Keskustelualueet > Koti

Kuinka hyvältä maistuukaan ...

(1/3) > >>

Aarno Korpela:
Kuinka hyvältä maistuukaan päivä päivän jälkeen supisuomalaiset ruisleipä ja kaurapuuro. Ja mitä parasta ne on todettu myös terveellisiksi - ja ovat edullisia.

On monta syytä syödä aamuisin  kaurapuuroa. Lue oheisesta linkistä vahvistusta asialle.

http://www.aarnokorpela.fi/artikkelit_kansio/terveys/index.html#juttu18

Anniliisa:
Nyt kyllä olen täysin samaa mieltä kuin Korpela.
Kaurapuuro on hyvää ja terveellistä.Eikä  tarvitse kaiken maailman muro- ja raksu paketteja kaappeja täyttämään.
Nyt minulla on menossa trendi puuron kanssa.Vähän Keijua silmäksi.Hienonnettua Kurkumaa ripaus,ja sitten vielä itse tehtyä omenasosetta höysteeksi.Vanha ja koettu unilääkkeeni on tuo Banaani ja lasi maitoa jos uni ei ala tulla..

Piikatyttö:
Kaurapuurolla alkaa minunkin aamuni. Nykyään tosin oikaisen hieman. Ostan Elovenan annospikapuuropaketteja. Tällä hetkellä menossa omena-kaneli-maustettu pussisarja. Kiehuva vesi päälle, hieman odottelua ja joukkoon milloin mitäkin marjaa tai hilloa ja ruokalusikallinen tyrnijauhoa ja maitoa.

Jos aamupalapöydässäni olisi vähän enemmän joukkoa, oikean puuron kyllä kiehauttaisin.

Ns. suoramyyntipisteistä löytyy kuitupitoista lähileipää, josta ei lisäaineita löydy.

Kyllä päivä jokatapauksessa pitää puurolla aloittaa!

Aarno Korpela:
Öitä - on puoliyö ja vähän ylikin, mutta pakko oli tulla kertomaan  tämän otsikon alle silakkaloorasta.

Lämmitin iltapäivällä leivinuunia. Illalla puuhastelin silakkalooran ja hiukan ennen kymmentä laitoin sen uuniin 2,5 tunniksi mietoon lämpöön.  Pakko oli sitä heti maistaa ja vaikka itse kehunkin, lämmin silakkaloora maistui erittäin hyvältä.

Nyt laitoin uuniin uunipuuroa kypsymään - puoliksi kokonaisia ohrakryynejä ja riisikryynejä sekä "punaisen" lehmän maitoa. Toivon, että aamulla se on sopivan kypsää. Jollei ole, niin voi sitä kattilassa  hellalla kypsentää lisää ja lorauttaa hiukan kermaa joukkoon.

Muistathan, että kuvan saa klikkaamalla isommaksi.

Hemuli:
Oi voi, mitä herkkuja onkaan ollut AK:lla!  ::)

On ikuisuus kun olen viimeksi saanut silakkalooraa ja ohrankryyneistäkin teen vain silloin tällöin tai oikeastaan aika useinkin velliä, siis ihan kokonaisista kryyneistä. Viimeksi kaupassa ei ollut kuin  esikypsytettyjä ohrankryynejä ja hairahduin ostamaan niitä, mutta ei tullut velli niistä "laillista". Oli mielestäni vetistä, vaikka sen "punaisen" lehmän maitoon keitin. :(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta