Hei,
olipa mukava nähdä anniliisa täällä! Kevättä ei ole rinnassa kovinkaan, mutta joka kauppareissulla pysähdyn tuijottamaan siemenpussitelinettä ja kukkamultapusseja. Vieläkö sitä jaksaisi viljelyhommiin. Viimevuotista satoa on yhden kurkkupurkin pohjalla. Kunhan huomenissa laitan purkin pöytään, on viime kesän kurkkusato mennyttä. Lehtikaalia kuivattuna on vielä paljonkin jäljellä, samoin marjoja pakastimessa.
Lisääntynyt valo virkistää. Ulkoilu on ollut vähän vaarallista touhua, kun on ollut tosi liukkaita kelejä. Ilman potkukelkkaa ei uskaltaisi edes puuliiterille. Viime viikolla satoi vettä, sitten pakasti ja kohta liukkaan päälle satoi lunta. Huomasin että nelijalkainenkin oli ollut ongelmissa. Jänis tai piharusakko oli hypännyt lumivallin päältä pihatielle. Siinä se oli jäljistä päätellen sutinut hetken ennen kuin matka jatkui.

Muutaman kerran olen käynyt jäällä hiihtämässä. Vähiin jää taas hiihtokilometrit.
Olen seuraillut hoivabisnestä monenlaisin miettein. Nyt se teidän Vänrikki on ollut julkisuuden valokeilassa. Huh huh, kunpa pääsi pois ennen kuin joutuu "hoivattavaksi". Ja kun jaksaisi antaa kotihoivaa läheisimmälle mahdollisimman pitkään.
Ruokapuolesta jos laittaisin vielä: valmistin Strömsön kokin ohjeella kaalicassoulettea. Hienoa, eikös? (mahtoiko nimikään mennä oikein?) Itse asiassa se oli erräänlaesija kualjkiäryleitä, tosin paistettuina linssisoossissa.

Oikein keväistä mieltä, heräisittepä kaikki nyt sieltä talvihorroksestanne kirjoituspuuhiin!