Keskustelualueet > Yhteiskunta

Mikä mättää?

<< < (3/11) > >>

pumpuli:
Kyllä, hyvin luotettava sen pitää olla. Varmaan joku lähisukulainen olisi paras, nuori ja osaava. Olen ymmärtänyt, että edunvalvojan pitää huolehtia, että "päämiehellä" on kaikki hyvin. Tässä em. tapauksessa "päämies" sanoo, että hänellä on nyt paremmin käyttörahaa, kun veli hoitaa. Ennenhän tämän edunvalvojan nimike oli holhooja tai uskottu mies.

Olen omalla kohdallanikin miettinyt tätä edunvalvontaa. Mitäs, jos jonain päivänä yllättäen makaan lasaretissa täysin toimintakunnottomana. Jälkikasvu vaan sanoo, että kyllä ne mun pienet asiani sitten tulee hoidettua!  ::)

KROPSU3:
 Tässäkun selailin näitä,oikeita-asioita,,-  käsitteleviä kirjootuksia,aattelin jotain väsätä itekkin.
 Se edunvalvonta kyllä on hölkäsen -pöläystä, jos ei ite voi asioistaan päättää..
Tarkotan ,et jos on humeetti nin pimee ettei osaa omaa parastaan ymmärtää, niin ei sitä toinenkaan tee.
 Mitä sillä väliks on kuka sut pelmuuttaa tyhjäksi, suomen lakihan ,edellyttää kaikista huolenpitoa..
,,HUOM!  perikuntaako varten se edunvalvonta on tehty!! ??

 

Anniliisa:
Ensin en oikein saanut ymmärrystä että mitä tämä ystävämme Herra Kropsu nyt meuhkaa.
Juuri sitähän ne on holhouslautakunnat ja edunvalvonta että ei kukaan voi välistä vetää.
Tulin tutuksi näihin järjestelmiin kun mieheni tyhjää potkaisi.
Käytäntöhän on että perillisille kuuluu puolet,tässä tapauksessa isän osa.
Koska poikani oli kuollut jo aikaisemmin oli perijä hänen 14 vuotias lapsensa.
Ei kelvannut lapsen  tuomari-Äiti holhoojaksi,piti olla virkaholhooja.
Jos sinulla Kropsuni on vielä pesä vaimosi jälkeen jakamatta niin lapsesi voivat alkaa kärkkyä äidinsä osaa.

Laitan vielä pienen kevennyksen.
Villeltä oli vaimo kuollut ja hän oli yksinäinen .Löytyi ihana ROSITA ja kaikki oli hyvin.Rosita piti hyvänä ja touhusi muutenkin asioiden parissa.Tuhlaili kaiken Villen omaisuuden.Perilliset saivat vihiä ja Rositan vankilaan.Ville parka itkeskeli kun hän vieläkin niin Rositaa rakastaa.
 

KROPSU3:
Aatteles nyt Anniliisa,, eikös villen hyvinvointiin kuulu, saada rakastella Rositaansa, kaikella  itsekeräämillään omaisuuksilla,,kerätköön muksut myös omansa,,omien mukuloidensa varjeltavaksi.
 Mielestäni Ville on ansainnut hyvinvointinsa, vaikka se vähän kalliiksi tulikin. 8)

Viola:

   Mieheni kuoli yli 10v sitten, yhä edelleen asun samaa taloa eikä perikunnan kanssa ole ollut mitään epäsopua.

   Minä luotan myös siihen että lapset osaavat hoitaa raha-asiat jos meikäläisestä ei siihen ole. Lapseni eivät kärky osaansa, tietävät joskus saavansa ???

   

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta