Kirjoittaja Aihe: Mikä mättää?  (Luettu 32745 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Mikä mättää?
« Vastaus #45 : 03.03.2017 12:52:49 »
Jokin vain nyt mättää tässä maailman menossa.Pakinoitsija kaipailee niitä entisaikojen hiihtokilpailuja vuorolähtöineen näiden printtien tilalle ja itse Tellervo Koivisto kaipaa niitä aikoja kun vielä asiakastakin palveltiin.
Moni meistä on ollut nuorena koululaisena kesäloman aikana ..kesäpiikana...,minä ainakin ja vieläpä vähän paremmissa piireissä.Äidilläni oli jo nuorempi sisarus apuna ja niinpä  minulla oli tilaisuus jo vähän päästä omaa rahaa hankkimaan.
Kyläämme oli tullut paikallisen sanomalehden toimittajaperhe.Tämä Rouva oli kysellyt opettajalta mistähän hän sais kesäapulaisen.Ja niin minä pääsin enkä päivääkään ole sitäkään duunia katunut.Silloin ei rahaa tullut joutenollessa ja monta hyvää neuvoakin sain samalla elämän ohjeeksi.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Mikä mättää?
« Vastaus #46 : 10.03.2017 07:56:16 »
Kiitos Justiina,tämä vastaus oli hyvä ja avartava nyt tähän kysymykseeni tuolla toisella palstalla.
Nyt vain seurataan sivusta miten näiden asioiden kanssa touhuilevat ja kiistelevät paremmuudestaan.
Ja luvassa on taas aurinkoisia kevätpäiviä.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Mikä mättää?
« Vastaus #47 : 31.03.2017 08:18:26 »
Anteeksi,ei tämä ole politiikkaa vaan pohdintaa yhteiskunnastamme.
Jotenkin vain näitä tietoja saadaan niin ..lypsämällä..Onko se sitten sitä politiikkaa..Nyt vain sainkin tietää että suuri syy tähän niin paljon puhetta aiheuttavaan valinnan vapauteen onkin tämä julkisen puolen liian suuret kulut.Siellä on sitä turhaa ja tuottamatonta työtä paljon.Niin sanotusti turhaa hävikkiä. Nyt vain ei enää Rahat riitä...

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Mikä mättää?
« Vastaus #48 : 27.02.2019 08:37:02 »
Päätin, että en tähän vanhus-, sote-,ym asiaan puutu pitkällä tikullakaan, mutta, mutta ...........

Lukekaapas, ystävät, tämä ketju. Erityisesti aloituksessa valiokuntaneuvos Arajärven ajatukset.

Eilen oli puistattava kuva erään laitoshoidossa olevan vanhuksen kynsienhoidosta. Mummon sormethan olivat kuoliossa! Toivottavasti on saanut apua!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Mikä mättää?
« Vastaus #49 : 29.11.2019 08:10:17 »
ihan alkuun,Toivotan Pumpulille pikaista toipumista tuosta ruususta.
En ole mokomaan minä koskaan sairastunut,luojalle siitä kiitos.Mieheni aikoinaan oli pitkän päivän tutkimuksissa sairaalassa. ja kotiin tultuaan valitti että selkää polttelee.Ruusuhan siihen oli iskenyt,onneksi oma-lääkäri antoi kalliin mutta hyvän lääkkeen ja hyvin parani eikä koskaan uusinut.

Mutta nyt minä KYLLÄ ihan mieleni pahoitin tästä mokomasta vouhotuksesta  BLAK FRIDASTA.
USAssa siihen jo aikoinaan tutustui.sai ostaa puoliilmaista tavaraa ja sitten kotona tuli se pettymys.
Made in Kiina niissä valmistajana komeili.Nyt tämä ilmiö on pikkuhiljaa rantautunut Suomeenkin.
Eikö se ole asiakkaiden narraamista ja hyväksikäyttöä,tuotteen hinta .

