Kirjoittaja Aihe: Kuin sieniä sateella  (Luettu 6340 kertaa)

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Kuin sieniä sateella
« : 23.06.2014 22:01:51 »
Ihan pakko on tämä tulla kertomaan. :)

En muista koskaan poimineeni tatteja kesäkuussa. Tänään kesäkuun 23. päivä löysin viisi herkkutattia ihan omasta "puistosta". Hyvältä maistui voissa paistettuina. Oliskohan tulossa hyvä sienivuosi?
« Viimeksi muokattu: 24.06.2014 23:44:23 kirjoittanut Aarno Korpela »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Kuin sieniä sateella
« Vastaus #1 : 22.08.2015 06:59:06 »
Alan olla huolissani nyt niin lupaavasti alkaneesta sienisadosta.
Lämmin sää saa perhoset liikkeelle ja pilaamaan sienet jos niitä edes näin helteellä on noussutkaan.
Muistaako kukaan kuinka entisaikaan oli hallaöitä jo tähän aikaan ja sieniperhosten toukat loppuivat.
Sitten oli metsät pullollaan puhtaita ruokasieniä.
Samoin taisi  nyt käydä lupaavalta näyttäneelle vadelmasadolle.
Ei kohta enää pystytä puhumaan pohjoisen aromeista..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Kuin sieniä sateella
« Vastaus #2 : 25.09.2017 08:37:28 »
Pumpuli kertoo sieni ja puolukka sadoistaan. Minä olin naapuri-miehen mukana tyrnejä poimimassa hänen mökillään.
Leskimies ollut jo muutaman vuoden ja mökki myös sen näköinen kuin moni arvaa tässä tapauksessa. Ei siellä enää näkynyt näppärän ja puuhakkaan vaimovainaan käden jälki .Mutta yksi asia pisti silmään,Siinä se törötti .kaiken roinan keskellä ,kaunis.valkoinen Ilmari  Tapiovaaran suunnittelema mademoiselle tuoli .Pappa kertoi sen olevan puolisonsa saama lahja sukulaisiltaan joskus syntymäpäinänänä.
Minä vähän päivittelin miksi se on tänne tuotu. Ymmärsin että oli muistona puolisostaan. Kukin suree tyylillään..