Kirjoittaja Aihe: Seuraleikit  (Luettu 37262 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Seuraleikit
« Vastaus #45 : 15.01.2015 12:49:00 »
Kyllä materiaalia on tullut moneksi kerraksi. Kiitos teille, jotka innostuitte asiasta!  :)

Työstän hommaa erään Janen kanssa. Hän oli viime kesänä srk:n leirillä ja osallistui siellä vastaavaan kisaan. Häntä tuskin kukaan "pesee" kirjailijatietoudessa. Niinpä hän isossa joukossa ylsi kalkkiviivoille. Ja sortui sitten johonkin tangokuninkaalliseen!  >:(  Luulenpa, että hän on nyt opetellu ulkoa tangokuninkaalliset, prinssit ja prinsessat sekä heidän voittovuotensa!

Mainitsin aikaisemmin Vesku Loirin monipuolisuuden. Toinen on Tapio Rautavaara. Miellämme hänet laulajaksi ja urheilijaksi. On myös esiintynyt monissa elokuvissa.

Olen miettinyt, olisiko joku, joka yltäisi kaikkiin neljään kategoriaan. Luulin jo keksineeni! On urheilija ja laulaja (harvinainen yhdistelmä). Hänestä on kirjoitettu kilometrikaupalla, ainakin yksi kirja ja elokuva tehty. Mutta itse hän ei täytä kirjailijan ja näyttelijän kuvaa. Arvaatte varmaan, keneastä puhun.  ;)

Jos keksitte jonkun, joka täyttää kaikki lokerot, kertokaa minulle.

Maire Lindholmista ei havaintoja.




Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Seuraleikit
« Vastaus #46 : 15.01.2015 14:12:34 »
Olen miettinyt, olisiko joku, joka yltäisi kaikkiin neljään kategoriaan. Luulin jo keksineeni! On urheilija ja laulaja (harvinainen yhdistelmä). Hänestä on kirjoitettu kilometrikaupalla, ainakin yksi kirja ja elokuva tehty. Mutta itse hän ei täytä kirjailijan ja näyttelijän kuvaa. Arvaatte varmaan, keneastä puhun.  ;)

Ei kai vaan Matti Nykänen::)
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Seuraleikit
« Vastaus #47 : 15.01.2015 15:58:48 »
Olen miettinyt, olisiko joku, joka yltäisi kaikkiin neljään kategoriaan. Luulin jo keksineeni! On urheilija ja laulaja (harvinainen yhdistelmä). Hänestä on kirjoitettu kilometrikaupalla, ainakin yksi kirja ja elokuva tehty. Mutta itse hän ei täytä kirjailijan ja näyttelijän kuvaa. Arvaatte varmaan, keneastä puhun.  ;)

Ei kai vaan Matti Nykänen::)

Varmaankin on Nykänen, kukapa muu voisi olla.

Maire Lindholm oli  60-luvulla jousiampuja, voitti MM-kultaa ja valittiin vuoden 1965 naisurheilijaksi siitä hyvästä. Hänen haastattelunsa satuin lukemaan lehdestä, muuten en olisi muistanut.

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Seuraleikit
« Vastaus #48 : 24.01.2015 20:52:24 »
 Seuraleikit" loppui kuten kaikkimuukin itseään toistava..
Voiskai sitä jatkaakin, esim. juttelemalla nyky-poliitiikasta, lempeesti)
 Esm. mitä mieltä..kuka vaikuttaja tyrmää hyvän ajatuksen ,joka on mielestäni  huomioitavaaa.
  - Keksi Pumpuli esmerkkejä:
Vai oliko se niin ,ettei poliitiikkaa täällä saa polemikisoida!?
 Kuitenkin ,sananvapauden puolesta oltiin pariisissakin  kaiken kerman  mielipitein.
 ;)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Seuraleikit
« Vastaus #49 : 26.01.2015 11:04:45 »
Voi, Kropsu hyvä! Olen senverran fiksu, etten ole huomaavinani, kun vähän "tölväisit" seuraleikkejä. Saat anteeksi. Me muutamat olemme senverran lapsellisia, että saamme huvimme sellaisesta.  ;)

