Kirjoittaja Aihe: Olen omasta mielestäni aika virkeä eläkeläinen, ...  (Luettu 6630 kertaa)

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
.. mutta kuinka kauan?

Luettuani oheisen jutun tulin toisiin aatoksiin. On totta, että suomalaiset varautuvat vanhuuden tuomiin ongelmiin itse liian myöhään.

Lue lisää

http://www.aarnokorpela.fi/artikkelit_kansio/yhteiskunta_tosiaikuiset/index.html#juttu23

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Olen omasta mielestäni aika virkeä eläkeläinen, ...
« Vastaus #1 : 27.02.2015 12:28:52 »
No, osuipas kohdalle meikäläiselle hyvin ajankohtainen aihe.  :D

Aina joudun merkillisiin tilanteisiin. Nyt minulta pyydettiin kevään Senioripäivään kommenttipuheenvuoro. Aihe: "Omat voimavarani ja oma hyvinvointini. Voi kauheeta!  :o

Kerronko minä niille, että:

-Olen aina ollut kaikkiruokainen enkä edelleenkään paljoa kiinnitä huomiota, mitä suuhuni panen. Mottoni on: "Sinkkuelämän AINOA huono puoli on se, että pitää syödä monta päivää samaa ruokaa."

-Kaikensortin lisäaineet, vitamiinit ja hivenaineet on vielä apteekin hyllyllä!

-Liikuntaa harrastan edelleenkin liian vähän. Kehtaanko siellä, seurakuntatalolla kaikkien pappien, lukkarien ja diakonissojen edessä sanoa, että paras liikuntaharrastukseni on tanssi!

-Kerronko, että voimavarojani ovat kohonnut verenpaine ja kolesteroli, nivelten kulumaa polvissa ja olkapäissä, olkapäässä myös jänteen revähtymä, kuulonalenema, johon kuulolaite ja viimeisenä kaikista silmissä glaukoma. Mottoni on: "Siinä ne mukana kulkee."

Ihmissuhteista täytynee myös puhua. Voinko kertoa siellä, että "isken" joskus itselleni satunnaista miesseuraa!  ;)

Ajattelin, että siteeraan entistä pastoria (LJ) Huittisista: "Älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan tehkää niinkuin minä sanon."

Antakee, hyvät ihmiset, evästeitä!  ;D


KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Olen omasta mielestäni aika virkeä eläkeläinen, ...
« Vastaus #2 : 27.02.2015 18:58:23 »
 ,,Moi Pumpuli. Se pastori L. J:n -ohjeen minäkin muistan.
Kun rippikoulussa oli mulla vähän pitkän-puoleinen tukka, hän kertoi et,
piittkäää tuukkaa on ruma katsoa...- Onneksi, vieressäni olevalla Arvilla oli kans parturointi
unohtunut.  -J. jatkoi (naaapuriiila sama.   - En siksi tee samoin kuten hän, 
  mun puolesta saa jokkaisen päässä olla karvat, oman mieleisiään..
 - Kun sakastinmäellä vähän painimme silloin nuoruuden uhossa, niin J..inen
otti niskasta kiinni ja sanoi ,,mitäs tyyykkkääät jos minä heitän siiinnuuut yli kirkon katon.
  sellasia au8ktoriteettejä tarvittais vieläkin...

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Olen omasta mielestäni aika virkeä eläkeläinen, ...
« Vastaus #3 : 28.02.2015 09:32:35 »
Sattuipas somasti!  :)

Eilen täytti ikä-ikoni Aira Samulin 88 vuotta. Onnea Airalle!  ;D

Hän on ymmärtänyt varautua vanhuuteen ja rakennuttanut itselleen vanhuudenkodin Hyrsylän mutkaan. Kaikkien "herkkujen" lisäksi siellä on oma kotikylpylä, hoivahuone ja oma tanssilattia!  ???

acca

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Olen omasta mielestäni aika virkeä eläkeläinen, ...
« Vastaus #4 : 28.02.2015 10:51:53 »
  Eilen täytti naapurirouva 66vee :).

 Parin kuoharipullollisen jälkeen totesimme olevamme virkeitä eläkeläisiä :),minä tosin 10v vanhempi mutta poweria löytyy vielä :).
« Viimeksi muokattu: 28.02.2015 14:46:09 kirjoittanut acca »

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Olen omasta mielestäni aika virkeä eläkeläinen, ...
« Vastaus #5 : 28.02.2015 16:44:55 »

Ajattelin, että siteeraan entistä pastoria (LJ) Huittisista: "Älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan tehkää niinkuin minä sanon."

Antakee, hyvät ihmiset, evästeitä!  ;D

Kiitos hilpeistä naurunaiheista!
Sinulla on jo kommentin runko valmiina. Siitä vain latelet ruuat, vaivat, tanssit ja miehet, ja sitten pastorin sanat perään. Lupaan, että yleisö herää horroksesta. Jos olisit Savossa, saisit aikaan hörähdyksiä ja mahdollisesti väliaplodit. Länsisuomalaisista sitten tiedä. :-\
Aloituksen jälkeen onkin hyvä jaella elämänohjeita kauan eläneille  ;D
*
Kuopion yliopisto tekee elämänlaatututkimusta selkä-, polvi- ja lonkkaleikatuille. Lupauduin tutkimukseen mukaan ja täytin kesällä kyselykaavakkeen ennen leikkausta. Sain nyt sähköpostiin jatkokyselyn. Piti oikein tutkiskella, miltä elämä  tuntuu. Mukana oli ikäisteni vertaisryhmän vastauksista tehty kuvaaja vastaan omani. Joissakin asioissa minulla menee paremmin, joissakin huonommin kuin vertaisilla.
Tällaisten omaa hyvinvointia koskevien kysymysten äärellä pakostakin jää mietteliääksi, samoin kävi AMK:n kokoaman artikkelin äärellä. - Toistaiseksi tämä ympärivuotinen mökkeily onnistuu, mutta kuinka kauan...

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Olen omasta mielestäni aika virkeä eläkeläinen, ...
« Vastaus #6 : 01.09.2015 20:53:58 »
Tai,no en niinkään omasta vaan jonkun toisen mielestä.
Olin tänään vähän soppailemassa kaupungilla ja poikkesin Anttilaan.Siellä oli Senioripäivä ja yli kuusikymppiset saivat alennetun hinnan.Myyjä kysyi että oletteko jo yli kuusikymmentä vuotta niin saatte viisitoista prosenttia alennusta.

Ensin vähän hämmästyin moista kohteliaisuutta ja sitten sanoin että voi kun olisinkin vasta kuusikymppinen,ikää vain on kertynyt jo pari vuosukymmentä lisää niistä ajoista.Kylläpä olette nuorekkaan näköinen,myyjä kehuskeli.

Kohteliaasti kiittelin,juuri hetki sitten olin miettinyt sovituskopissa että tälläinen koppi peileineen pitäisi olla omassa omassa kotinurkassa.Siellä vois käväistä aina  kääntymässä kun alkaa mieli tehdä herkkuja laittelemaan..