Kirjoittaja Aihe: Kommentteja ÄlyVähään  (Luettu 41712 kertaa)

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #15 : 13.09.2014 18:23:06 »
.
En löytänyt. Tein. Uimarengasvyötärö on matleena ja laiheliini on Kropsu. Kiitokset.
.

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #16 : 13.09.2014 22:31:59 »


   Jo vain on lapsellista.
Oliskohan  Viola niin että pikku-lapsellisuuden  pitää kuulua kanssakäymiseen meidän liiaksikin tosikkoelkeiseen elämämme muotoon. Ihmeesti se piristää kun heittäytyy hulvattomaksi. Usein niin ajattelevia muitakin kanssaeläjiä huvittaa kaikenmoiset hassut jutut.
 Kaikissahan meissä kuitenkin on se synkkyteen taipuvaisuus, jossa "piehtaroimme. 

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #17 : 13.09.2014 23:27:44 »
 .
Jotkut istuu ompeluseuroissa kera pastorskan, nauttii virvokkeita pikkusormi ojossa ja arvostelee muita. Minä en istu. Ei Kropsukaan.
Minä piehtaroin oikein mielelläni. Joskus.
.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2014 17:06:12 kirjoittanut matleena »

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #18 : 14.09.2014 16:49:35 »

    Ne "jotkut jotka istuu ompeluseuroissa kera pastorskan ja nauttivat virvokkeita pikkusormi ojossa" voivat olla kovin tyytyväisiä eloonsa, se suotakoon heille.

    Arvostella osaa kaikki niin tosikot kuin lapsellisetkin, siitä paheesta ei kukaan ole vapaa.

    Jotkut osaavat elää "hulvattomasti", ehkä se sitten piristää kanssakulkijoitakin, tiedä häntä.
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #19 : 14.09.2014 17:12:45 »

    Ne "jotkut jotka istuu ompeluseuroissa kera pastorskan ja nauttivat virvokkeita pikkusormi ojossa" voivat olla kovin tyytyväisiä eloonsa, se suotakoon heille.

    Arvostella osaa kaikki niin tosikot kuin lapsellisetkin, siitä paheesta ei kukaan ole vapaa.

    Jotkut osaavat elää "hulvattomasti", ehkä se sitten piristää kanssakulkijoitakin, tiedä häntä.

Kuulehan Viuula. Sinä itse aloitit  arvostelun täällä sanomalla "lapsellista ". Toiset ei mitään olleet arvostelleet. Muistatko, vai...? Siis sinullakin pahe, eikö. Tässä itse arvostelua paheeksi nimität ja lisäät pökköä pesään.  Hauskanpito ei ole samaa kuin hulvaton.  ;D
.
.

Kreivi

  • Vieras
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #20 : 14.09.2014 19:09:19 »


Pannas uusiks kun valekreivin kielitaito on täysin mitääntekemätön. Miten voikin kuvitella jotta kiittäisi niistä mitä tänne on laitettu.
.


Kuka näin on kuvitellut? Missä?

Koska Matleenalla on kanttia luokitella kielitaitoni "mitääntekemättömäksi", niin saanen minäkin yhtäläisen oikeuden ihmetellä hänen suomen kielen taitoansa sekä luetun ymmärtämisen että kirjallisen tuottamisen osalta.


.



Kysyin asian  peräti kielten dosentilta ja vastaus oli yksiselitteisesti näin.
Suomeksi :

Hei Juuli  ( oikea ylänurkka) (= matleena )
LordWalt kiittää 4,2 milj. latauskerrasta........ jne....
.
LordiWalt kiittää siis kaikkia ladanneita.
Ymmärsikö valekreivi ettei - thaks -  kuulu nimimerkkiin. Jokainen voi tarkistaa se katsomalla flinkristä.

Hähääää.....
.

Jos Matleena olisi näyttänyt sille kielten dosentille koko virkkeen ”LordWalt Thanks for 4.2 million views has uploaded new new items to Flickr in the last 7 days”, niin kyseinen dosentti olisi taatusti huomannut, että virkkeen lauserakenteessa on jotain perin omituista. (Kuitataan tässä nyt suosiolla new-sanan toisto lipsahdukseksi.) Huomasinhan minäkin, vaikken ole kielten dosentti.

Utelias kun olen, menin Flickriin (siis jo ennen kuin Matleena sanoi, että asian voi jokainen ”flinkristä” tarkistaa) ja sieltähän se selitys tuolle lauserakenteen omituisuudelle löytyi. Flickrissä ei ole yhtään LordWalt-nimistä jäsentä. Sen sijaan siellä on jäsen, jonka nimimerkki on LordWalt Thanks for 4.8 million views. Juulin saama sähköposti on siis ajalta, jolloin kyseisen jäsenen kuvia oli klikattu eli katsottu (huom. ei ladattu!) vasta 4,2 miljoonaa kertaa.