 vaihtuu monta kertaa päivässä kysynnän mukaan

























Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Mikä mättää?
« Vastaus #50 : 29.11.2019 08:23:14 »
Jotenkin karkasi tämä minun sepustus kesken kaiken.
.
Olenkin jo alkanut muutenkin ihmetellä näitä jatkuvia tarjouksia ja alennusmyyntejä.
sehän jo tekee huonon vaikutuksen jos tavaratalossa vaateosastolla heti tervehtii tarjousrekit tai ruokakaupassa on hyllyt täynnä punaisin lapuin.
Tulee mieleen että eipä täällä taida kovin kauppa käydä.
Olikin eilen hyvä selvennys tästä Back Fridasta.
Ihmiset halutaan saada kuin hurmokseen ja ostamaan vaikka ei olisi tarviskaan.
 Pärjäilkää.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Mikä mättää?
« Vastaus #51 : 25.01.2020 08:15:14 »
Ilokseni huomasin että Kettukin lueskelee näitä meidän mietteitä joita kovin vähän tälle palstallemme tulee.
Kiitos 
.Pieni kade on sinne mantalipuiden loisteeseen.

Ihan oma valinta on tämä  Golf-virran oikkujen seurailu täällä Savon sydämessä.Ovet olisi auki mennä Floridan lämpöön talvea viettämään.
Jotenkin vain on tullut kyllästyminen näihin pitkiin lentoihin,onko se laiskuutta vai menisikö vanhuuden piikkiin .

Huomasin että 16-12 -19 on ollut yhtä aikaa lukijoita näillä sivuilla 188,voiko se olla tottakaan
.Kirjoitelkaa ihmeessä,laittakaa ajatuksianne meille luettavaksi.

 

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Mikä mättää?
« Vastaus #52 : 21.04.2020 08:00:35 »
Aikoinaan minulla oli asiakas,vanha mies,hän usein sanoi eihän tämä asia minulle kuulu mutta sanon nyt kuitenkin.
niinpä nyt minäkin teen ja sanon jotakin
.
Onko näitä viisaita avustajia ja neuvonantajia ehkä vähän liikaa.
Meneekö se niin että kukaan ei ota heistä vastuuta,seli,seli ja se on siinä.

Nyt kun on myös näitä ei sairaitakin koronan levittäjiä onko kukaan turvassa.

Moni on ommellut itse näitä hengityssuojaimia jotka suojaa ulkopuolisia tartunnoilta  jos on tarvis mennä kauppaan .
Nyt selitellään että niistä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä.
 Äly Hoi,Älä jätä.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Mikä mättää?
« Vastaus #53 : 01.06.2020 15:24:03 »
Ikälopulla naisella on auto ja ajokortti. Katsastusasema on muutaman kilometrin päässä. Vaan aika sinne pitää tilata valtakunnallisesta ajanvarauksesta: "paina 1, paina 2, paina 3 jne." Jossain kohtaa sanoin sinne luuriin ruman sanan ja painoin "katkaise" näppäintä, iskin lippalakin päähäni ja ajoin katsastusaseman pihaa.

Katsastusmiehillä oli hauskaa, kun kerroin, että ikäloppu nainen osaa kyllä ajaa autoa mutta ei osaa tilata katsastusaikaa!

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Mikä mättää?
« Vastaus #54 : 05.06.2020 11:04:01 »
Karantenin omaiset kotona korona olosuhteet,anna mun kaikki kestää ;-)  Tähän sitten se digiloikka? Eli arvon daamin kokemukset,allekirjoitan. Minä Windows95/XP ajan tietokone "nörtti" silloin se toimi,nyt päivitystä uutta käyttöjärjestelmää pukkaa ettei ehdi edellistä käään oppimaan. Älypuhelin & tabletti, nakkisormilla sotken kosketusnäytön,teksti ei erotu pinestä ruudusta,tai lue kirjai kaksi kerralla kun onnistut sen suurentamaan. Eli kunnon näyttö ja näppäimet,sen kokoinen sopisi pusakan povariin ei paidan rintataskuun. Jatketaan tätä ja huudellaan tutuille torilla 2m päästä niin muutkin kuulee!