Kirjoittaja Aihe: Jokohan olis aika vanhentua  (Luettu 9578 kertaa)

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Jokohan olis aika vanhentua
« Vastaus #1 : 05.04.2014 18:50:04 »
 Tulipa helpotus omaan erinomaisuuteni,,
Meitä on tulossa muitakin..
  Vihjeenä..- kiukutteluvero vos olla tuottoisa, eikä velvoittais mitään kansaryhmää.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Jokohan olis aika vanhentua
« Vastaus #2 : 07.04.2014 07:53:33 »
Jäädessäni kauan-kauan sitten eläkkeelle, sain mm. seuraavanalaisia evästyksiä:

Älä päästä itseäsi tietyn ikäiseksi, älä tietyssä asemassa olevaksi niin olet vapaa tällaisenakin talvipäivänä istumaan tavaratalon rappusille syömään tötteröjäätelöä. Helena Anhava

Jos omenankuoreen painaa korvansa kiinni - ja kuuntelee tarkasti, voi sisältä kuulla astioiden helinää
- toukka tiskaa! R. Rasa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Jokohan olis aika vanhentua
« Vastaus #3 : 16.06.2014 12:10:51 »
Abbedissan rukous

Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä, että olen tulossa vanhaksi. Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani joka asiassa ja joka tilaisuudessa.

Vapauta minut haluistani järjestellä kaikkien muiden asioita. Tee minusta ajatteleva ihminen - ei ärtyisä, eikä ylemmyydentuntoinen. Ottaen huomioon viisauteni laajan varaston, on tosin sääli olla sitä kaikkea käyttämättä, mutta tiedäthän Herra, että haluan kuitenkin säilyttää muutaman ystävän itselläni elämäni loppuun saakka.

Pidä mieleni vapaana loputtomien yksityiskohtien kertaamisesta ja anna minulle siivet, joilla voin lentää suoraan asian ytimeen. Sinetöi huuleni vaikenemaan kaikista kivuistani ja vaivoistani, jotka ovat lisääntymässä ja joista puhuminen on sitä miellyttävämpää mitä pidemmälle vuodet vierivät. Pyydän sen sijaan itselleni tarpeeksi voimaa kuunnella muiden vaivoja ja kestävyyttä ymmärtää heitä kärsivällisin mielin.

Pidä minut suhteellisen lempeänä. En halua olla mikään pyhimys, sillä muutamien sellaisten kanssa on hyvin vaikea elää. Mutta hapan vanha ihminen on paholaisen suurimpia töitä.

Auta minua saamaan elämästäni irti kaikki mahdollinen hauskuus. Ympärillämme on paljon hauskoja asioita, enkä haluaisi menettää ainoatakaan niistä

  Tästä rukouksesta on muitakin hiukan eroavia versioita, mutta rukouksen sanomahan on sama.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2014 12:18:30 kirjoittanut Annuska »

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Jokohan olis aika vanhentua
« Vastaus #4 : 16.06.2014 22:10:37 »
Ulkonäkö muuttuu,vanhenee,mutta perusluonne  ja mielihän pysyvät melkein samana.Onneksi!Siitä iloitkaamme ja nauttikaamme jokaisesta päivästä!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Jokohan olis aika vanhentua
« Vastaus #5 : 04.06.2015 08:55:53 »
Vastaan nyt Justiinan ihmettelyyn aikaisesta heräämisestä.Aina olen ollut sellainen iltauninen,jo työni puolesta piti olla aikaisin aamulla jo karppina..Sama tyyli jatkuu.Joskus satuin Matti Uusituvan luentoa kuuntelemaan.Hänen neuvonsa oli että ihmisen pitäisi elää ainakin osittain Auringon ehdoilla.
Hän myös sanoi että kymmenen jälkeen ei ole televisiossa mitään niin tärkeää että sen takia kannattaa ..kukkua..

Ja onhan se vanha sanontakin että Illan virkku ja aamun torkku,se tapa talon hävittää.. Aamukahvia juodessa usein avaan tämän jo eläkeikäisen koneeni ja kurkistan tärkeimmät maailman tapahtumat.
Sitten vasta haen päivän sanomalehden.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Jokohan olis aika vanhentua
« Vastaus #6 : 30.06.2018 09:07:41 »
Niin taas eletään viimeistä päivää .Kesäkuu -18 on nyt katsottu ja eleltykin. Jotenkin ihan mielenkiintoinen kokonaisuus pitkine helteineen ja sitten sateineen. Nyt taas  kohti heinäkuuta.Kesäteattereita on pilvin pimein,ympäri rakasta maatamme. Lukijoita näyttää riittävän kyllä palstallamme.Kukaan ei vaivaudu kertomaan kokemuksiaan.

Runotaulua varmaan vain moni kurkkaa.

Olen miettinyt onko suurin syy nämä Äly-puhelimet.on aika hankalaa siellä kovin pitkiä pakinoita kirjoitella.
Menee vain sellaiseksi Pulun nokkimiseksi. Kyllä kunnon ..läppäri..pitää olla jos aikoo pakista enemmän.
Olisiko jo aika vanhentua,kyselee Korpela.Järki sanoo että kyllä.Mutta jotenkin vielä mieli haluaa elämää.
Yritäpä siinä sitten olla asiallisesti vanhus kun elämä on IHANAA.Pärjäilkää..

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Jokohan olis aika vanhentua
« Vastaus #7 : 10.09.2018 08:29:58 »
Tää on hyvä ketju.

Uskomaton kesä! Ei ole puuttunut vauhtia ja vaarallisia tilanteita!  ??? Olen sanonut, että KK on siitä hyvä paikka, että koskaan ei tiedä kuka tiulee ovesta sisään. Tänä kesänä on  tullut monia mielenkiintoisia ihmisiä (miehiä). Jokohan olisi aika vanhentua. Vaan kun Anniliisan sanoin: Elämä on  IHANAA!  :-*

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Jokohan olis aika vanhentua
« Vastaus #8 : 31.12.2020 07:57:38 »
Taas vuosi vaihtuu,2020 alkaa olla katsottu. Kaiken ..normaalin..ohella tuo kamala Korona.
Toivotaan että uuden vuoden tuulet taudin voittaa.
Pumpulikin sais puhelinsoiton ja jospa vaikka miehenkin.

Onhan ihan kivaa jos joku vielä huomaa ja vähän kiinnostuukin vanhasta naisesta.
Sellaista pientä lirttiä mutta ei enää muuta.Kun on saanut elää pitkän ja tapahtumarikkaan elämän on niitä miehiäkin muistoissa.
Nyt on aikaa niitä muistella ja nauttia vapaudesta .Terveys on tärkeää, huolehditaan itsestämme.

Onnellista uutta vuotta 2021 Toivottelen kaikille lukijoille.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Jokohan olis aika vanhentua
« Vastaus #9 : 14.02.2021 07:52:57 »
Hyvää ystävän päivää teille kaikille Goldenagen lukijat,niin tutut kuin tuntemattomat.
Ilokseni huomasin että Hemulikin on vielä kunnossa ja linjoillakin.

Elämme nyt todella vaikeaa aikaa,rokotus,rokotus on puheeenaihe. Toivossa on hyvä elää,pimeä talvi alkaa olla voitettu,
pakkasaurinko jo päivällä lämmittää.Kyllä vielä elämä voittaa.
Itseäs halaa ja hymyile vähän,ole tyytyväinen päivään tähän.