #6 : 21.05.2015 21:35:15 »
Leikkiä ja Savolaista huumoria nämä minun pisteaita-jutut.
Pisteaitakin on varmaan savolainen nimi tälläiselle halkaistuista riukupuista ladotulle aidalle.
En Kropsun taitoa epäile mutta eihän herrat tosiaan sellaisia töitä tee...
Se aita kyllä on jo siinä kunnossa että mietin kumpi ennemmin kaatuu minä vai se aita.

Lieneekö tarkoituksella YLE-tv nämä vanhat Niskavuori elokuvat ties kuinka monennen kerran laittanut taas katsottavaksi.
Vähän niinkuin malliksi Sipilälle ja kumppaneille.
Kyllä meiltä on se ..mopo..karannut jo aikoja sitten.Ollaan liikaa luotettu halpaan tuontiruokaan ja joutenoloon...Velaksi..
Jos maamies kestää niin kaikki kestää.Jos maamies taipuu niin kaikki vaipuu.
Pää pystyyn Niskavuori..ja Loviisat.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Miehenpuute
« Vastaus #7 : 23.05.2015 12:02:01 »
Jatkan vielä tätä..miehenpuuteessa....yksinpuhelua.
Aikoinaan menin miehelään talonpojan kanssa.Tiedän että talot ei pystyssä pysy ilman työtä.
Siksi arvostan näitä Niskavuorelaisia.
Mutta nyt oli tarkoitus muistuttaa että ollaan Helluntaissa.
Ja se sanontahan on että...Jos ei heilaa helluntaina niin ei sitten koko kesänä....
Kun nyt ensin se kesä saatais...

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Miehenpuute
« Vastaus #8 : 28.05.2015 12:40:21 »
Selvennän vielä tätä kaatuvaa aitaani ja miehen puutetta.
Kyllä minun Insinöörivävyilläni on selvät visiot sen mökin tontttia ympäröivän aidan suhteen.Minä kai se olen ainoa joka sitä vanhan ajan aitaa enää unelmoi.
Joka on käynyt täällä Vuorelan Kuntoutuskeskuksen savusaunalla on varmaan myös huomannut sen pisteaidan siinä saunan ympärillä.Nyt sitä aitaa ei enää ole.Viime kesänä sen purkivat ja nyt sitä rantatietä reunustaa valkoinen lankkuaita.
Minulle siitä tuli mieleen Maaningan hautausmaa.....
Niin muuttuu maailma Eskoseni,sanoi Nummisuutarikin..

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Miehenpuute
« Vastaus #9 : 28.05.2015 13:42:35 »
Nyt iski haasteellinen miehenpuute!  ??? Olemme jo pitkään naisissa olleet mannekiineina ja esitelleet Spr:n kirpputorivaatteita Senioripäivillä. Pari kertaa vuodessa.

Nytpä tuli yleisöltä pyyntö, että myös miesten vaatteita sopisi esitellä.  ;D

Miehellä pitäisi olla kokoa ja näköä. Vatsakumparetta saa olla ( siis mielummin Soini kuin Stub). Kanttia pitäisi löytyä nousta estradille suurenkin yleisön eteen! Ja supliikkimies pitää myös olla, että osaa hauskasti vastata juontajan kysymyksiin.

Tiedän kyllä yhden........ ja toisenkin!!!???  ;)