Kirjoittaja Aihe: Mihin sijoittaisit, taide, kiinteistö vai arvopaperit?  (Luettu 7578 kertaa)

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Laitoin tämän mainoksen jo Yhteiskunta-teemaan. Sopisi paremmin tähän teemaan, siksi laitan sen myös tähän. Kuva suurenee klikkaamalla.



Lisätietoja:
Mikko Lehtonen, yritysyhteistyö, SAMK/Apparaatti, puh. 050 5694 894, mikko.lehtonen[at]samk.fi

Mika Rantala,
projektipäällikkö,
puh. 040 842 1830, mika.rajala[at] student.samk.fi
« Viimeksi muokattu: 13.10.2014 20:59:11 kirjoittanut Aarno Korpela »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Mihin sijoittaisit, taide, kiinteistö vai arvopaperit?
« Vastaus #1 : 12.11.2014 10:01:59 »
En tiedä kuinka moni teistä on todella sijoittanut tauluihin liikoja rahojaan.
Onneksi en pennin hyrrää,koska koko ala on niin tuntematon.
Nyt ruotivat suurta väärennöksillä huijausta täällä savon puolessa.
Ihan kokeeksi katselin omia taulujani ja niiden tekijöitä.Olen saanut lahjaksi muutaman taulun joista löytyi tekijän nimi.
On sellainen harmaita hirsirakennuksia ja ympärillä valkoinen hanki,moni on luullut taulua Palmun luomukseksi.
Tekijäksi on singeerattu H.Mieskonen .
Sitten tosi suuri taulu,sinistä taivasta ja järven lahti,rannalla muutama soutuvene,tekijänä A.Vuori.
En ole edes miettinyt näille  muuta kuin tunnearvoa.Kirjoitelkaa..


Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Mihin sijoittaisit, taide, kiinteistö vai arvopaperit?
« Vastaus #2 : 13.11.2014 12:27:50 »

 Ei oo meikämummullakaan mitään arvotauluja, kunhan seinällä jotain on ettei liikaa kaiu huoneessa. Joskus ammoisina ensimmäisinä työvuosina ostin ensimmäisen tauluni; J Ruokokosken etsaus, jonka todistaa aidoksi hänen vaimonsa Selma Ruokokoski :), liekö sekään totta, se taitaa olla "arvokkain" ???
 Eikä ole sijoitusvaikeuksiakaan kaikki mikä tulee niin menee. Mutta hyvä on kun on silleen että toimeen tulee sopivasti.

  Toivottavasti eivät ala eläkkeitä leikkaamaan. Tuntuu kyllä pahalta tämä nykymeininki yt-neuvotteluineen vähän joka puolella.

  Koskahan alkais näkyä valoa tunnelin päästä :-\
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Mihin sijoittaisit, taide, kiinteistö vai arvopaperit?
« Vastaus #3 : 22.11.2014 08:59:52 »
Mihin sijoittaisit? Vastaan: "Sukanvarteen".

Tarvitsen tänään vähän käteistä rahaa, jota pussissani ei yleensä juuri ole. Torstai-iltana, muiden asioiden ohella, poikkesin entisen elinpiirini pankkiautomaatille. "Toimintahäiriö". Eilen kurvailin paikallisen "Tavarataivaan" automaatille. Oli asennettu ihka uudet pömpelit. Toisessa Talletus, toisessa Otto. Hämmentynyt vanhaherra seisoi Oton edessä. "Ei se anna rahaa" Ruudulla pyöri kiihtyvällä vauhdilla englanninkielistä tekstiä. Herra jäi soittamaan vikapuhelimeen. Minä lähdin!  >:(

Tänään täytyy kokeilla seuraavaa "rukousmuuria".

Manantaina menen nostamaan vähät rahani sukanvarteen.

Siinäkin on yksi mutta: Tuttavani, vanhempi pariskunta, nukkui tyytväisenä omakotitalossaan lämpimässä parisängyssä. Ovet ja ikkunat tiukasti säpissä. Aamulla isäntä haki lompakkoaan kaapinhyllyltä vakipaikalta. Tivasi vaimolta, oliko tämä siirtänyt lompsaa. Ei ollut. Etsinnän tuoksinassa vaimo meni käsilaukulleen. Hänenkin lompakkonsa oli poissa!

Mitään murtojälkiä ei ollut. Poliisi sanoi, että rosmoilla on tänäpäivänä konstinsa!

Täytyy varmaan nukkua ne rahasukat jalassa. Herää ainakin, kun kopeloidaan!  ::)

Jalmarinpoika

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: Mihin sijoittaisit, taide, kiinteistö vai arvopaperit?
« Vastaus #4 : 23.11.2014 21:41:44 »
Ajattelin sijoittaa uusiin housuihin, kun nuo vanhat on jo kulustuneet ;)

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Mihin sijoittaisit, taide, kiinteistö vai arvopaperit?
« Vastaus #5 : 28.04.2017 10:45:21 »
Löysi saman henkisen kirjoittajan tänään HeSa;rista yleisön osastolta, nyt mielipide sivut. Hänellä aihe "mitä varakas eläkeläinen tekee isolla osakesalkulla?" Itse olen mielestäni "pikku varakas" eli asunto ja vähän säästöön jäänyt palkasta. Nyt olen itse säästöjä kuluttanut lähinnä matkaillen, siinä pieniä "ylellisyyksiä" nauttien.Esimerkiksi ruoka juoma ravintolassa kohtuu hintanen kuohuviini. Omatoimisen matkailun voi toteutta vapaammin sen mukaan mikä hyvälle tuntuu. Porukkamme päätti äkkilähtö käydä Viro kylpylä raisu,laiva lounge paikat ja kylpylän kuuluvia ruokia jäi väliin kun olimme kaupungilla sekä syötiin siellä.Ei tarvinnut itse ruokaa hakea vaan se tuli pöytään sen kuohuviininkera. Kylpylässä otin ylimääräisenä hierontoja,pedikyrin yms;
 Näin mielestäni pikkuhiljaa "tuhlaten" elinaika ennuste huomioiden asunto myyntiin muutto,halvempaan tai palvelu talo,nauttia elämästä nyt kun vielä kykenee.Talvia olen ollut etelässä,siellä sun täällä, mutta tuo kylpylä reisu oli senverta hauska ja miellyttävä kokemus että äkkiä uusiksi ja ainakin pari viikkoa niin ehtii kiertämään nähtävyyksiä paremmin.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Mihin sijoittaisit, taide, kiinteistö vai arvopaperit?
« Vastaus #6 : 07.11.2021 06:59:27 »
Minulla oli yrittäjä-aikanani tosi osaava kirjanpitäjä .Kannattaa aina ottaa nämä osakkeet joita sinulle tarjotaan tässä osakeannissa
niinpä eläkkeelle jäädessä olikin kertynyt mukava potti.
Myin osakkeet ja ostin ihanan kesäpaikan perheemme iloksi.

Kun sitten seurailin noiden osakehintojen kehitystä niin harmittelin kun tuli myytyä .Tyttäreni  sanoi että monin verroin  olemme saaneet nauttia lomapaikastamme kuin niistä sinun sijoituksistasi jos et olisi niitä raaskinut käyttää.

Nyt luin jostakin että ei vanhana pidä pihtailla jos on varaa nauttia elämästään.
Mitä enemmän sinulla on omaisuutta sitä enemmän yhteiskunta maksattaa jos tarvitset loppumatkalla hoitoapua.