Kirjoittaja Aihe: Kettu aamuteeveessä  (Luettu 7073 kertaa)

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Kettu aamuteeveessä
« : 04.07.2014 11:15:54 »
Ylen aamuteeveessä kettu otti miltei pääroolin.

Aulikki Oksanen ja muut vieraat ketun lumossa.

Katso video
http://yle.fi/uutiset/utelias_kettu_varasti_huomion_aamu-tvssa__video/7330666

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Kettu aamuteeveessä
« Vastaus #1 : 13.01.2017 08:18:37 »
Tätä jo ..vanhaa.. Korpelan ketunhäntää sivuten palaan tähän Justiinan kirjoitukseen näistä oudoista puheluista.Onhan niissäkin aina jokin KETUNHÄNTÄ kainalossa.
Nyt kuitenkin puhun tästä koukuttavasta virtuaali todellisuudesta.On päivän lehdessä mielenkiintoinen kirjoitus, Kun yhteys katkeaa. Sain sen kokea kun koneeni teki stopin.En vain päässyt nettiin.Ensin syytin  mokkulaa mutta vika ei ollutkaan siinä.
Yritettiin myös tuolla seniorien tietokone neuvonnassa. Ei sielläkään vikaa keksitty.Olo alkoi olla aika vaikeaa kun kaikki turhuus ei nyt ollutkaan esillä,en omista edes älypuhelinta.Olen päättänyt katsoa miten kauan  ikivanha nokiani pelittää.Vika olikin vain oma mokani,olin jotenkin  näppäillyt tietokoneeni lentotilaan..Nyt on taas kaikki hyvin ja samalla huomasin kuinka koukussa jo olen tähän laitteeseen.Nyt kun kaikki alkaa olla siellä netissä säälitellään niitä jotka eivät ole tähän leikkiin ryhtyneet.
Jos yhteys katkeaa,lumous murtuu .Silloin ovatkin aivan muunlaiset tiedot ja taidot arvossaan.Ja tämä jo muka syrjäytynyt ehkä sittenkin se VIISAIN.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Kettu aamuteeveessä
« Vastaus #2 : 14.01.2017 17:49:40 »
Hauska mielleyhtymä, Anniliisa, tuohon kettuun. Meilläkin pyörii täällä alueella  kettu. Pelkään, että se jää auton alle, kun rohkeasti ylittää ajotietä.   :(

Koukussa olen minäkin tähän vehkeeseen. Hankin uuden "kannettavan" ja siinä vaihdossa olin välillä ihan ulalla.

Ikivanha Nokialainen minullakin on ja hyvin pärjään. Hymyilen salaa ikätovereilleni, jotka sekoilee älypuhelintensa kanssa.  ;)

Justiinalle sinne alakertaan, että hyvä tietää näistä oudoista puheluista. Tietää varoa.

Elän mielenkiintoisia aikoja; IKÄneuvola, seurakunta ja Terveyden ja Hyvinvoinnin laitos on meikäläisestä kovin kiinnostunut.

Kerron sitten myöhemmin!  ;D


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Kettu aamuteeveessä
« Vastaus #3 : 16.01.2017 18:11:05 »
Tämä kettujuttu tuli mieleen tänään hiihdellessäni jäällä ja vähän lumisella metsäautotiellä. Oli monenlaisia jälkiä lumessa, ketunkin jäljet. Kettu oli seuraillut jänisten polkuja pitkät matkat. En koskaan onnistu näkemään kettua hiihtolenkeilläni, ne taitavat liikkua aina pimeässä täällä maalla, urbaanit ketut kuten Pumpulin kotikaupungissa ovat varmaan rohkeampia liikkeissään.
Näin taas mielenkiintoiset parijäljet metsätiellä. Otin kerran aikaisemmin kuvan vastaavista jäljistä verratakseni niitä luontosivujen kuviin. Ne ovat suuremmat kuin kärpän hyppyjäljet. Vain näädän jäljet muistuttavat niitä. Olisiko meillä näätiä? Oravat ovat kyllä vähentyneet kovasti.
Yritän laittaa kuvan, mutta eipä tuosta postimerkin kokoisesta otoksesta taida saada selvää edes kuvaa näpäyttämällä. - Näätä vai ei?

Kirjoittelitte puhelimesta. Ikivanha nokialainen mullakin on käytössä, mutta siitä menee kohta akku, lisäksi vanha uskollinen kamerani jämähti toimimattomaksi, siispä kunnon puhelin kunnon kameroineen on pakko hankkia.

Puhelimesta vielä: olen istunut itku kurkussa puhelin kourassa ja poistanut kolmen ystävän tiedot luettelosta. Tätä on vanhuus. Ystävät lähtevät lopullisesti ja jättävät tyhjän tilan. Onneksi on muistoja...
Meni vakavaksi, mutta kerro sinä pumpuli kokemuksia kiinnostuneista tahoista  :)