Juulin saama sähköposti kääntyy siis seuraavasti:

Hei Juuli xxxx!
LordWalt Thanks for 4.2 million views on ladannut uusia kuvia Flickriin viimeisen seitsemän päivän aikana.


Tällaiset sähköpostiviestit lähetetään automaattisesti kaikille, jotka ovat jollain napinpainalluksella, rasti ruutun -valinnalla tahi muulla käyttäjille tarjotulla keinolla ilmaiseet halunsa vastaanottaa kyseisiä ilmoituksia. Juulille on siis ainoastaan ilmoitettu, että LordWalt Thanks for 4.2 million views on ladannut nähtäväksi uusia kuvia. Juulia ei ole sähköpostissa kiitelty millään lailla.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2014 19:11:54 kirjoittanut Kreivi »

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #21 : 14.09.2014 19:37:57 »
.
Dosentin vastaus :
Viesti on kielellisesti omituinen. Nimimerkki  on dosentin mielestä omituinen. Ei usko numeroluvun kuuluvan nimimerkkiin. Sieltä puuttuu sana - and- ja nimimerkki LordWalt on kirjoittanut -new- sanan kahdesti.
LordWalt ensin kiittää 4,8 milj. latauksesta ja kertoo ladanneensa viimeisen viikon ( 7 päivän ) aikana lisää.
Vaan minä vieläkin ihmettelen kreivin minun kirjoituksiini tuntemaa vetoa. 

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #22 : 14.09.2014 20:56:29 »
Voi taivasten talikynttilät.Onko Matleena  saanut uuden ihailijan.
Olin muutaman päivän mökillä ja ilman läppäriä ja täällä on täysi rähinä Matleenasta.Ihan hyvä että Kropsu puolustaa morsiantaan. mitenkä tuo Kreivin kinastelu jotenkin tutulta tuntuu,onko vain joku nikkiään kruusaillut..
Sattuiko kukaan katsomaan joku viikko sitten televiosta kuinka nämä nettikeskustelut antavat hyvin mahdollisuuden vetää toisia nenästä.Siinä ohjelmassa nuori tyttä esiintyi julkkismiehenä ja naisia narraili..

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #23 : 15.09.2014 01:43:52 »
.
Nii tuntuu. Mut ei se mittää. Tulleeha kirjotettuu.

Kreivi

  • Vieras
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #24 : 15.09.2014 19:11:47 »
.
Dosentin vastaus :
Viesti on kielellisesti omituinen. Nimimerkki  on dosentin mielestä omituinen. Ei usko numeroluvun kuuluvan nimimerkkiin. Sieltä puuttuu sana - and- ja nimimerkki LordWalt on kirjoittanut -new- sanan kahdesti.
LordWalt ensin kiittää 4,8 milj. latauksesta ja kertoo ladanneensa viimeisen viikon ( 7 päivän ) aikana lisää.


Kielten dosentilla on seitsemästä kohdasta viisi väärin. Toivottavasti hän ei ole englannin kielen dosentti  :o

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #25 : 16.09.2014 03:58:36 »
.
Tekokreivillä on kymmenestä kolmetoista väärin. Keskustelu kassasi on käyty.
 Juuli ;D
.

Kreivi

  • Vieras
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #26 : 16.09.2014 14:03:36 »
.
Tekokreivillä on kymmenestä kolmetoista väärin. Keskustelu kassasi on käyty.
 Juuli ;D
.

Jokainen asiaa ymmärtävä on huomannut, ettei minun väittämistäni yksikään ole väärin  :)

Ihan asiasta toiseen... Olisi ihan fiksua käyttää foorumin kirjoittajista heidän valitsemaansa nimimerkkiä. Tuskin sinunkaan oikea nimesi on Matleena eikä kukaan silti puhuttele sinua valematleenaksi tai tekomatleenaksi.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #27 : 17.09.2014 00:01:02 »
 Hää. kreivi on arvo ja sinä et ole kreivi. Olet valekreivi. Mutta minä olen matleena.

Kreivi

  • Vieras
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #28 : 17.09.2014 00:32:03 »
Hää. kreivi on arvo ja sinä et ole kreivi. Olet valekreivi. Mutta minä olen matleena.

Minun nimimerkkini tällä foorumilla on Kreivi. Sinun nimimerkkisi tällä foorumilla on matleena. Mikä tässä nyt on niin kauhean vaikeata ymmärtää?

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Kommentteja ÄlyVähään
« Vastaus #29 : 17.09.2014 01:35:36 »
 Kuules nyt valekreivi.  Sinä olet valekreivi ja minä matleena. Mikä sinä niin vaikeaa.  Ja minä lopatn tämän tyhjän jankutuksen.