Kirjoittaja Aihe: härkäviikot  (Luettu 13372 kertaa)

rapu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
härkäviikot
« : 12.01.2015 19:24:00 »
moi, ensikerran tänne kirj, rapu, todeten, kuin kevyt onkaan olla, muutettuaan ruokavalion kevyempään, esim, ananasmurskaa, kanaa jne, kävellä päivittäin, minkä ajan parhaaksi kokee.
Tallasia ajatuksia näin alkajaisiksi  ;)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #1 : 12.01.2015 20:51:45 »
Joskus itsekin kevennän ruokatottumuksiani ananasmurska-raejuusto-seoksella. Painonpudottajat korvaavat usein jonkun ruokahetkensä ko. seoksella.

Pohjoisesta tuuli pari päivää viidentoista miinusasteen säestämänä niin lujaa, ettei kovin pitkille le nkille viitsinyt lähteä!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #2 : 13.01.2015 12:36:51 »
Päivän hyötyliikunta suoritettu. Märkää lunta kolattu. Ei sitä järin paljon ollut, mutta hiki tuli.

Nyt aion keittää pinaattikeittoa ja syödä sitä kanamunaveneiden kanssa.

Tervetuloa, rapu! Anna kuulua itsestäsi.  :)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #3 : 13.01.2015 21:21:10 »
Tulin pikkukaupunkiin kello 17.00 ja sitten alkoi päivän hyötyliikuntaosuus! Autolla ei ollut pihaan menemistä, ennen kuin olin puoli tuntia kolannut lunta pois pihapiiristä. Onneksi keskisessä Suomessa höyhenen kevyttä. Torstainahan täältä poistuin ja lunta on tuona aikana sadellut mukavasti.

Minä herkuttelin pinaattivellin sijaan Marttailtamme herkuilla. Posiolaisia kampaviinereitä, poronlihavoileipiä, kahdenlaista dippikastiketta ruispalojen kanssa ja ennen kaikkea, oikeaan ternimaitoon tehtyä uunijuustoa! Joukossamme on yksi maatalouslomittaja ja hänellähän on etulyöntiasema saada ternimaitoa. Päälle sokeria ja kanelia.

Lapsuusajan uunijuustoon lisäsimme hilloa ja jos kuumana syötiin, "kiisselinä" oli maito. Nami, nami!

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #4 : 14.01.2015 20:57:51 »
Samat makunautinnot minullakin.Entisenä karjatilan tyttärenä saan ternimaitoa ja otan sen mielellään ihan "vierasvaraksi".Juuri sokeri,kaneli ja maito on parasta sen kanssa.Lapset tykkää kermavaahdon ja marjahillon kanssa herkutella.Yksi vanhan mummon nautinnoista.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #5 : 15.01.2015 14:20:30 »
Täällä on härkäviikot alkanut todella paastoamisella.
Pari päivää meni vettä ja jaffaa litkien, eikä nekään pysyneet sisällä.
Sitten kolme päivää mustikkasopalla vaihtelevalla menestyksellä.
Tänään on sellainen olo, että jotain pitäisi syödä, mutta silti ei oikein mikään houkuta.

Juu ja toi "sonnintöyssy" saa aina kuolan valumaan, mutta sitä  ternimaitoa ei tahdo näiltä leveysasteilta löytyä!  :( Mitään muuta en kaipaa siltä ajalta, kun lehmiä oli navetassa kuin juuri sitä ternimaitoa.

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #6 : 15.01.2015 20:08:39 »
Olen muutamia kertoja yrittänyt itseäni solakoittaa syömällä tuoretta ananasta,mutta sepä ei ole onnistunut.Jo muutaman siivun jälkeen olen saanut suupieleni araksi ja helläksi.Mitkään muut hedelmät eivät ole tuollaista aiheuttaneet.

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #7 : 15.01.2015 20:30:58 »

   Sama minulla, Liena,  olen sanonut syyksi että olen kuorinut hedelmän huonosti ja kuori raapii suupieliä :).
  Nykyään syön ananasmurska+raejuustosekotusta.
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #8 : 16.01.2015 22:03:16 »
Ananas murska on kätevämpää,mutta se ei ole läheskään yhtä maukas kuin tuore.Tuoreesta jää vielä hammaskoloihin enemmän poiskaivettavaa.Nuo metsämarjat tekee hyvää.Ne pärjää vitamiinipitoisuudessa etelän hedelmille.

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #9 : 20.01.2015 16:10:49 »
 
     Se on nyt härkäviikkojen hiljaisuutta joka suunnalla :).

     Kunhan tämän tammikuun saa pois kuleksimasta niin jopa alkaa taas elämä oleen mallillaan, tulee kynttilän-ja ystävänpäivää, laskiaisesta puhumattakaan.
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #10 : 01.02.2015 21:03:01 »
Onhan se pieni piristys 5p.helmikuuta nauttia kahvit Runebergin tortun kanssa.Niihin muuten löytyy monenlaisia ohjeita,mutta lopputulokset eivät juuri toisistaan poikkea.

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #11 : 02.02.2015 12:02:24 »

   Huomenna leivon perinteiset leivokset :) :)!
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #12 : 07.01.2017 10:52:14 »
Taas alkaa härkäviikot, hyvä niin. Ylimääräisiä pyhiä ei näköpiirissä.

Kuitenkin mukavaa tiedossa: pieni matka, teatteria ja musikaalia ym. ym.

Tänään pääsin jo vähän kolaamaankin.

Hymyillen kohti kevättä!  :)

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #13 : 09.01.2017 21:15:17 »
Minä ajattelen härkäviikkoja tarpeellisina lepoaikoina.Voi palautua fyysisesti ja psyykkisesti pyhien rasituksesta.Hyvää aikaa omille harrastuksille,esim lukea,tehdä käsitöitä,musisoida j.n.e.Onhan näitä nautintoja.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: härkäviikot
« Vastaus #14 : 10.01.2017 07:36:40 »
Ihan samoin ajattelen Liena.

Jotenkin stressaa nämä "rikkinäiset" viikot. Vaikka ei ole mitään haittaakaan kun ei tarvitse töihin lähtöä suunnitella.
Samat hommat tässä ovat olipa pyhä tai arki.

Kuvassa alkutalven huurrepuut.

Opissa se on variksenpoika tuulessa