Päällikkömme AMK sanoo tuolla etusivulla, että täällä saa keskustella "aiheesta kuin aiheesta". Siis myös politiikasta. Olen joskus sanonut, että minulta ei irtoa juttua politiikasta eikä uskonnosta. Vaikka eräänlaista "seuraleikkiä" nekin ovat. Anteeksi..... :-[

Voi myös havaita, että tämän portaalin alakerrassa olevat osiot "Omat rahat" ja "Yhteiskunta" saavat hyvin vähän huomiota osakseen. Ikäihmisillä, eläkeläisillä on varmaankin asiat niin hyvin, että näistä ei ole tarvetta keskustella. Ja miksi ne oikeastaan keskustelemisesta tulee. Anteeksi, anteeksi..... :-[

Pistä vaan, Kropsu, tänne ajatuksiasi elämänmenosta. Tiedän, että sinulla niitä on. Yritetään sitten vastata.  ;D

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Seuraleikit
« Vastaus #50 : 26.01.2015 11:59:23 »

Päällikkömme AMK sanoo tuolla etusivulla, että täällä saa keskustella "aiheesta kuin aiheesta". Siis myös politiikasta. Olen joskus sanonut, että minulta ei irtoa juttua politiikasta eikä uskonnosta. Vaikka eräänlaista "seuraleikkiä" nekin ovat. Anteeksi..... :-[

Pistä vaan, Kropsu, tänne ajatuksiasi elämänmenosta. Tiedän, että sinulla niitä on. Yritetään sitten vastata.  ;D

Olen sitä mieltä, että kauheimmat riidat syntyvät politiikasta ja uskonnosta keskusteltaessa. Siitä varsinkin on leikki kaukana, jos uskonto ja politiikka sekoitetaan samaan pakettiin.
Olen politiikan penkkiurheilija, kuten joku jossakin sattuvasti kirjoitti itsestään. Seuraan uutisia radiosta ja televisiosta sekä luen muutakin kuin iltapäivälehtien lööppejä, mutta en tahdo tuputtaa katsomuksiani muille. Näin sopu säilyy  ;)

Muistelen vanhaa ohjetta: päivällispöydässä ei sovi puuttua uskontoon, politiikkaan ja omaan varallisuuteen. Nyt ei olla ruokapöydässä - kai - mutta kuitenkin tavallaan vierailemassa toisten luona, niin puolestani pitäydyn kevyemmissä aiheissa, vaikkapa ilmoissa. Niitähän piisaa.

Mutta keneltäkään en kiellä sananvapautta puuttua vaikka poliitikkojen toilauksiin. 8)

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Seuraleikit
« Vastaus #51 : 26.01.2015 16:48:03 »
Ei nyt varsinainen seuraleikki, mutta yhteislaulu saattaa olla hyvinkin innostavaa.  Oli TV:ssä ohjelma Kandit, jossa vanhusväestöä hoitavan sairaalan pihaan oli kokoontunut kauniina kesäpäivänä joukko sairaalan asukkaita ja henkilökuntaa.  Tilaisuuden vetäjä sanoi, ihan mukavan kuuloisesti " Huomatkaa, että nuotin vieressä on paljon tilaa".   

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Seuraleikit
« Vastaus #52 : 09.03.2015 20:53:13 »
Piilosilla olo oli hauska leikki lapsena ja on sitä omien lasten ja lastenlasten kanssa leikitty.  :)

Olen huomannut, että täällä on yksi jäsen tai joskus kaksikin "piilossa". Onhan se tylsää, kun kukaan ei hae!  ::) Mites sen leikin saisi toimimaan?  ;)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Seuraleikit
« Vastaus #53 : 11.03.2015 19:23:18 »
Olen huomannut, että täällä on yksi jäsen tai joskus kaksikin "piilossa". Onhan se tylsää, kun kukaan ei hae!  ::)

Hih! Meidän Postimieshän se siellä piilossa luuraa, liekö toinen sitten Postimiehen salainen ihailija.  ::)
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -