Kirjoittaja Aihe: "Ain laulain työtäs tee....."  (Luettu 5895 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
"Ain laulain työtäs tee....."
« : 28.03.2015 11:35:32 »
Olin eilen sukulaiseni valmistujaisjuhlassa.  Hänestä tuli lähihoitaja. 48 naista ja miestä valmistui terveydenhuollon eri sektoreille lähihoitajiksi. Mukana oli myös maahanmuuttajaluokka. Värikästä, iloista ja hymyilevää joukkoa.  :)

Sukulaiseni aloittaa työnsä nk. freelancerina. Eli hän on ilmoittanut eri työnantajille halukkuutensa sijaisuuksiin. Ja puhelin soi koko ajan! Työtä riittää, jos olet valmis tekemään vaativaa vuorotyötä pienellä palkalla.

Optioita ei ole tiedossa.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: "Ain laulain työtäs tee....."
« Vastaus #1 : 29.03.2015 12:04:22 »
Asiasta puhut Pumpuli.Lienen jonkinsortin diktaattori mutta olen aina ollut sitä mieltä että suurin virhe tähän Suomen suossaoloon on tämä ihmisten kotona makuutus..tai kaljabaareissa oleskelu..
Aikoinaan oli kotikylälläni talo jossa kulkumieskin sai syödökseen. mutta ei aivan ilmaiseksi.
Jos isäntä ei keksinyt muuta pikkuhommaa tai oli sitä mieltä että ei vieras muuhun kykene niin tarinan mukaan laittoi vaikka vettä kantamaan avannosta toiseen..
Olin eilen vaalipaneelissa tuossa Kunttarilla...En nyt puhu puolueista, oli puhumassa kaksi naista,toinen kolmannen kauden kansanedustaja jonka puhekin oli niin hiljaista että oli vaikea seurata .Mietin että kukahan tuotakin aina vaan äänestää.
Toinen puhuja oli nuori,80 luvulla syntynyt yrittäjäperheen tytär.On ensikertaa ehdokkaana tähän tehtävään.
Mutta voi sitä innostusta ja selvää puhetta,oli ilo seurata hänen esiintymistään.

Kerron vielä.Nuori mies otti puheenvuoron ja kertoi ystävästään.Ystävä oli valmistunut ja saanut jopa harjoittelupaikankin.
Mutta ei ollutkaan  mennyt sinne  kun sai samanverran rahaa kun jäi kotiin makoilemaan.
Olen  pettynyt ja häpeän ystäväni puolesta kertoi tämä nuori puhuja.
Näin meillä pelataan ja velka vaan kasvaa..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: "Ain laulain työtäs tee....."
« Vastaus #2 : 15.04.2015 08:16:10 »
Oli eilen sen verran keväisempi päivä että laulellen haravoitiin näitä pihaalueitamme.
Aikamoinen riesa on nuo liukkauden torjuntaan käytytyt sorat.
Sen jos jättää nurmikoille jonne se on siirtynyt lumitöiden ohessa on se seuraavaksi leikkurin terien riesana.
Aikoinaan käytettiin tavallista luonnon hiekkaa,se olisi paljon parempi vaihtoehto.
Nykyään kai hiekat tarvitaan betonin valmistukseen,eikös se niin mene.

Toinen keväinen työ jota voi laulaen tehdä on nämä puutarhahommat.
Radiosavon Petrin vaimo oli saanut puutarhapalstan.
Oli mies-rukka lupautunut avuksi kuljetushommiin,mielessä ajatus viedä vanha nahkasohva sinne palstan reunalle.
Olis siellä sitten mukava seurailla vaimon työskentelyä ja kuunnella kevään ääniä.
Mutta olikin ollut ohjeet.Jos tuot tuolin niin älä jätä sitä tänne vaan vie aina pois mukanasi.
Ei auta kuin vihellellen ryhtyä  maata muokkaamaan.